Siden 2003     Danmarks største nichemedie for hjemmets elektronik og indhold     720.000 besøg. 262.000 unikke besøgende   (Jan 2013) 
Forside Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Aktive emner Aktive emner/a>  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   Seneste forum emner (vindue) Mine emner
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  Privatlivspolitik for recordere.dk Fortrolighed  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk 1 i Synology gået ned!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Indlæg som besvares
Wagner545 Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 26-September-2011
By, Land: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 25
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Wagner545 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Harddisk 1 i Synology gået ned!
    Sendt: 05-August-2012 kl. 17:32
HJÆLP!!!

Jeg har en gammel Synology DS209 hvor der sidder 2 X 500GB HDD i.

Efter en lidt vild fest væltede NASén. Da jeg tændte den næste dag, kunne jeg kun se filer på den ene Harddisk. 

Jeg kan slet ikke få adgang til den anden og den sidder stadig i!
Jeg har prøvet at bytte slot på harddiskene men uden held. 

Der ligger nogle helt nye billeder på den nedbrudte harddisk som jeg virkelig gerne ville have igen. 

Er der nogen der har et tip til hvordan jeg kan gendanne filerne fra den nedbrudte harddisk? 

Mange tak på forhånd. 
Og undskyld hvis jeg har postet forkert Pinch
Phillips 47PFL7606T - PS3 - Wii - Logitech Harmony 1100 - Denon AVR-2310 - Cerwin Vega CVHD 5.1 - Macbook Pro 2,66 GHz Intel Core i7, 15" 4GB DDR3 RAM - Belkin N1 Vision - Galaxy Nexus -
Til top
Markh Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 04-August-2006
By, Land: København
Beskeder: 307
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Markh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 20:57
Citat: Wagner545

HJÆLP!!!

Jeg har en gammel Synology DS209 hvor der sidder 2 X 500GB HDD i.

Efter en lidt vild fest væltede NASén. Da jeg tændte den næste dag, kunne jeg kun se filer på den ene Harddisk. 

Jeg kan slet ikke få adgang til den anden og den sidder stadig i!
Jeg har prøvet at bytte slot på harddiskene men uden held. 

Der ligger nogle helt nye billeder på den nedbrudte harddisk som jeg virkelig gerne ville have igen. 

Er der nogen der har et tip til hvordan jeg kan gendanne filerne fra den nedbrudte harddisk? 

Mange tak på forhånd. 
Og undskyld hvis jeg har postet forkert Pinch

Nu skriver du ikke om dine diske er sat op i RAID0, RAID1 eller som to individuelle diske, men at dømme ud efter det du skriver har jeg indtryk af at du har to individuelle diske. Hvad siger Synology'en under diskhåndteringen - er disken offline? Hvis ja, kan det godt være at du skal forberede dig på at dine data er forsvundet... Cry

/Mark
Til top
Lightyear Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 19-Maj-2005
By, Land: Denmark
Beskeder: 389
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Lightyear Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 07:24
Du har vel backup af dine data, hvis dine diske ikke er spejlede?
Til top
Wagner545 Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Wagner545 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:12
Citat: Lightyear

Diskene kørte ikke spejlede så nej. 

Jo jeg har backup af det vigtigste, men min far er ikke så skarp. Så han havde kun lagt billederne op på NASén(den defekte harddisk) :(
Phillips 47PFL7606T - PS3 - Wii - Logitech Harmony 1100 - Denon AVR-2310 - Cerwin Vega CVHD 5.1 - Macbook Pro 2,66 GHz Intel Core i7, 15" 4GB DDR3 RAM - Belkin N1 Vision - Galaxy Nexus -
Til top
Markh Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Markh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 18:30

Citat: Lightyear

Diskene kørte ikke spejlede så nej. 

Jo jeg har backup af det vigtigste, men min far er ikke så skarp. Så han havde kun lagt billederne op på NASén(den defekte harddisk) :(

Hvis billederne/data er meget vigtige for dig/jer, kan I kontakte IBAS - de vil formentlig kunne genskabe data. Det er ikke billigt (ca. 6.000), men hvis det er vigtigt nok, er prisen formentlig underordnet.

http://www.ibas.dk/ontrack-datarecovery/privat/

Har du i øvrigt checket hvad NAS'en selv siger om disken, som jeg har foreslået tidligere?

/Mark

Til top
Wagner545 Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Wagner545 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:19
Markh

Så meget tror jeg hellere ikke de billeder var værd :P 
Men takker for ideén

Nej undskyld det skrev jeg ikke noget om. Men du har helt ret det er to individuelle diske.
Jeg kan slet ikke se disken inde under diskhåndtering. Den er bare væk. Jeg kan kun se den der virker.

Min NAS siger desuden at den også køre fuldstændigt fejlfrit?
Jeg har dog lagt mærke til, når jeg genstarter NASén så siger den defekte harddisk nogle underlige "klik" lyde..

Jeg prøvede forgæves at sætte den til min Computer som en ekstern harddisk.(den sagde stadig lik lyde)
Hvis jeg går ind under diskhåndtering i enhedshåndtering siger windows at disken ikke er initliseret?

Men er det fordi at Synology formatere harddiskene til ext4 filsystem. I stedet NTFS som Windows kan læse? 
Til top
db89 Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 10-December-2008
By, Land: Fredericia, DK
Beskeder: 1452
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat db89 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:55
Der findes programmer til Windows så du kan se ext4 formaterede harddiske.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Wagner545 Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Wagner545 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 23:05
db89 

Kan du evt forslå nogle af de programmer? :) 
Til top
Markh Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Markh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 23:52

db89 

Kan du evt forslå nogle af de programmer? :) 

Ext2Read: http://sourceforge.net/projects/ext2read/files/latest/download

Klik-lydene lyder som om disken vitterlig er stået af (måske et head-crash som følge af at NAS'en væltede), så jeg tror ikke du får meget ud af det, men det er klart et skud værd. Smile

/Mark

Til top
Cyberguyen Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 24-Oktober-2006
Beskeder: 2481
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Cyberguyen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 00:23
Drop at prøve på at få dine data retur hvis den siger klik lyde. Jeg har aldrig kunne genskabe data fra en disk som klikker.
Du kan risikere at gøre mere skade end gavn ved hele tiden at genstarte disken. Et headcrash kan desuden fysisk beskadige pladerne, når disken spinder op.

Jeg har flere gange brugt Ibas, som der foreslås i denne tråd.

Det koster normalt 6000 kr for undersøgelsen og omkring 1500 kr + medie for at få data genskabt og sendt disken tilbage fra Norge. Men det kan godt være at en Linux ext3 eller 4 koster mere.
De piller disken fra hinanden i deres laboratorium flytter pladerne over i en anden disk. Herefter kan de læse dine data.

Hvis du ikke ønsker at betale for genskabelsen af dine data, så kan du måske få en ny disk på garantien fra leverandøren.

Jeg vil anbefale at sætte dine diske op i RAID1 og tage backup til en anden gang.
Til top
Cyberguyen Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 24-Oktober-2006
Beskeder: 2481
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Cyberguyen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 00:26
Der er ingen grund til at hente nogle EXT drivere, hvis du ikke kan se disken fra BIOS eller i Windows device manager.
Til top
Henrik B. Se Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Medlem siden: 21-Maj-2006
By, Land: Østjylland
Beskeder: 3819
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Henrik B. Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 08:08
Ibas er ALT for dyre at bruge! Der findes et tilsvarende firma i Sverige, som for private undersøger disken gratis! Og er det muligt at hente dataene ud, koster det i omegnen af 2.500,-

M.v.h.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down