kamera til optagelse af golf sving |
Besvar
|
| Forfatter | |
forzajuve
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Medlem siden: 17-Juni-2007 By, Land: Ejby, holbæk Status: Offline Beskeder: 3560 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: kamera til optagelse af golf svingSendt: 15-Juli-2012 kl. 15:44 |
|
Hejsa nogen der ved hvordan man kan få et kamera til optagelse af golfsving og eventuelt kender noget software tilipad eller pc
|
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-921 | Synology 411j | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Japer
Super bruger
Medlem siden: 09-Juni-2007 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 339 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 15-Juli-2012 kl. 15:51 |
|
Prøv v1
Til mobil en app koster 15 kr fungerer super |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Flatpanels.dk Medlem siden: 06-Februar-2007 By, Land: København Status: Offline Beskeder: 2036 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 15-Juli-2012 kl. 16:55 |
|
Du har brug for en del billeder/s for at få noget brugbart ud af sådan en optagelse. Der findes flere forskellige kamera-modeller på markedet, som kan booste deres fps ved at gå ned i størrelse. Jeg har selv kun prøvet det på mit Casio Exilim, men her kan den gå til 1000 fps, hvilket bliver til super slow-motion .
Jeg ved ikke hvad du er ude efter mht. kamera, men mit Exilim EX-FH100 er til salg, da jeg er gået all-in på DSLR. Det er den her http://www.trustedreviews.com/Casio-Exilim-EX-FH100_Digital-Camera_review Den er et par år gammel, men er stort set ubrugt. Jeg havde tænkt mig at skyde den af til 800 kr. inkl. en Crumpler taske (nypris var godt 2800 kr.). Der er en demo af super-slow på et EX-FH100 her: Ovenstående lød måske lidt anmasende, men hvis du ikke lige er til at købe brugt, så findes der adskillige andre modeller på markedet, som også kan gøre noget lignende. Visse af de nye kompakte systemkameraer kan også, men jeg husker ikke om det er Nikons eller Samsungs der har denne feature (Sonys har ikke). Redigeret af Yakken - 15-Juli-2012 kl. 17:03 |
|
|
FlatpanelsDK
|
|
![]() |
|
Brixen
Guld medlem
Medlem siden: 19-Juni-2004 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 3834 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 15-Juli-2012 kl. 18:20 |
![]() |
|
forzajuve
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Medlem siden: 17-Juni-2007 By, Land: Ejby, holbæk Status: Offline Beskeder: 3560 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 07:59 |
|
Hej yakken..
Ved du om man kan sætte kameraet på et stativ til sin golfbag... Det er jo nødvendigt... og bliver kvaliteten dårlig ved de 1000 dps.. og hvor i landet bor du... |
|
|
|
|
![]() |
|
forzajuve
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:01 |
|
Lige en ting mere ... det var slet ikke anmasende med dit indlæg det var faktisk super godt... hvad siger du til 650 for dit kamera...
|
|
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Flatpanels.dk Medlem siden: 06-Februar-2007 By, Land: København Status: Offline Beskeder: 2036 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:11 |
|
Hvad mener du med et stativ til bag'en? Kameraet har et skruegevind i bunden, ligesom de fleste andre kameraer, så den kan sættes på alt der har en fatning til et kamera. Der findes en million forskellige stativer derude, så en af dem passer nok til dit behov.
Kameraet ligger pt. i Struer hos mine forældre, da de troede de skulle bruge det, men jeg har det med tilbage til Kbh (Søborg) om en uge hvis du vil se det. Hvis det skal sendes, så kommer fragten oveni de 650 kr ellers forærer jeg det nærmest væk :) der er ikke SD-kort med. De er brugt i mine øvrige kameraer, men dem får man jo også næsten kylet efter sig når man går på gaden... |
|
|
FlatpanelsDK
|
|
![]() |
|
forzajuve
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:14 |
|
Okay sorry for min uvidenhed... 650 plus fragt er helt fint
|
|
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:25 |
|
Mht. Kvaliteten ved 1000 fps, så bliver opløsningen noget lav (230 px i bredden), men det kan du se i videoen ovenfor. Den viser alle de forskellige framerates. Jeg ville nok stoppe på 420 fps hvis opløsningen skal være nogenlunde.
Opløsningen ved de forskellige framerates kan udregnes ved, at kameraet skyder 720p ved 30 billeder/s. Frameraten kan styres i multiplum af 4, hvorved opløsningen også skaleres ned med samme multiplier. Dvs. 720p/2 ved 120 fps, 720p/4 ved 240 fps osv. (Når der deles med 2, så er det naturligvis fordi det kun er det vertikale antal linier jeg angiver, så der deles med 2 både vertikalt og horisontalt = 4x totalt). Jeg tror Casio har ville ramme 1000 fps pga. marketingseffekten, så derfor giver denne framerate også et lidt aflangt billede, så det ikke blot er en lille kasse midt på. Til super slow er det nok oftest noget der bevæger sig fra A til B, så jeg gætter på at der er derfor formatet gøres længere i stedet. Redigeret af Yakken - 16-Juli-2012 kl. 08:29 |
|
|
FlatpanelsDK
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:31 |
|
Mht. stativ, så bruger jeg selv en gorillapod når kameraet skal sættes fast et sted eller skal stå i mærkelige positioner. De fås ret billigt (lad været købe de allerbilligste!).
http://www.google.dk/search?q=camera+gorillapod&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch Redigeret af Yakken - 16-Juli-2012 kl. 08:35 |
|
|
FlatpanelsDK
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 16-Juli-2012 kl. 21:16 |
|
Jeg har smidt en PM med mail og telefonnummer.
|
|
|
FlatpanelsDK
|
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |