recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal vi snakke om tablets?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal vi snakke om tablets?

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 25>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Læs hvad folk skriver i tråden her, samtlige tablet-ejere i tråden kommer med meldinger om at deres tablets har vundet store "markedsandele" i deres og familiens hverdag -

Øh nej! Det skriver samtlige tabletejere så ikke!

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Styresystemet er i princippet fløjtende ligegyldigt på en tablet, du skal ikke selv rode med det alligevel. Det er lidt som de der computere på biblioteket, who cares om de kører windows eller linux eller mac osx bare ikonet til browseren virker og der kommer noget ud af printeren når man trykker print? Min tablet er androidbaseret, min kammerat har en ipad og jeg synes de er nøjagtigt lige nemme at bruge.
 
Nååh, så styresystemet er ligegyldigt? Modsiger du nu ikke dig selv?
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Microsofts software ville jeg som nævnt styre udenom primært fordi det næsten med garanti ikke bliver "letvægt" og derfor kræver en tablet med multi-cpu og blæserkøling og et strømforbrug på en million - alt det en tablet slet ikke har brug for.

 
Nå, nu er styresystemet pludselig igen vigtigt!?
Alt andet lige er det noget forkvaklet vrøvl du lukker ud! Windows Phone er et tydeligt eksempel på, at MS' software (Win8), er udviklet til tablets og andre bærbare touch-enheder. Windows Phone illustrerer med al tydelighed, at det er år foran f.eks. Android, som om noget OS har behov for dual- og quadcore CPU'er m.v.
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

er intet problem i at have windows på computeren og android på en tablet, du kan sagtens udveksle billeder, have fælles kalender og den slags alligevel. Glem den der tanke med at det nok er sikrest med noget microsoft på din tablet, det er komplet ligegyldigt.
helt ligegyldigt er det ikke, eftersom et MS-system, som det demonstreres med WP, er bare langt nemmere/hurtigere at integrere...
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Du TROR at en tablet ikke er noget for di g, du TROR at en tablet har brug for microsoft software for at være interessant og du TROR du kan få et reelt indtryk af hvordan en tablet kan møve sig ind i din hverdag uden at have haft en. LOL
 
Og du har ikke læst, hvad Thorvald skriver..
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

men bortset fra det så er det vel ikke forkert at opfatte Lumia'en som en mini-tablet?

Nej, da. Specielt ikke, hvis du også opfatter en smartphone som en gammeldags mobiltelefon, bare med farve-LCD skærm i stedet for sort/hvid.

Der er himmelvid forskel på en tablet og en smartphone. Det er to helt forskellige behov de dækker, og to vildt forskellige ting man ender med at bruge dem til...
 
Ud over telefoni og sms, så nej...
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fordi jeg ikke gad gå op til PC'en! Skal jeg skive flere, eller længere indlæg, må det altid vente til jeg kommer til computeren. Jeg gider ikke skrive på det lo**e skærmtastatur.


Hvis den er så forfærdelig, hvorfor lader du den så ikke blive på arbejde?

Klaus
 
Fordi min arbejdsplads fungerer ligesom din. 
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 12:56
Insekt-erotiker...
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Uden at kende til fruen, så bliver der ikke brug for teknisks hjælp.   Den skal bare sættes op ligesom iphonen og færdig.

Det kan de fleste klare...især dem der allerede har iphone.

 
Som bemærket tidligere, så betyder "teknisk hjælp" i dette tilfælde netop at gøre den klar til brug. Dvs. overføre billeder, musik osv. til den. Ok jeg har efterhånden vænnet mig til hvordan jeg gør det med iTunes, men jeg synes at den traditionelle Windows metode "vælg det du vil kopiere og så copy & paste" er meget nemmere. Og derudover kan det måske være at installere forskellige programmer som hun - eller f.eks. hendes søskende ville få brug for.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fileapp er en mulighed for at overføre data, dropbox eller g-drive kan også benyttes. Der findes mange alternativer til iTunes.
 
Ok, det forstår jeg. Men det er bare ikke de alternativer man kender, med mindre man bevæger sig meget i Apple's verden. Og fra Apple's side lyder det som om det kun er iTunes man kan bruge. F.eks. skal man jo vistnok bruge iTunes, til at opdatere firmware/software - og hvis det er sådan, så man kommer ikke rigtigt udenom iTunes.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:07
Thorvald jeg tror ikke det er muligt at "omvende" dig, med argumenter og meninger... ;O)

Du skal selv "se lyset".. :O)

Hvis du havde mulighed for at prøve en tablet, underordnet mærke, i 14 dage, tror jeg der var en chance for at du måske kunne se det smarte ved tablets.
Så længe man kender til en tablets begænsninger, og ikke forventer en fuld computer, for det er det ikke.

Jeg har selv en iPad, og den har fuldt ud overtaget det meste af mit daglige forbrug af internet browsing osv.
Mine stationære og bærbare computere bruges nu kun til "special" opgaver, som de er gode til.


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fileapp er en mulighed for at overføre data, dropbox eller g-drive kan også benyttes. Der findes mange alternativer til iTunes.
 
Ok, det forstår jeg. Men det er bare ikke de alternativer man kender, med mindre man bevæger sig meget i Apple's verden. Og fra Apple's side lyder det som om det kun er iTunes man kan bruge. F.eks. skal man jo vistnok bruge iTunes, til at opdatere firmware/software - og hvis det er sådan, så man kommer ikke rigtigt udenom iTunes.
Apples verden ? Hmm Dropbox har intet med Apple at gøre. G-Drive er google. 
Jeg ville bruge de samme programmer på en Android telefon.

Ved ikke hvorfor der lægges så meget vægt på iTunes. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Thorvald jeg tror ikke det er muligt at "omvende" dig, med argumenter og meninger... ;O)

Du skal selv "se lyset".. :O)

Hvis du havde mulighed for at prøve en tablet, underordnet mærke, i 14 dage, tror jeg der var en chance for at du måske kunne se det smarte ved tablets.
Så længe man kender til en tablets begænsninger, og ikke forventer en fuld computer, for det er det ikke.

Jeg har selv en iPad, og den har fuldt ud overtaget det meste af mit daglige forbrug af internet browsing osv.
Mine stationære og bærbare computere bruges nu kun til "special" opgaver, som de er gode til.




Jeg har haft en iPad i et år nu - og har stadig ikke "set lyset". Hvad gør jeg så?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Fileapp er en mulighed for at overføre data, dropbox eller g-drive kan også benyttes. Der findes mange alternativer til iTunes.

 
Ok, det forstår jeg. Men det er bare ikke de alternativer man kender, med mindre man bevæger sig meget i Apple's verden. Og fra Apple's side lyder det som om det kun er iTunes man kan bruge. F.eks. skal man jo vistnok bruge iTunes, til at opdatere firmware/software - og hvis det er sådan, så man kommer ikke rigtigt udenom iTunes.
Apples verden ? Hmm Dropbox har intet med Apple at gøre. G-Drive er google. 
Jeg ville bruge de samme programmer på en Android telefon.

Ved ikke hvorfor der lægges så meget vægt på iTunes. 


Måske fordi Apple ønsker at ALT skal foregå via iTunes...

M.v.h.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:48
"F.eks. skal man jo vistnok bruge iTunes, til at opdatere firmware/software - og hvis det er sådan, så man kommer ikke rigtigt udenom iTunes"

Nej, det behøver du ikke. Det foregår via wifi, og direkte fra Apple.

Du er stadig ude på et skråplan, hvis du insistere på at flytte filer via FTP. Sæt dig nu ind i hvordan de enkelte applikationer fungere på iPad, og lad være med at voldtage systemet inden du kommer igang.

En biler er f.eks. Udstyret med bakgear; men det betyder ikke at det er det optimale at bruge ved almindelig kørsel.
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Thorvald jeg tror ikke det er muligt at "omvende" dig, med argumenter og meninger... ;O)

Du skal selv "se lyset".. :O)

Hvis du havde mulighed for at prøve en tablet, underordnet mærke, i 14 dage, tror jeg der var en chance for at du måske kunne se det smarte ved tablets.
Så længe man kender til en tablets begænsninger, og ikke forventer en fuld computer, for det er det ikke.

Jeg har selv en iPad, og den har fuldt ud overtaget det meste af mit daglige forbrug af internet browsing osv.
Mine stationære og bærbare computere bruges nu kun til "special" opgaver, som de er gode til.




Jeg har haft en iPad i et år nu - og har stadig ikke "set lyset". Hvad gør jeg så?

M.v.h.

indser apple ikke er dig :) og får noget andet :D 

har en kammerat som også har ipad og HADER den som pesten :D men bliver ved med at have den :D 

forstår ikke man gider eje noget som man ikke synes om :P 

min ipad har erstattet min pc.. bruger ALDRIG min pc mere til net eller lign.. den bliver kun brugt til minecraft :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu