recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Logitech Squeezebox Classic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Logitech Squeezebox Classic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Logitech Squeezebox Classic
    Sendt: 20-August-2012 kl. 10:32
Håber der er nogle som kan hjælpe med en Logitech Squeezebox Classic

Dette er min anden af slagsen der går i stykker og synes ellers at det er et fint produkt til at afspille den private musiksamling fra NAS :)

meeeeen... den første gik i stykker hvor man lige pludselig skulle "nulre" strømstikket for at den virkede. Det var indenfor garantien, så jeg fik bare en ny. Nu er den nye så gået i stykker med samme problem og udenfor garantien :( den er kun ca. 2-3 år gammel...

En kammerat har målt spændingen på strømledningen og der ikke noget galt med den. Der er et lille lys der en gang imellem blinker i (tror det hedder en optisk udgang), men ikke noget liv i displayet.

Håber på at der her i forummet er en som har lyst til at "lodde" eller hvad der nu skal til mod betaling selvfølgelig eller kan fortælle mig om de har haft samme fejl?

Detr er lidt ærgerligt at skulle smide den i skraldespanden!

Mvh Dennis
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 12:47
Prøv at henvende dig til Logitech. Et ordentligt firma vil hjælpe dig i den situation uanset den er over 2 år, og det har jeg hørt at Logitech erWink
 
Og velkommen til recordere.dk


Redigeret af Kampus - 20-August-2012 kl. 12:47
Til top
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:56
Tak :)

Jeg har faktisk skrevet til Logitech og de var hurtige til at svare. De tilbød mig 50% på de fleste produkter i deres webshop... Det er dog stadig ca. 1200 for en ny og imellem tiden har jeg fundet ud af at iPad kan det samme med en app der hedder "ipeng"
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af dennisCPH dennisCPH skrev:

Tak :)

Jeg har faktisk skrevet til Logitech og de var hurtige til at svare. De tilbød mig 50% på de fleste produkter i deres webshop... Det er dog stadig ca. 1200 for en ny og imellem tiden har jeg fundet ud af at iPad kan det samme med en app der hedder "ipeng"


Og først herefter vil du blive rigtig glad for din squeezebox . Ipeng og iPad fungere nemli 100 gange bedre en den medfølgende skod Remote
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 19:36
Det som oftest fejler i SB Classic (ver.3) er WiFi modulet som som sidder i den.
Det får først displayet til at blinke for herefter at slukke helt og den ophører med at virke.
 
Jeg har skiftet modulet i min, der skal ikke loddes, da WiFi modulet er et mini-pci som sidder i et slot-in.
 
Modulet fås på E-bay, jeg bestilte det her:
 
Beskrivelse / billeder:
 
Til en start kan du forsøge om de to kort sidder løst som ovenfor beskrevet.
 
 
 
Walk slowly; drink lots of water
Til top
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 22:18
"Og først herefter vil du blive rigtig glad for din squeezebox "

Hvordan skal ovenstående forstås? Kan man da ikke benytte iPad og ipeng i fremtiden uden sb?

Vil kigge på wi-fi modul imorgen :) tak for de gode forslag!!!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 17:44
Nej, iPeng er et program til at fjernstyre SB udstyr. Både Classic, Touch, Duet etc.
Til top
dennisCPH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennisCPH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 08:20
Jeg har lige (for 1 mdr. siden) hentet den nyeste opdatering (app) til ipeng og den fungerer fint uden min SB. Den er jo som sagt gået istykker.

App'en bruger vel mine kontoindstillinger fra min min online logitech profil og resten af softwaren ssods ligger på min nas :) og med det i baghovedet er der jo heller ikke nogen grund til at bestille ny SB.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nej, iPeng er et program til at fjernstyre SB udstyr. Både Classic, Touch, Duet etc.

Det er ikke rigtigt, man kan altså godt få den til at fungere som en selvstændig enhed.

Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2012 kl. 08:50
Ja Ipeng supportere også selve din ios enhed som en afspiller. For mig vil den dog aldrig kunne erstatte mine SB enheder. Touch'en er ellers en udemærket løsning og til at få til en rimelig pris i perioder. Kan du leve med din ipad, er det jo også fint nok.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 17:57
Ja der kan man bare se. Jeg må bare lære at følge med tiden :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu