recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray afspiller med streaming fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray afspiller med streaming fra NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray afspiller med streaming fra NAS
    Sendt: 21-August-2012 kl. 21:55
Jeg beholder Boxee, det er stadig den streamer jeg har været mest tilfreds med ud af Boxee, Dune og Popcorn Hour. Det er bare ærgerligt at den ikke kan trække er optisk drev
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 21:19
Film-delen af Dune kan heldigvis fikses med en 3. parts Jukebox, men den øvrige navigation er ikke super lækker.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 21:08
Jeg har selv haft en Dune mellem hænderne lige da den ramte DK. 
Den gang havde jeg behov for film og musik streaming fra NAS.
Den spillede på film siden, men musik delen dumpede den på - desuden synes jeg interfacet var en anelse primitivt :)

Konen har efterhånden indset at hun ikke får en DVD/blu-ray afspiller :)
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 19:23
Står selv i samme problem stilling. Og tror det eneste realistiske valg pt for det bedste af begge verdener er og bliver Sony's google tv enheder. 

Prøvede selv LG og deres streamer er da helt godnat :@
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 15:05
Jeg vil sige det sådan her, der findes faktisk streamere på markedet som kan tilsluttes et eksternt drev via usb, det kunne f.eks. et eksternet DVD drev, eller en Blu-Ray brænder (som man normalt køber til computeren) dog vil jeg sige, gå efter de mest kendte mærker da chancen for understøttelse så er størst.. har fået det til at lykkedes med min Samsung USB DVD brænder til både Xtreamer (den originale) og så WDTV Live (2. Gen. - firmware var så skiftet ud her).. har DOG ikke prøvet med 3. Gen. endnu.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 14:52
Ja, det var ikke for at lyde smart, men jeg har selv siddet med følelsen af, at Dune reelt set kun var en film-afspiller og ikke kunne kunne bruges til en dyt andet med mindre man købte de større modeller med BluRay indbygget. Det fikser dog ikke andet end at man så også kan se film fra en BluRay og stadig ikke har noget der rimer på "Smart" eller "Apps" - heriblandt Netflix, Airplay, Spotify osv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Nej.

Den var sgu nem, så fik jeg da aflivet den.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 14:25
Nej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 13:55
Efter lidt research har jeg givet op. Jeg har forsøgt mig med Samsung, LG og Panasonic Blu-rays.
Samsung kunne godt køre Netflic, men understøttede ikke undertekster - de to andre er løst til europa, så her kunne jeg ikke engang hente Netflix.
 
I mit forsøg på at finde noget der spillede måtte jeg prøve den amerikanske Netflix og det spiller bare :) så den slipper jeg nok ikke lige foreløbig.
 
Nu blev jeg så alligevel hooked på Dune - understøtter den Netflix med undertekster?
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 12:09
Du skal blot brug en VPN forbindelse til en amerikansk server, f.eks. unblock-us.com.
Så får du en DNS som du sætter op på maskinen du vil streame på eller på din router og så får du adgang til at oprette en Netflix konto.
 
Jeg vil dog vente til den danske Netflix kommer, men hvis jeg alligevel skal købe nyt udstyr kan det lige så godt være forberedt til det.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Det er helt rigtig, men jeg vil gerne være lidt fremtidssikret i forhold hdmi 1.4 og Netflix.

Jeg er endt med at købe en Samsung blu-Ray afspiller som jeg vil køre Plex og Netflix på

er selv blevet tændt på at prøve Netflix og Hulu.

Hvordan har du gjort ?
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 09:39
Det er helt rigtig, men jeg vil gerne være lidt fremtidssikret i forhold hdmi 1.4 og Netflix.

Jeg er endt med at købe en Samsung blu-Ray afspiller som jeg vil køre Plex og Netflix på
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu