Harddisk 1 i Synology gået ned! |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | ||
Davidp
Guld medlem
Medlem siden: 29-Marts-2007 By, Land: Kastrup Status: Offline Beskeder: 561 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Harddisk 1 i Synology gået ned!Sendt: 08-August-2012 kl. 08:59 |
|
Og så er det at man godt kunne bruge et navn på det firma, Henrik
![]() |
||
|
Panasonic TX-42VT30Y, Sony BDP-S560, Humax BXR-HD+ og Zotac Zbox ID61 med Win8/XBMC. Yamaha RX-V1067
Qnap 219p NAS og Xbox 360 |
||
![]() |
||
Henrik B.
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Moderator gruppe
Branchemedlem Medlem siden: 21-Maj-2006 By, Land: Østjylland Status: Offline Beskeder: 3821 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 09:30 |
|
Selvfølgelig. M.v.h.
|
||
![]() |
||
antilles
Super bruger
Medlem siden: 05-Januar-2009 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 265 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 10:37 |
|
|
Jeg har selv en DS209 og kører RAID 1 (dvs. spejling af diskene) med to stk 1,5TB seagate diske. Den ene er lige crashet, jeg ved ikke hvorfor, men disken udskiftes af seagate. Heldigvis taber jeg ikke nogen data overhovedet. Harddiske er bare skrøbelige så følsom data skal backes up på en eller anden måde. RAID er et godt bud, især fordi 2TB diske idag kan købes til ca 750 kr, så det er relativt billigt at lave en 2TB RAID1 system i DS209.
Jeg ved godt det er sådan lidt gammelklogt at skrive, men jeg vil anbefale dig at gøre det så snart du er på benene igen efter dit lille uheld. Martin
|
||
![]() |
||
db89
Guld medlem
Medlem siden: 10-December-2008 By, Land: Fredericia, DK Status: Offline Beskeder: 1452 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 10:48 |
|
|
At bruge RAID1 som backup kan også lidt være en falsk tryghed for hvad så den dag hvor man er udsat for indbrud eller brand eller begge diske måske chrasher på samme tid? Derfor bør man altid alligevel have en backup et andet sted end ens eget hjem.
|
||
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
antilles
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 10:57 |
|
|
Ja du har helt ret db89. Vores billeder ligger på en ekstern HD i en bankboks, men jeg har ikke backup af alle 1,5TB. Meget af det er film og musik, som jeg godt kan "leve uden".
RAID giver den tryghed, at man godt kan tåle at en HD fejler - hvilket de vil gøre før eller siden. På den måde er det en rigtig fin løsning.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen
Guld medlem
Medlem siden: 24-Oktober-2006 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2481 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 10:58 |
|
RAID er jo ikke backup, men en sikring imod at dine systemer går offline. Hvis han sletter sine data ved uheld eller vælter sin Nas igen, så begge hoveder ryger, så står han i samme situation igen, selvom han har RAID.
|
||
![]() |
||
antilles
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 08-August-2012 kl. 11:19 |
|
Som sagt, så er RAID naturligvis ikke en løsning mod vold, brand, terror, tyveri, atomkrig, oversvømmelse, vulkanudbrud, skærsilden eller andre ulyksageligheder - men en sikring mod at en harddisk går i stykker. Min pointe var heller ikke at løse problemet for trådstarter, men at gøre opmærksom på denne feature i DS209, som lige har reddet mine data. Dette ville også have reddet data for trådstarter, hvis blot den ene HD stod af.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |