recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af "dum router"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af "dum router"

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 19:52
Well, nu har jeg så ét trådløst netværk, nemlig D-linken, Waoo routerens wifi er slået fra.

iStumbler viser, at Mac'en modtager et signal på ca. 60%, og jeg sidder maks. en meter fra D-linken,
jo ikke særligt imponerende, MEN læser jeg om d-linken, virker det som om, den kan "beame" signal ud til de enheder, der har brug for det, så det skal nok lige testes lidt med de forskellige trådløse enheder, i yderpunkterne af mit hus.

Har dog fået et nyt hamrende irriterende problem.
Jeg kan ikke komme i kontakt med min Qnap-server.
Er det nu fordi den er forbundet med kabel til Waoo-boksen??
Hvis ja, hvordan kommer jeg så nu ind i den og laver det om?

Edit: Jeg kan godt komme ind i den via 192.168.1.50, men mit iTunes bibliotek ligger på den, så Mac'en var sat op til selv at logge på den ved opstart, og det virker ikke mere.

Det er kraft##!??!e derfor, man ikke bare kan lade sine kunder rode med det her selv!

/Sure Tine


Redigeret af Tine M. - 23-Juli-2012 kl. 20:04
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 19:45
@Juleulven;
tak, det kan man også se i det der iStumbler og inde i D-linken kan man se, hvilke trådløse enheder, der er på, og hvor meget signal, de har.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Det er ikke sat rigtigt op.
Jeg har et program på Mac'en, iStumbler, der skulle kunne måle signalstyrken på det trådløse signal, eller i hvert fald vise, hvor meget Mac'en modtager. 
Den stod på 60% før, og det gør den stadig, og signalet på iPad'en i soveværelset er stadig 1-2 buer.

Så jeg prøver den anden løsning.
Sætter d-linken op efter waoos standard vejledning, og slår wifi fra i waoo routeren.

/Tine
 
typisk kan man downloade en APP der kan kontrollere hvor mange trådløse enheder i området der er, hvilke kanaler de kommunikerer på og hvilken dB de ligger på ... jo tættere på 0 jo bedre ...
 
på en HTC hedder det f.eks WiFi Analyzer
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 16:57
Det er ikke sat rigtigt op.
Jeg har et program på Mac'en, iStumbler, der skulle kunne måle signalstyrken på det trådløse signal, eller i hvert fald vise, hvor meget Mac'en modtager. 
Den stod på 60% før, og det gør den stadig, og signalet på iPad'en i soveværelset er stadig 1-2 buer.

Så jeg prøver den anden løsning.
Sætter d-linken op efter waoos standard vejledning, og slår wifi fra i waoo routeren.

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 16:28
Nu er den fesen ind, jeg har jo selvfølgelig kabel fra mac til d-link, men også fra d-link til waoo router, og så kunne jeg jo godt slå wifi fra på waooen.

Nu har jeg gjort det.
Kan jeg tjekke, om det virker, på andre måder end at kigge på buer på iPhone/iPad? Wink

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Beklager fraværet, svigermor kom forbi. Og det er ikke en historie fra Cafe Hack. Hvad er status på situationen?

Du skal holde wifi tændt på begge til sidst og hvis du ikke har wifi på din mac, bør du sætte netkablet i waooen.

Jeg spurgte tidligere i tråden, hvilken af dine 2 løsninger, du mener vil give stærkest signal?

Da jeg så kunne forstå, at du ikke lige sad ved computeren, ville jeg gå i gang med din løsning nr. 2, men gik hurtigt i stå, da jeg jo ikke kan koble d-linken til mac'en med kabel, og så slå wifi fra i Waoo'en, for så kan jeg jo ikke komme ind i d-linken?

Så jeg må gå ind i d-linken med kabel, OG wifi på waooen slået til, deaktivere dhcp i d-linken, tilføje trådløse netværksoplysninger fra waooen, gemme, gå ud, lukke begge routere ned, starte waooen op, vente til den er helt klar, og så tænde d-linken.

Er det vejen frem?

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 15:45
Halløj.

Lige kommet hjem fra arbejde, sikke en masse aktivitet, der har været her i formiddags. :)

Det er EN boks, og den kan ikke flyttes, jeg spurgte, da den blev sat op.

Og jeg er helt enig med dig, Henrik B., Waoo kan ikke stille mig ringere, så jeg har også brokket mig, og venter på svar, og det burde være ligetil, de har jo lavet en konfigurerings vejledning, den skal da bare rettes til, så dét med, at slå dhcp fra, kommer med. Hvor svært kan det mon være?

/Tine
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 13:07
Beklager fraværet, svigermor kom forbi. Og det er ikke en historie fra Cafe Hack. Hvad er status på situationen?

Du skal holde wifi tændt på begge til sidst og hvis du ikke har wifi på din mac, bør du sætte netkablet i waooen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 08:17
Ok.
Men hvis det "nye" udstyr ikke fungerer tilfredsstillende, som det gamle gjorde, så må Waoo udbedre "fejlen". Det er Waoo som ikke har leveret et tilfredsstillende produkt/har forringet forholdene hos brugeren.
Hvis det var mig, ville jeg fejlmelde udstyret, og hvis de ikke agter at forbedre forholdene eller vil have penge for det, ville jeg true med at opsige abonnementet!
 
M.v.h.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 08:06
Trådstarter skriver selv følgende:
Waoo har udskiftet min fiberboks + router, med én fiberboks med indbygget router.

Desuden er Waoo en sammenslutning af flere selskaber og det er derfor tidligere set feks herinde at der rundt om i landet er forskel på feks udstyr og hvordan nogle ting gøres samt hvad der er af muligheder.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 07:52
Ergo bør Tine's Waoo-router let kunne flyttes op i højden, så hun slipper for al det bøvl, med en separat D-Link router...
 
M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 07:43
Sådan er mit Waoo også.

Fiberboks - kabel til router
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu