recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sntp på hp procurve switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sntp på hp procurve switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sntp på hp procurve switch
    Sendt: 07-August-2012 kl. 20:27
jeg har en hp procurve 1810g-8 switch managed
 
problemet er at den tror den befinder sig i 1970 pga den ikke har noget sntp server og kigge ud på
 
der er et link til menuen i switchen : http://gratisupload.dk/vis/683412
 
spørgsmålet er blot hvad skal der stå i de forskellige felter
jeg har ingen sntp maskine og tage tid+dato fra
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:54
prøv internettet 



.....
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

prøv internettet 



jeg har prøvet diverse ip numre på tids servere men den aksepterer dem ikke
dem i linket siger den er ugyldig format når en af dem tastes ind
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 02:43
Har du prøvet at opdatere den med nyeste firmware - det kan jo være en bug.

Prøv at se om denne guide kan hjælpe - den beskriver dog som punkt 1 at du skal levere switchen tilbage Confused
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:02
nyeste firmware er lagt i den igår .
 
De modeller der skrives som skulle være bedre i det tilføjede link er også en noget andet pris 3500 og op Thumbs Down
 
de store modeller har et andet manager program som er mere professinel end de helt små modeller som er styret med web interface
 
jeg tror ikke det er switchen den er galt med mere hvad det lige er der skal tastes ind som det korrekte  


Redigeret af jetdirect - 08-August-2012 kl. 09:11
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har en hp procurve 1810g-8 switch managed
 

problemet er at den tror den befinder sig i 1970 pga den ikke har noget sntp server og kigge ud på

 

der er et link til menuen i switchen : http://gratisupload.dk/vis/683412

 

spørgsmålet er blot hvad skal der stå i de forskellige felter

jeg har ingen sntp maskine og tage tid+dato fra


Har du prøvet en af TDCs ?
F.eks. 193.162.159.194
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:28

lagt ind

det slog mig lige der står port i den menu fra switchen ,den skal da ligges ind i routeren
dette blev oprettet og gemt
 
trykkede opdater i switchen nu passer dato + mdr+år men uret er så lige 2timer bagud
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:33
Det lyder som noget tidszoneindstilling der mangler. Jeg kan se, at der er en tidszone-menu, så prøv at tjekke indstillingerne der.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:35
Og du skal nok også lige tjekke sommertidsmenuen (daylight saving).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:38
det kigger jeg på ,du skal have tak indtil videre Thumbs Up
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 16:17
så blev daylight rettet
 
 
dette burde efter min mening være det korrekte
 
men det der med +1 time der er et eller andet for så er den 1 time bagefter så +2skal vælger
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 16:53
Hvilken tidszone står den til? Ift. UTC/GMT er vi to timer forskudt: 1 time ift. London/Greenwich og en time mere pga. sommertid. Så tidszonen skal stå til Vesteuropa eller Copenhagen eller UTC+1 eller hvad mulighederne nu er. I øvrigt lidt bøvlet, at man skal indtaste specifikke datoer for sommertid i stedet for en generel regel... På den anden side er det måske også begrænset hvor meget det betyder, om en switch kender den rette tid (med mindre man kan opsætte portspecifikke adgangsregler på basis af tidspunkt).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu