recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony tv rød lampe blinker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony tv rød lampe blinker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Burningstep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2012
Sted: Ferslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burningstep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony tv rød lampe blinker
    Sendt: 25-August-2012 kl. 18:31
ja som titlen siger, så har jeg et sony tv. hvor den røde lampe blinker. og kunne ikke rigtig finde noget om det, så nogen der ved hvad det evt. kunne være/måske en løsning? 


Mvh

Jonas
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 18:58
Til top
Burningstep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2012
Sted: Ferslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burningstep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 12:31
jeg fandt ud af dette :  Continuous blink once a second, no pausing - No reply from the jungle IC301 (data bus is busy, shorted to ground, or held high), IK video path is defective.

jeg kan godt engelsk, men aner ik hvad det lige vil sige. er det noget jeg selv kan gøre noget ved eller skal jeg sende det ind til reperation?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 13:17
Det vil være brugbart hvis du oplyser TV model også. Umiddelbart lader det til, at en komponent skal udskiftes, og at det ikke bare er lige til (prøv at søge "No reply from the jungle IC301" på Google). Hvor gammelt, hvilken værdi og hvilken slags TV er det?

Mvh

Frank


Redigeret af fhansen - 26-August-2012 kl. 13:17
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 15:52
Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv lige at slukke på hovedafbryderen og tag strømledningen ud og sæt den i igen og tænd på hovedafbryderen. Det virkede for mig på mit Sony TV. Evt. afkobl andre kilder fra tv'et samtidig.

Antager kun du ikke har gjort det, fordi du ikke har skrevet det og jeg rendte selv rundt og prøvede alt muligt andet først Sleepy
Til top
Burningstep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2012
Sted: Ferslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burningstep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 18:04
det er et sony KDL-40W5500 , jeg prøvede at afbryde det og den har ikke blinket endnu efter godt 30min. så håber det var det, men siger tak for hjælpen, hvis det ik er andet end blot dette. 
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 18:07
Det var da en nem løsning
Til top
Burningstep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2012
Sted: Ferslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burningstep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 01:38
tja nu er sagen så den at efter 2 timer så kommer der nu 10blink:  Ten blinks - Check Q8014 and Q8013 for shorts, leakage, or bad solder connections on the " D" board. If the transistors are bad, check R8051 and IC8005, also on the "D" board.
og den forstår jeg ikke hehe. ej heller at det er 2 forskellige problemer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 06:15
Er der stadig garanti på?
Ja = tilbage til butikken
Nej = tag ud og kig på nyt tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Burningstep Burningstep skrev:

tja nu er sagen så den at efter 2 timer så kommer der nu 10blink:  Ten blinks - Check Q8014 and Q8013 for shorts, leakage, or bad solder connections on the " D" board. If the transistors are bad, check R8051 and IC8005, also on the "D" board.
og den forstår jeg ikke hehe. ej heller at det er 2 forskellige problemer
 
Det er (var) et dyrt og godt fjernsyn -  skriv til Sony support og bed om deres anbefaling.    Den model er ikke gammel, men heller ikke helt ny, men mon ikke Sony vil betragte dig som en god kunde og tage sagen alvorligt.
 
Det kan være så simpelt, som et stik/kort der er løst/forskubbet eller det kunne ligne et  modul, der skal skiftes.
 
Du skal ikke nødvendigvis forstå, hvad det betyder, men du skal - 100% systematisk - opsamle info. og blot videregive disse til Sony. 
Den artikel smitty henviser til omtaler en diagnostic screen, hvor der er optalt antallet af fejl.  De informationer kan du også videregive til Sony.
 
Lars :)
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Burningstep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2012
Sted: Ferslev
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Burningstep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 22:59
ah okay jeg finder en løsning, jeg kan jo nemt se tv. det fejler intet. udover lampen tror jeg hehe.. men mange tak for hjælpen :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu