Harddisk 1 i Synology gået ned! |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Wagner545
Junior bruger
Medlem siden: 26-September-2011 By, Land: Næstved Status: Offline Beskeder: 25 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Harddisk 1 i Synology gået ned!Sendt: 05-August-2012 kl. 17:32 |
|
|
HJÆLP!!! Efter en lidt vild fest væltede NASén. Da jeg tændte den næste dag, kunne jeg kun se filer på den ene Harddisk. Jeg kan slet ikke få adgang til den anden og den sidder stadig i! Jeg har prøvet at bytte slot på harddiskene men uden held. Der ligger nogle helt nye billeder på den nedbrudte harddisk som jeg virkelig gerne ville have igen. Er der nogen der har et tip til hvordan jeg kan gendanne filerne fra den nedbrudte harddisk? Mange tak på forhånd. Og undskyld hvis jeg har postet forkert
![]() |
||
|
Phillips 47PFL7606T - PS3 - Wii - Logitech Harmony 1100 - Denon AVR-2310 - Cerwin Vega CVHD 5.1 - Macbook Pro 2,66 GHz Intel Core i7, 15" 4GB DDR3 RAM - Belkin N1 Vision - Galaxy Nexus -
|
||
![]() |
||
Markh
Super bruger
Medlem siden: 04-August-2006 By, Land: København Status: Offline Beskeder: 307 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-August-2012 kl. 20:57 |
|
Nu skriver du ikke om dine diske er sat op i RAID0, RAID1 eller som to individuelle diske, men at dømme ud efter det du skriver har jeg indtryk af at du har to individuelle diske. Hvad siger Synology'en under diskhåndteringen - er disken offline? Hvis ja, kan det godt være at du skal forberede dig på at dine data er forsvundet... ![]() /Mark |
||
![]() |
||
Lightyear
Super bruger
Medlem siden: 19-Maj-2005 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 389 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 07:24 |
|
|
Du har vel backup af dine data, hvis dine diske ikke er spejlede?
|
||
![]() |
||
Wagner545
Junior bruger
Medlem siden: 26-September-2011 By, Land: Næstved Status: Offline Beskeder: 25 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 16:12 |
|
Diskene kørte ikke spejlede så nej.
Jo jeg har backup af det vigtigste, men min far er ikke så skarp. Så han havde kun lagt billederne op på NASén(den defekte harddisk) :( |
||
|
Phillips 47PFL7606T - PS3 - Wii - Logitech Harmony 1100 - Denon AVR-2310 - Cerwin Vega CVHD 5.1 - Macbook Pro 2,66 GHz Intel Core i7, 15" 4GB DDR3 RAM - Belkin N1 Vision - Galaxy Nexus -
|
||
![]() |
||
Markh
Super bruger
Medlem siden: 04-August-2006 By, Land: København Status: Offline Beskeder: 307 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 18:30 |
|
Hvis billederne/data er meget vigtige for dig/jer, kan I kontakte IBAS - de vil formentlig kunne genskabe data. Det er ikke billigt (ca. 6.000), men hvis det er vigtigt nok, er prisen formentlig underordnet. http://www.ibas.dk/ontrack-datarecovery/privat/ Har du i øvrigt checket hvad NAS'en selv siger om disken, som jeg har foreslået tidligere? /Mark |
||
![]() |
||
Wagner545
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 22:19 |
|
|
Markh
Så meget tror jeg hellere ikke de billeder var værd :P
Men takker for ideén Nej undskyld det skrev jeg ikke noget om. Men du har helt ret det er to individuelle diske. Jeg kan slet ikke se disken inde under diskhåndtering. Den er bare væk. Jeg kan kun se den der virker. Min NAS siger desuden at den også køre fuldstændigt fejlfrit? Jeg har dog lagt mærke til, når jeg genstarter NASén så siger den defekte harddisk nogle underlige "klik" lyde.. Jeg prøvede forgæves at sætte den til min Computer som en ekstern harddisk.(den sagde stadig lik lyde) Hvis jeg går ind under diskhåndtering i enhedshåndtering siger windows at disken ikke er initliseret? Men er det fordi at Synology formatere harddiskene til ext4 filsystem. I stedet NTFS som Windows kan læse? |
||
|
|
||
![]() |
||
db89
Guld medlem
Medlem siden: 10-December-2008 By, Land: Fredericia, DK Status: Offline Beskeder: 1452 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 22:55 |
|
|
Der findes programmer til Windows så du kan se ext4 formaterede harddiske.
|
||
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Wagner545
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 23:05 |
|
|
db89
Kan du evt forslå nogle af de programmer? :)
|
||
|
|
||
![]() |
||
Markh
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-August-2012 kl. 23:52 |
|
Ext2Read: http://sourceforge.net/projects/ext2read/files/latest/download Klik-lydene lyder som om disken vitterlig er stået af (måske et head-crash som følge af at NAS'en væltede), så jeg tror ikke du får meget ud af det, men det er klart et skud værd. ![]() /Mark |
||
![]() |
||
Cyberguyen
Guld medlem
Medlem siden: 24-Oktober-2006 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2481 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 00:23 |
|
|
Drop at prøve på at få dine data retur hvis den siger klik lyde. Jeg har aldrig kunne genskabe data fra en disk som klikker.
Du kan risikere at gøre mere skade end gavn ved hele tiden at genstarte disken. Et headcrash kan desuden fysisk beskadige pladerne, når disken spinder op. Jeg har flere gange brugt Ibas, som der foreslås i denne tråd. Det koster normalt 6000 kr for undersøgelsen og omkring 1500 kr + medie for at få data genskabt og sendt disken tilbage fra Norge. Men det kan godt være at en Linux ext3 eller 4 koster mere. De piller disken fra hinanden i deres laboratorium flytter pladerne over i en anden disk. Herefter kan de læse dine data. Hvis du ikke ønsker at betale for genskabelsen af dine data, så kan du måske få en ny disk på garantien fra leverandøren. Jeg vil anbefale at sætte dine diske op i RAID1 og tage backup til en anden gang.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen
Guld medlem
Medlem siden: 24-Oktober-2006 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2481 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 00:26 |
|
|
Der er ingen grund til at hente nogle EXT drivere, hvis du ikke kan se disken fra BIOS eller i Windows device manager.
|
||
![]() |
||
Henrik B.
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Moderator gruppe
Branchemedlem Medlem siden: 21-Maj-2006 By, Land: Østjylland Status: Offline Beskeder: 3819 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 08:08 |
|
|
Ibas er ALT for dyre at bruge! Der findes et tilsvarende firma i Sverige, som for private undersøger disken gratis! Og er det muligt at hente dataene ud, koster det i omegnen af 2.500,-
M.v.h.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |