recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray Dokumentarfilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray Dokumentarfilm

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 11:30
Armadillo(2010)
Ying YangYing YangYing YangNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApprove
 
Armadillo syntes jeg bør med på denne liste. Det er en super god og umiddelbar realistisk beretning om de Soldater vores regering har sendt til Afghanistan ...  Det er en dokumentar der viser helt klart hvad der er vores egne "Band of Brothers" oplever ...

Uden omsvøb drager den os ind i den "spænding" nogle soldater søger, de familiære overvejelser, de ultimative priser og det anti-klimaks soldaterne møder efter en hændelse/åben kamp/hjemsendelse

Den viser uden stillingstagen hvad der sker når "normale" mennesker udsættes for ekstraordinære oplevelser og de konsekvenser deres handler har.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 12:16
Ja det skal den da, og den er med nu, tak for bidraget!
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 14:46

Sharkwater [Natur][2008]

Ying YangYing YangYing YangNukeNukeApproveApproveApprove
 
Lige fra barndommen af lærer vi at hajer er farlige, men dette fasinerende rovdyr er ikke altid farligt for mennesker, idé det kun er nogle få typer hajer der er farlige for mennesker. Denne dokumentar tager os med ned under havoverfladen og viser os et stort antal forskellge haj typer ud over en del flot undervandsfotografering af havbunden og forskellige fisk.
Dokumentaren tager hajernes side og prøver at få os til at forstå at det er yderst sjældent at en haj angriber et menneske til forskel fra for fx en krokodille. Undervejs får vi også set brutale drab på sæler og hvaler.
Dokumentaren rummer mange flotte undervandsoptagelser, men når alligevel ikke helt at imponerer på samme måde som BBC's natur programmer.
mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 15:39
Frozen Planet Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApprove
 
Smuk smuk film. Er man lidt til livet i polaregnene m.v., så er Frozen Planet et must. Den lave lydkarakter skyldes jo, at der stort kun er speakerstemmeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 15:58
Takker! Og håber du kan bidrage med mere Hug
Er der kun 1 disc i Frozen Planet eller er der 3 ? Det skal måske lige angives.
mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Takker! Og håber du kan bidrage med mere Hug
Er der kun 1 disc i Frozen Planet eller er der 3 ? Det skal måske lige angives.
Jeg har masser af dokumentar, men jeg har kun kendskab til én Frosen PlanetBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 17:05
Jeg har endnu ikke en dokumentar i min samling, men vil gerne hilse initiativet velkomment og go' vind fremover med tråden Big smile
 
Og det er forresten ikke helt rigtigt, jeg har 2 Embarrassed
 
Planet Earth         Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApproveApprove
En udsøgt serie, hvor man kommer godt rundt på Kloden og ser mange fine landskaber og dyr
 
Baraka             Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApprove  
Et studie i billedkvalitet (optaget i 8k), men også til eftertænksomhed mht til om vi lever rigtigt


Redigeret af Kampus - 16-Juli-2012 kl. 17:12
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 18:26
@Hother: OK Jeg slog den bare op og så stod der at det var en 3 disc udgave, men jeg kender den ikke selv.
 
@Kampus: Du vidste jo at jeg pudslede med ideen og nu fik jeg altså taget mig tid til at starte op. Jeg har fulgt dit råd og skrevet til redaktionen om at få tråden i 'Opslag'.  Tak for bidrag, så kom du først med Planet Earth Tongue
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 22:34
Nu eller aldrig (Last chance to see)  [Natur][2009][2 disc - ca 6 timer] 

Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApprove 

 
En af Storbritanniens mest elskede komikere og fortællere Steven Fry sammen med zoologen Mark Carwardine følger i sin afdøde ven forfatteren Douglas Adams’s fodspor. De to rejse til nogle af verdens fjerneste egne for at finde en række af de mest sjældne og truede dyrearter på jorden.
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 17:35
 
Mennbeskets Planet (Human Planet) [Natur][2011][2 disc 6½ time]
 
Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApprove
 
Kun et levende væsen har bosat sig over alt på vores planet og det er Mennesket. BBC Earth besøger i 8
programmer mennesker overalt på jorden og viser hvordan mennesket har lært at tilpasse sig naturen. Utrolige historier med utrolig natur optaget i flot HD kvalitet, men desværre ikke 1080p, derfor ikke 6 stjerner.

Michael Jackson - The Life of an Icon [Musik][2011]

Ying YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApprove
 
En grundig gennemgang af Michael Jacksons liv frem til hans død 29. juni 2009 fortalt af familien og nære venner og artister, mere end 50 i alt. Dokumentaren gennemgår grundigt hvordan Michael Jackson voksede op under fattige vilkår, men alligevel gennem sliksalg fik råd til at købe sine første single plader og dermed blev påvirket af musikken. Michaels mange retssager gennegåes også. 2009 optagelserne nyder godt af HD billekvaliteten, men de mange arkivklip er i varierende kvalitet, generelt dog ganske godt.
 
Spilletid 2 en halv time plus halvanden times ekstra materiale. Der er ingen musik på pladen.

 

mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 18:37
The Art of Flight Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeNukeNukeApproveApproveApproveApproveApprove
Se nu ved jeg jo godt at denne film ikke er en spille film, men mere en action/dokumentar film om nogle bindegale gutter der tager til Alaska for at stå på snowboard. Selv helikopterpiloterne er bindegale.
Filmen er rent billedmæssigt fænomonal storslået og flot. Faktisk sad jeg og tænkte på, hvordan pokker skal billedkvalitet overhovedet kunne forbedres yderligere. Detaljerne fantastiske, billeddybden ligeså - og farverne har jeg nok aldrig set bedre og mere naturlige. Alle andre reference BD´er kan for min skyld pakke sammen, og humpe hjem og skamme sig. Den eneste anden film jeg har set i samme kvalitet er en demo fra JVCTongue
Filmen har jeg købt hos Amazon.com. Filmen er regionsfri og lyden i DolbyTrueHD.Smile



Redigeret af Hother - 06-Oktober-2012 kl. 18:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 20:28
Takker.
Opdateret.
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu