recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon setup - Billede af ny effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon setup - Billede af ny effekt

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon setup - Billede af ny effekt
    Sendt: 19-Juli-2012 kl. 18:39






Hej,






23/2-2013: Ny effektforstærker - tryk her



Nu må det være min tur, til at visen mini-bioen frem Tongue 


Da jeg stadig er på SU, er den ikke ligeså vild som mange af de andre herinde - men jeg synes du stadig jeg har formået at sammensætte et ganske udemærket setup, på trods af jeg bor i en 2-værelses lejlighed.





Jeg lytter en del til musik (læs: sidder næsten dagligt og blot lytter til et album) i stereo/Direct, men ser også mange film på enten blueray/DVD. Jeg vil skyde på et 50:50 forhold.





Kommentarer til hvordan jeg kan forbedre setuppet er mere end velkomne Big smile








De første to billeder er taget fra sweetspot - ét med og ét uden frontstof. De står til daglig med frontstoffet på. Det tredje er taget skråt fra.








Sweetspot, med frontstof.








Sweetspot, uden frontstof.








Skråt forfra.








De næste billeder er close-ups af udstyret:











Denon AVR2308








Oppo BDP-93EU








Dali Ikon Vokal MKII centerhøjtaler.








Dali Stile Surround højtaler.








Closeup af bas/mellemtone i Dali Ikon 6 fronthøjtaler.








Closeup af Ikon Hybriddiskanten.








Det næste skridt er, at jeg skal have savet et stykke af fodpanelet, så møblet kan komme helt ind til væggen. Dernæst skal fjernsynet hænges op, så det hænger ca. 20 cm over møblet.





I fremtiden vil jeg gerne anskaffe mig Dali Ikon Sub'en, til at tage sig af LFE-sporet når jeg ser film.





Derudover pønser jeg på enten at købe en ny receiver eller en effektblok. Ønsket om en ny receiver eller en effektblok kommer af, at jeg synes kvaliteten af stereolyden faldt drastisk da jeg gik fra en Nad c355bee stereoforstærker til min nuværende Denon.





Jeg kommer med nogle flere billeder, når jeg har fået hængt fjernsynet op Wink








Nuværende udstyr


Dali Ikon 6 


Dali Ikon Vokal mkII


Dali Stile


Denon AVR 2308


Audiloab 8000x7


Oppo BDP-93EU


Playstation 3


Nintendo Wii


Philips 46pfl8505h


Film: Over 500 blandede blueray og dvd'er








Tidligere udstyr


NAD T535 dvd-afspiller


NAD C355BEE int. stereoforstærker


NAD 40 A2 TV  -  til salg, hvis der er en der vil købe det. Kom med et bud Smile











Bakke






















Redigeret af PeterBakke - 23-Februar-2013 kl. 19:46
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 18:56
Det ser da vildt godt ud, mit spørgsmål er bare:

Hvor meget får man i SU i dag ?
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det ser da vildt godt ud, mit spørgsmål er bare:

Hvor meget får man i SU i dag ?


Nok Tongue 


Ej, spøg til side. Jeg er næsten færdig med studiet, og har altid arbejdet rigtig meget ved siden af studiet. Så det er lidt on'off med SU'en, så jeg ikke skal betale tilbage.

Lige nu arbejder jeg tæt på fuldtid (eller dvs. knap 30t/uge).

Før det, havde jeg mit nuværende arbejde, blot på 20t om ugen og underviste samtidig på universitetet i sandsynlighedsregning og statistik Geek


Edit: Desuden er det hele noget jeg har samlet sammen over de sidste små 5 år Wink


Redigeret af PeterBakke - 19-Juli-2012 kl. 19:18
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 21:43
Det ser godt ud. Kan anbefale en stereo forstærker med surround passthough hvis du vil have bedre stereo.

Hvad er det for et møbel du har?
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det ser godt ud. Kan anbefale en stereo forstærker med surround passthough hvis du vil have bedre stereo.
Hvad er det for et møbel du har?

Tak Smile

Jeg er ikke helt med på hvordan surround passthrough fungerer. Min gamle NAD havde main in / pre out, er det sådan noget man skal have fat i igen?

Møblet er fra Bolia og hedder Opus 2: http://www.bolia.com/da-dk/catalog/denmark/bolia_dk/stuen/tv-hifi-moebler/opus2/04-048-01_2139969.aspx

Jeg havde også kigget på Unnu og Clic. Clic var for dyre, og ift. Unnu, synes jeg at dette fra Bolia giver bedre muligheder for at gemme ledninger etc. 

Jeg kan prøve at tage et par billeder af bagsiden, når jeg tager det ud fra væggen, så du kan se hvordan det ser ud bag på.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 08:06
Ser sgu flot ud Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Ser sgu flot ud Wink
 
Mange tak Smile
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Losty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 12:47
Yeah, det ser rigtig fint ud, men din sofa står da voldsomt meget i vejen for din ene front no?
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

Yeah, det ser rigtig fint ud, men din sofa står da voldsomt meget i vejen for din ene front no?
 
Ja, det er rigtigt - desværre. Men da stuen ikke er meget bredere end den er - må det være sådan indtil videre. Forhåbentligt flytter jeg til et større sted inden for en overskuelig tidshorisont Tongue
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 14:43
Fedt setup du har.
Mulige forbedringer jeg ville foreslå, er kraftigere forstærker løsning, dette vil hive en forbedring ud af dine Ikon 6 uden tvivl. Eventuelt en effektforstærker til nuværende receiver. Også mangler du lige subwoofer som prikken over i'et.
Ser dog godt ud med nuværende udstyr.
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Fedt setup du har.
Mulige forbedringer jeg ville foreslå, er kraftigere forstærker løsning, dette vil hive en forbedring ud af dine Ikon 6 uden tvivl. Eventuelt en effektforstærker til nuværende receiver. Også mangler du lige subwoofer som prikken over i'et.
Ser dog godt ud med nuværende udstyr.
 
 
TakTongue
 
Subwooferen tror jeg ikke jeg anskaffer mig førend jeg er flyttet. Pladsen er rigeligt trang i forvejen Wink Men jeg var nede at teste Ikon sub'en med nogle scener fra Tron - nøj den kan gå dybt uden at miste pusten.
 
Mht. effektforstærker har jeg kigget lidt på Rotel rmb-1565. Mine øjne er faldet på den, da den efter sigende ikke skulle blive så varm - og så er der plads til den oven på Oppo'en.
Jeg kunne dog godt tænke mig at høre hvordan den lyder i musik inden jeg kaster mig ud i sådan en.
Ikon'erne er jo i forvejen lyse højtalere, så en "klasse D" er måske ikke det bedste valg. Men det er svært at sige ude først at have lyttet til det Tongue
 
 
 
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 15:40
Rotel er neutral i lyden, så hvis du er til "umba umba musik", tror jeg du blir' skuffet Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu