recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon setup - Billede af ny effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon setup - Billede af ny effekt

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

NB. som mr. Claude siger:

Brug et mikrofonstativ, det kan jeg anbefale

Som måske i virkeligheden er et kamerastativ.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Som måske i virkeligheden er et kamerastativ.

Ja, selvfølgelig 

( sker når man tænker på en ting og skriver noget andet )
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 15:50

Tak for alle Jeres forslag.

Jeg vil forsøge at finde en form for stativ (eller eventuelt en skål) og derudover bruge flere målepunkter. Jeg vil gætte på at de flere målepunkter bruges til at udregne et vægtet gennemsnit af hvilke indstillinger der skal bruges.
 
 
 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 20:35
Så du har endnu ikke prøvet uden audyssey på fronterne?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Så du har endnu ikke prøvet uden audyssey på fronterne?


Hvad skulle fordelen være ved dette??
Jeg spørger kun fordi jeg selv snart skal igang med at indstille det hele og vil gerne vide så meget som muligt om det.  Smile

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:50
Fordelen er at jeg syntes det lyder bedre :-)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:53
Jamen det er da bestemt værd at tage med Smile

Men i sidste ende er det selvfølgelig svært at sige, for det er vel meget forskelligt fra setup til setup, og fra rum til rum, hvilke indstillinger der passer bedst.

Men vil da lege med det du anbefaler, når jeg skal igang med at indstille.

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 09:47
Godmorgen,
 
Jeg forsøgte i weekenden at lege lidt med autokalibreringen. Jeg fulgte Jeres råd og opfandt mit eget mikrofonstativ - dvs. en rulle gavepapir med mikrofonen tapet fast på toppen. Denne stak jeg så ned i sprækkerne mellem hynderne i sofaen og brugte i alt seks målepunkter - skiftesvist forrest og midt i sofaen, og i alle tre revner, dvs. midt, højre og venstre.
 
Denne gang synes jeg at Audyssey nåede frem til et meget bedre resultat. RoomEQ er næsten flad nu i alle kanaler, og et lille plus på de aller højeste frekvenser (16khz). Derudover har jeg bypasset Audyssey på fronterne, som foreslået længere oppe, og jeg må indrømme at jeg faktisk er meget tilfreds med resultatet Tongue
 
 
Tak for de mange inputs og fortsat god dag!
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 09:47
Så er jagten på en ny surroundreceiver/forstærker gået i gang. Mit ønske er at komme tilbage til den bedre lydkvalitet, som jeg havde dengang det kun var et stereosetup.
 
Min holdning til diverse features såsom Airplay oa. er, at de er nice to have - men i virkeligheden tror jeg ikke jeg ville komme til at bruge det. Så diverse mere eller mindre ubrugelige features er ikke noget der er afgørende. Det afgørende for mig, er at systemet lever hvad det skal ift. musik (uden at jeg rammer en eller anden forstærker til 100.000,-).
 
Jeg var i torsdags nede hos Otto i Tapeconnection og lytte til en Anthem MRX-300 på et sæt Monitor Audio Silver RX6 (en højttaler der kvalitetsmæssigt nok læner sig tæt op ad mine Dali Ikon 6). Musikken var et par numre fra Roger Waters Amused to Death. Afspilleren kørte med digitalt signal ind i receiveren, således at det var den interne D/A i Anthem'en der blev anvendt - hvilket den også vil komme til hjemme hos mig selv. Lyden tiltalte mig ret meget og den lød til at være en del mere tilbagelænet og musikalsk end min nuværende Denon. Desuden lader det til, at rumkorrektionen i Anthem (ARC) er langt mere ambitiøs end den Audyssey jeg har i min nuværende Denon - samt at den kan koncetreres omkring basområdet - således at problemer med de høje toner kan klares ved at hænge noget op bag lyttepositionen. Helt klart en kandidat til min næste receiver.
 
Jeg har lidt svært ved at vurdere om MRX-300 er stærk nok til mit nuværende setup - eller om jeg skal op i modellen større. Jeg tror ikke Dali'erne er de sværeste højttalere at drive - så jeg vil skyde på at den er stærk nok. Den kunne i hvert fald trække Monitor Audio højttalerne op på et lydniveau jeg formentlig ikke vil komme op på derhjemme uden at begyndte at forvrænge.
Desuden er processoren i de forskellige receivere fra Anthem (300/500/700), den samme - så vidt jeg ved. Så hvis jeg en dag får brug for mere effekt, kan det klares med et effekttrin. Endnu et plus til 300 vs. de større modeller. Jeg ved godt at der kommer internetradio osv. oveni hatten når man bevæger sig op af stigen - men så længe der er FM er jeg godt tilfreds
 
Det næste skridt må være, at komme ud at lytte til nogle flere receivere og også prøve at høre hvordan Anthem'en klarer sig ved filmscener med masser af tjubang - fx udvalgte scener fra Tron Legacy eller Transformers. Eventuelt tage mine fronter med ned i butikken.
 
Derudover har jeg kigget lidt på Rotel RSX-1550/60/62'erne. Men de er væsentligt dyrere end Anthem'en. Jeg ved ikke hvordan de spiller ift. Anthem men de er måske også et lyt værd. Derudover lader det også til at der er mange der er glade for Pioneer LX-modellerne og Yamaha Aventage. Jeg må ud og prøve at lytte til nogle af disse også
 
 
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 15:02
Der er en der har en Anthem Mrx 300 til salg på sitet, hvis det skulle være den du skulle ende med.
Jeg har selv MRX 500, og det er den bedste opgradering, jeg nogensinde har lavet, den er for fed.
 
Ellers er der også en Arcam AVR 400 tilsalg herinde.
Jeg har haft AVR 350, som gjorde det virkeligt godt, så vil også tro at 400´eren er kanon. 
 
Afhænger jo meget af, hvordan du oplever lydenSmile
 
 
Hvis du skulle have lidt mere power :)


Redigeret af Bravo - 21-August-2012 kl. 15:07
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 15:10
Du kunne også prøve at lytte til en Onkyo 5010/Integra DTR 80.3 Tapeconnection burde kunne få en Onkyo 5010 hjem
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 16:46
Hvad med en receiver OG en forstærker? Du kan jo få forstærkere der kan spille i stereo og agere effekt, når der spilles i surround.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu