recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af "dum router"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af "dum router"

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:08
Ja husk lige LAN til LAN, når du har slukket for DHCP
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hej Tine,
 
Nu skriver i meget om at slukke for DHCP i D-linken (så den fungerer som Access Point) og det er også korrekt, men jeg fandt denne vejledning og der står også at man skal give den en ny IP-adresse der ligger uden for det områder som din nye (indbyggede) Waoo router tildeler. Har du også gjort det?
 
Du skal også huske at forbinde LAN til LAN (mellem Waoo Fiberboks/Router til dLink) - har du sikkert allerede gjort.
 
Som andre har rådet dig til, så er det en god ide at lukke for det trådløse i Waoo Fiberboks/Router, dels for at de to som står meget tæt forstyrrer hinanden, dels for at være sikker på at det er det trådløse signal fra dLinken du får fat i :-)
 
 
• Disable UPnP™
• Disable DHCP
• Change the LAN IP address to an available address on your network. The LAN ports on the router cannot accept a DHCP address from your other router. Recommend using 192.168.0.50 for the IP address for the AP.

Jeg vil gætte på at det så fremover er på 192.168.0.50 (og med kabel til computer) at man snakker med dLinken's webinterface - f.eks. hvis man vil ændre navn/kode på det trådløse netværk.
 

Kan wifi på waoo'en forblive slået fra, før, under og efter denne opsætning, det kan jeg ikke lige gennemskue?

/Tine
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:23
Ja, hvis du har et kabel til erstating
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:25
Netværk kan være en drilsk ting. Jeg har prøvet at beskrive opbygning af typisk hjemmenetværk her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1006813&title=netvrk-opslagsliste-og-faq#1006813 måske kan det hjælpe lidt.
BS
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:27
Beskrivelser er fine og dine ser altid gode ud, men billeder/stregtegning hjælper altid mere.

@Tine, har du iøvrigt sat din NAS op?
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Netværk kan være en drilsk ting. Jeg har prøvet at beskrive opbygning af typisk hjemmenetværk her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1006813&title=netvrk-opslagsliste-og-faq#1006813 måske kan det hjælpe lidt.
BS


Mange tak, ligner helt bestemt noget, jeg kan blive klogere af at kigge på. Wink

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Beskrivelser er fine og dine ser altid gode ud, men billeder/stregtegning hjælper altid mere.

@Tine, har du iøvrigt sat din NAS op?

Mig?
Nej, jeg har ikke rørt den.

Tongue
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:42
Den ene guide siger, d-linken ikke må have en IP i samme range som waoo'en, f.eks. 192.168.0.50.
Den anden, at IP'en skal ligge i samme range, f.eks. 192.168.1.2.

Hvis jeg nogensinde får det her til at spille max selv, så .....kan man godt være stolt af mig. LOL
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:45
Forstås som ; skal ligge i samme format f.eks. 192.168.1.xxx, men udenfor den afsatte range ; 0-50, så kan den få nr. 51
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:46
Få at undgå at DHCP tildeler samme adresse som alledere er afsat manualt
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:47
Allerede* Det er vidst ved at være sent
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:53
Tak.
Ja, jeg lukker også ned nu.
Kigger på det i morgen.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu