recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal vi snakke om tablets?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal vi snakke om tablets?

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 07:30
Uden at kende til fruen, så bliver der ikke brug for teknisks hjælp.   Den skal bare sættes op ligesom iphonen og færdig.

Det kan de fleste klare...især dem der allerede har iphone.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


For at starte et sted ville jeg styre i en kæmpe bue uden om windows til en tablet. Bill Gates har på et tidspunkt sagt at software optimering er spild af tid, hvis et program kører langsomt må der noget hurtigere hardware til. Det er måske en holdbar strategi i forhold til stationære computere, men i forhold til tablets er det ret dødfødt.


Sikke da en gang vrøvl! Windows 8 er netop skrevet/udviklet til tablets og lign. enheder - akkurat som iOS er det!

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Hele pointen med tablets er at de er letvægtsmaskiner med et simpelt og optimeret styresystem der kan løse nogle basale opgaver. Fordi de kører noget unix-baseret letvægtssoftware behøver hverken ipads eller android tablet ret kraftig hardware.


Det er så en sandhed med modifikationer! Android er da om noget afhængig af forholdsvis kraftig hardware, for at køre nogenlunde flydende. Nyere Androidenheder har lige så kraftig hardware, som bærbare/netbooks...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 08:49
Thorvald.

Jeg er så en af dem, som har samme holdninger som dig, ang. tablets/iPad - jeg kan ikke se mit personlige behov for en! Ja, jeg har en iPad (firma). Dette indlæg er skrevet på iPad'en, da jeg ligger på sofaen, efter lige at være stået op. Men jeg HADER at skrive på den - det er FAN'ME HÅBLØST at skrive fora-indlæg m.v. på sådan en! Jeg vil have et rigtigt tastatur. Desuden er min PC langt hurtigere at arbejde på - på alle måder. Så kan Klaus være nok så begejstret for touchskærmteknologien.

Faktum er, at den fungerer optimalt i forbindelse med mit erhverv, hvor den løser nogle specifikke opgaver. Men privat - ikke en skud smart for mit vedkommende! Lille skærm, langsom, låst, alternativt fungerende m.v.

Skulle jeg en dag få en hjerneblødning, og finde et behov for en tablet, blev det uden tvivl en x86 Surface Pro, da den har et brugbart tastatur, USB m.v. Og den vil have en langt bedre integration med mine bestående Windows computere. Du nævner selv skn og print i forbindelse med en tablet. Det tror jeg mere på kan lade sig gøre, med en Surface Pro, end det kommer til at funk'e med en Android enhed.

M.v.h.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:05
Fileapp er en mulighed for at overføre data, dropbox eller g-drive kan også benyttes. Der findes mange alternativer til iTunes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dette indlæg er skrevet på iPad'en, da jeg ligger på sofaen, efter lige at være stået op. Men jeg HADER at skrive på den - det er FAN'ME HÅBLØST at skrive fora-indlæg m.v. på sådan en!


Men du gjorde det alligevel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:27
Fordi jeg ikke gad gå op til PC'en! Skal jeg skive flere, eller længere indlæg, må det altid vente til jeg kommer til computeren. Jeg gider ikke skrive på det lo**e skærmtastatur. Dette indlæg er i øvrigt skrevet på min mini-tablet (Lumia 800).
Den er forøvrigt mere rar at skrive på, end iPad'en...
 
M.v.h.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - lad os lige stoppe op og se tilbage til hvorfor jeg oprettede emnet. Det gjorde jeg fordi min kone ønsker sig en iPad. Ok - så må jeg jo sætte mig ind i hvad en iPad er - det vidste jeg i og for sig godt - men jeg ønskede også at sætte mig ind i tablet verdenen sådan mere generelt. Af to grunde: For at se om det er værd at ofre det en tablet koster, i forhold til om den ville være brugbar for min kone.

Problemet er bare, at du ikke kan læse dig til om en tablet er noget for dig. På papiret har en tablet ikke ret meget at byde på i forhold til en bærbar, men i praksis har tablets en evne til at arbejde sig ind under huden på selv de hårdeste skeptikere. Læs hvad folk skriver i tråden her, samtlige tablet-ejere i tråden kommer med meldinger om at deres tablets har vundet store "markedsandele" i deres og familiens hverdag - de fleste havde sandsynligvis computere i forvejen, men har opdaget at der er en stribe opgaver en tablet løser nemmere og mere smidigt.

For mit eget vedkommende er min tablet et supplement til min computer og omvendt. Når jeg fx. læser forums bruger jeg computeren her, jeg er typen der åbner 7-8 tråde på en gang, har noget musik kørende, msn chat og den slags. Den slags "multitasking" synes jeg ikke min tablet er god til, desuden passer det mig bedre at sidde fornuftigt på min kontorstol, ved mit skrivebord og have adgang til et fullsize tastatur da jeg har det med at taste lange indlæg.

Jeg har også en netbook som jeg plejede at hive med ind i sofaen i ny og næ, men den funktion har min tablet sat sig totalt på. Selv om den er lille synes jeg den fungerer fint når jeg sidder ved et bord, men ergonomien har aldrig rigtigt duet for mig når jeg havde den i skøddet i sofaen. Nu hvor jeg har en tablet giver den bærbare slet ingen mening i sofaen længere, hvorfor skulle jeg vælge at have et 5 kg varmeapparat med bøvlet ergonomi i skøddet når jeg kan nøjes med et par hundrede gram tablet der løser opgaven mindst lige så fint og er lettere at betjene?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Og for at se hvilke alternativer til iPad, der er - fordi jeg bryder mig ikke om ting der står Apple på. Derudover var jeg generelt nysgerrig med hensyn til tablets, bl.a. fordi jeg har set nyheden om Microsoft Surface, der ser ret god ud. Og hvis jeg selv skulle have en tablet, skulle det nok - med nogen sandsynlighed - være sådan én. Hvis jeg skulle give min kone og hendes søskende en tablet, skulle det måske også være en Surface - selvom de ønsker sig en iPad (og her er vi nok i det område at for folk flest er en iPad = tablet).

Styresystemet er i princippet fløjtende ligegyldigt på en tablet, du skal ikke selv rode med det alligevel. Det er lidt som de der computere på biblioteket, who cares om de kører windows eller linux eller mac osx bare ikonet til browseren virker og der kommer noget ud af printeren når man trykker print? Min tablet er androidbaseret, min kammerat har en ipad og jeg synes de er nøjagtigt lige nemme at bruge. Microsofts software ville jeg som nævnt styre udenom primært fordi det næsten med garanti ikke bliver "letvægt" og derfor kræver en tablet med multi-cpu og blæserkøling og et strømforbrug på en million - alt det en tablet slet ikke har brug for.

Der er intet problem i at have windows på computeren og android på en tablet, du kan sagtens udveksle billeder, have fælles kalender og den slags alligevel. Glem den der tanke med at det nok er sikrest med noget microsoft på din tablet, det er komplet ligegyldigt.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men hvad det angår var jeg jo også nødt til at sætte mig lidt ind i tingene for at kunne argumentere for at der findes andet end iPad - samt alternativerne de små bærbare.
 
Jeg har ingen erfaring med tablets, andet end at jeg har haft en iPad i hånden og plus at min Lumia 900 vel i princippet kan opfattes som en mini tablet. En tablet er altså i udgangspunktet ikke noget for mig, men jeg kan måske lokkes af Surface - men det var så altså også min kone og hendes søskende der ønskede sig en iPad - og ikke mig.

Du TROR at en tablet ikke er noget for dig, du TROR at en tablet har brug for microsoft software for at være interessant og du TROR du kan få et reelt indtryk af hvordan en tablet kan møve sig ind i din hverdag uden at have haft en. LOL
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

.... Jeg er helt enig.

Og Thorvald, Køb en iPad til konen, ikke noget med at forsøge med et andet mærke, det er ikke lige meget om det er en iPad eller et andet mærke.
 
Hvorfor er det ikke ligemeget om der står Asus, Microsoft eller Apple på den??

Fordi det er tre forskellige systemer: Android - Windows - iOS. 


Venlig hilsen
KB
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

men bortset fra det så er det vel ikke forkert at opfatte Lumia'en som en mini-tablet?

Nej, da. Specielt ikke, hvis du også opfatter en smartphone som en gammeldags mobiltelefon, bare med farve-LCD skærm i stedet for sort/hvid.

Der er himmelvid forskel på en tablet og en smartphone. Det er to helt forskellige behov de dækker, og to vildt forskellige ting man ender med at bruge dem til...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

For at starte et sted ville jeg styre i en kæmpe bue uden om windows til en tablet. Bill Gates har på et tidspunkt sagt at software optimering er spild af tid, hvis et program kører langsomt må der noget hurtigere hardware til. Det er måske en holdbar strategi i forhold til stationære computere, men i forhold til tablets er det ret dødfødt.


Sikke da en gang vrøvl!

Er det vrøvl at Gates har sagt det eller er det vrøvl at "ikke optimeret software" er dødfødt på en letvægtscomputer?

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Windows 8 er netop skrevet/udviklet til tablets og lign. enheder - akkurat som iOS er det!

Herligt, så må Windows 8 da blive monsterhurtigt på de stationære computere vi har idag. Hvis det er optimeret til at fungere på en 1 GHz tablet med en smule ram, så må det blive tordende hurtigt på min halvgamle 3 GHz pc med multikerneprocessor og masser af ram. Fedt at høre at MS langt om længe kommer med et styresystem der ikke kræver monsterhardware at få til at køre bare nogenlunde anstændigt.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er så en sandhed med modifikationer! Android er da om noget afhængig af forholdsvis kraftig hardware, for at køre nogenlunde flydende. Nyere Androidenheder har lige så kraftig hardware, som bærbare/netbooks...

..og med kraftig hardware mener du at en tablet har brug for processorkraft i stil med de i5'ere man bruger i dagens bærbare? Det er godtnok imponerende at tabletfabrikanterne kan få så meget power ud af en cpu der kan klare sig uden køling og leve af et lille batteri i dagevis når fabrikanterne af bærbare er nødt til at smide blæserkøling og store batterier i de bærbare og alligevel kun ender med en levetid på en 3-4 timer pr opladning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fordi jeg ikke gad gå op til PC'en! Skal jeg skive flere, eller længere indlæg, må det altid vente til jeg kommer til computeren. Jeg gider ikke skrive på det lo**e skærmtastatur.


Hvis den er så forfærdelig, hvorfor lader du den så ikke blive på arbejde?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Der er intet problem i at have windows på computeren og android på en tablet, du kan sagtens udveksle billeder, have fælles kalender og den slags alligevel. Glem den der tanke med at det nok er sikrest med noget microsoft på din tablet, det er komplet ligegyldigt


Enig

Min kone har en iPad, en HTC Wildfire S og en windows baseret PC. De kører på samme kalender, så alle er opdaterede. Det er der ingen problemer i.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu