recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Fastnet" telefon til simkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Fastnet" telefon til simkort?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 15:09
Hvorfor er du så fokuseret på at det skal være en løsningbaseret på mobilnettet frem for Voip?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 15:28
Kan vel ikke være den ringe talekvalitet på mobil nettet som er grunden. Mon ikke det er fordi der kan spares penge.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 15:39
Kan der da det?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Hvorfor er du så fokuseret på at det skal være en løsningbaseret på mobilnettet frem for Voip?
 
Det ved jeg ikke. Jeg tænkte bare at det var enklere at sætte et taletids simkort i telefonen. Jeg har ingen anelse om hvordan Voip fungerer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan vel ikke være den ringe talekvalitet på mobil nettet som er grunden. Mon ikke det er fordi der kan spares penge.
 
Jeg oplever ikke at der er ringe talekvalitet på mobilnettet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Hvorfor er du så fokuseret på at det skal være en løsningbaseret på mobilnettet frem for Voip?
 
Det ved jeg ikke. Jeg tænkte bare at det var enklere at sætte et taletids simkort i telefonen. Jeg har ingen anelse om hvordan Voip fungerer.
Har brugt IP telefoni i årevis. Der er et stik i routeren til at sætte den helt normale fastnet tlf til med det nye lille stik. Abonnementet på bredbånd er incl IP, og du betaler kun for forbrug. Routeren skal så være tændt 24/7

Redigeret af Kampus - 24-Juli-2012 kl. 16:20
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

... Har brugt IP telefoni i årevis. Der er et stik i routeren til at sætte den helt normale fastnet tlf til med det nye lille stik. Abonnementet på bredbånd er incl IP, og du betaler kun for forbrug. Routeren skal så være tændt 24/7
 
Er bredbånds abonnementet altid inkl. Voip? Også når boligforeningen pr. 1. september skifter til Dansk KabelTV som bredbånds udbyder?
 
Hvilken router - den samme som jeg har nu - eller en speciel router? Min router er altid tændt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

... Har brugt IP telefoni i årevis. Der er et stik i routeren til at sætte den helt normale fastnet tlf til med det nye lille stik. Abonnementet på bredbånd er incl IP, og du betaler kun for forbrug. Routeren skal så være tændt 24/7
 
Er bredbånds abonnementet altid inkl. Voip? Også når boligforeningen pr. 1. september skifter til Dansk KabelTV som bredbånds udbyder?
 
Hvilken router - den samme som jeg har nu - eller en speciel router? Min router er altid tændt.
Nej det skal fremgå af abonnementet. Spørg boligforeningen.
 
Næppe den samme router, da der skal være en tlf udgang.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 17:32
Hej Thorvald

De behøver ikke få VOIP og bredbånd fra samme leverandør. Du kan finde rimelige pædagogiske beskrivelser af VOIP og mulighederne på ippt.dk. Her har jeg selv for 3-4 år siden købt en løs IP adator og et abonnement hos fonet. Jeg har skiftet bredbånd leverandør nogle gange siden, og det er rart ikke at skulle bøvle med at flytte telefonen. IP adatoren sættes bare i en fri port i routeren fra bredbåndsleverandøren. Det er også let at installere i forhold til din gamle fastnet installation. Jeg har bare afkoblet linien der hvor den kommer ind i huset, og så sat linien fra ip adaptoren ind i et frit telefonstik, og vupti, så virker mine fastnet telefoner på alle tre etager :-) Prøv evt at tag en snak med ippt de er meget hjælpsomme. Jeg har også rigtig god erfaring med fonet. Jeg kan ikke mindes at de har været nede, så telefonen ikke virkede. Og hvis min bredbåndsleverandør er nede stiller de automatisk om til min mobil. På deres hjemmeside kan man styrer sig abonnement, så hvis røret fx ikke bliver taget i huset, så stiller jeg automatisk om til min mobil. Og det er billigt. Jeg har ikke plus-abonnement, så de 29 kr om måneden er også sparet.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:07
Ok - det kunne godt være at voip kunne være værd at kigge på.
 
Men en anden indgangsvinkel kunne også være: Findes der fastnet "abonnementer", hvor man ikke betaler abonnement, men kun betaler en (rimelig lav) pris for selve forbruget??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu