recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ringenes herre i 3d ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ringenes herre i 3d ??

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


3D skal ikke bruges som en gimmick, men som en naturlig del af filmen, og her er jeg enig i, at Avatar er den film, der bedst har benyttet 3D til at give filmen mere dybde (pun intended), og ikke benyttede muligheden til billige chok-effekter...


Det er også min holdning.

Min bedste / største oplevelse med 3D er faktisk ikke en film. Den fik jeg da jeg i sidste uge var forbi Sommer A/S på Roskildevej og så atletik OL i 3d på et VT50. Den fornemmelse af hvor stort det stadion virkelig var - fantastisk. 
Mvh
Bo

Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 20:51
Har brug for jeres hjælp. Jeg synes ikke at kunne finde ringenes herre på blue ray med dansk teskt på amazon. Kan I hjælpe?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Har brug for jeres hjælp. Jeg synes ikke at kunne finde ringenes herre på blue ray med dansk teskt på amazon. Kan I hjælpe?
Den har ikke DK tekst på i UK. Du skal have den fra DK, SE eller NRK.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 20:58
Tak for hjælpen Flemming. Ved du hvor man kaqn få den billigst så?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:02
Mvh
Flemming Larsen
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonrask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:04
er desværre bare udsolgt for tiden. Men tak for tippet og hjælpenSmile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Tak for hjælpen Flemming. Ved du hvor man kaqn få den billigst så?
 
149kr
Den er udsolgt pt, men kan måske bestilles.
 
Her er en rabatkode, som varer et par dage, men du skal nok bestille hurtigst muligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Tak for hjælpen Flemming. Ved du hvor man kaqn få den billigst så?
 
149kr
Den er udsolgt pt, men kan måske bestilles.
 
Her er en rabatkode, som varer et par dage, men du skal nok bestille hurtigst muligt.
Underligt firma, hvor man ikke kan bestille, når de ikke er på lager.Confused
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Tak for hjælpen Flemming. Ved du hvor man kaqn få den billigst så?
 
149kr
Den er udsolgt pt, men kan måske bestilles.
 
Her er en rabatkode, som varer et par dage, men du skal nok bestille hurtigst muligt.
Underligt firma, hvor man ikke kan bestille, når de ikke er på lager.Confused
Der er faktisk flere steder, hvor de skriver at den er udgået. Så er det da nu man skal have den.
Det er nok fordi, at de er ved at lave dem i 3D.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

 
Ja, men problemet opstår når den lokale biograf kun viser en 3D udgave af filmen. Der har været flere film i 2012 jeg gerne ville se, men da biografen kun viste en 3D udgave, blev jeg hjemme. Det er ret sjældent jeg går i biografen, og når man så endelig har lyst viser de kun 3D. Skuffende.

Jeg har det ofte ligesådan, men noget jeg personligt synes er meget værre - to ting faktisk: For det første, at lærrederne i mange biografer er blevet skiftet ud med nogle der er bedre til 3D, og ringere til 2D. Og jeg gider ikke høre på at almindelige mennesker ikke kan se det. De ved bare ikke hvad det er de ser. For nyligt var jeg med en bekendt i biffen, og han interesserer sig ikke ret meget for AV (bruger f.eks. tv'ets indbyggede højttalere derhjemme). Men da vi kom ud, spurgte han om jeg også synes billedet var mærkeligt, med sådan noget kunstigt glimmer. Han troede det var filmen, men dét han så var silverscreen lærredet. Og nej jeg havde ikke talt om det på forhånd.

Det andet jeg har et problem med, har vist allerede været nævnt, det er når kompositionen i filmene bliver lavet specifikt af hensyn til 3D. Når man som jeg interesserer sig lidt for billedkomposition, så er det SINDSSYGT tydeligt når en film er optaget til at blive vist i 3D - og nogle gange kan man se det selv i film der oprindeligt er optaget i 2D, og så konverteret til 3D! Én ting er klassikeren med flyve-sekvenser, men måden kameraet ofte hele tiden lige skal panorere lidt til en af siderne, i stedet for at stå stille som det normalt ville have gjort, er i mine øjne ENORMT irriterende.

Begge dele er ting der gør at jeg netop IKKE bare kan lade 3D fans se 3D, og så passe mig selv og se 2D. Hvis jeg vil have de bedst mulige 2D oplevelser i fremtiden, så er jeg desværre nødt til at modarbejde 3D udbredelsen. Synd for jer.

Det positive er at min oplevelse er at 3D tilhængerne er i markant mindretal, så kampen bliver nok ikke så hård.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Begge dele er ting der gør at jeg netop IKKE bare kan lade 3D fans se 3D, og så passe mig selv og se 2D. Hvis jeg vil have de bedst mulige 2D oplevelser i fremtiden, så er jeg desværre nødt til at modarbejde 3D udbredelsen. Synd for jer.

Det positive er at min oplevelse er at 3D tilhængerne er i markant mindretal, så kampen bliver nok ikke så hård.


Ja ja, bare tryn mindretallet som ikke deler jeres fanatisme LOL.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Ja ja, bare tryn mindretallet som ikke deler jeres fanatisme LOL.

Jeg vil påstå at det er 3D fanatikere der tramper rundt på 2D fans. Du kan vælge at se de ting du vil i 3D, men jeg kan som sagt ikke vælge at se de ting jeg vil i 2D.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu