recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR 3806 og B&W ASW 610 - tilslutning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR 3806 og B&W ASW 610 - tilslutning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR 3806 og B&W ASW 610 - tilslutning
    Sendt: 17-Juli-2012 kl. 17:41
Hej folkens!

Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har netop købt sådan en subwoofer. Jeg har et subwoofer kabel, som jeg normalt plejer at bruge, da der kun er en SW udgang i min 3806'er. Kan nogen forklare mig, hvorfor der pludselig er to (L/R) indgange på subben? Er det meningen jeg skal forbinde subben på anderledes måde? Eller hvordan skal det forståes? Jeg er sku lidt på bar bund, må jeg nok indrømme. 

Det spiller sådan set fint nok, hvis bare jeg forbinder den som jeg plejer til en af line indgangene på subben, men jeg ville bare være ærgelig over, hvis jeg har gjort noget forkert, og derfor mister noget af kvaliteten, som subben kan levere.

Mvh. Thomas
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 18:35
Hvis du læste din manual til sub'en, ville du se, at din forstærker/receivers sub out skal forbindes til Line in Left på sub'en. 
Og videre i manualen fremgår det, at nogle forstærkere har left/right line out, disse forbindes til ditto line in på sub.
Længere fremme i manualen, kommer der endnu flere eksempler.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 19:56
Ellers køber du bare et Y-kabel og forbinder begge indgange. Det siges at det gir' sub'en et boost
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:26
@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2012 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

@Kampus Husker jeg forkert eller begyndte du ikke selv at bruge en Y splitter, og gav det dig andet end et 3dB løft i subben ?
Du husker forkert, jeg bestilte nævnte Y-kabel samtidig med min Sub. Så jeg har kun lige haft den sat til med et alm phonokabel en dags tid, og har ikke rigtig noget erfaringsgrundlag andet end hvad jeg har læst mig til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu