recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CG3000 router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CG3000 router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CG3000 router
    Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 12:24
Så er min Yousee router degraderet til Kabel-modem og istedet har jeg hjemkøbt en ASUS RT-N66U Router ... det trådløse er ihvertfald VÆSENTLIGT bedre ...
 
+ der er en masse fede funktioner i den ASUS router....  nu skal der bare lige testes lidt...
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 20:54
yes baby ... fandt endnu et issue... havde lige en laptop med hjemme fra arbejder som skulle konfigureres ift. nogle server ting på arbejdet...
 
en HELT almindelig pptp vpn er ikke muligt ....
DET er sq da FANTASTISK!
 
så nu sidder jeg med min HTC Smartphone m/3G sharing forbundet m/wifi til min laptop som så laver en dialup ....
 
youshiiiiiiiit
 
 
EDIT: ahh ok .... fandt lige en setting i routeren der blokerer for pptp kommunikation ...
så fik fjernet det flueben ...
 


Redigeret af Juleulven - 10-September-2012 kl. 21:02
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 19:52
Jeg har skiftet fra GC3200 til GC3000 og har pt ingen problemer.. Bruger dog ikke dens wifi da den er plaseret på loftet.. (Bruger en D-link Dir-655 istedet)
 
Kopiere med ca 70 MB/s.
 
I forhold til GC3200 kører den pt perfekt. (Har haft den 1-2 mrd)
 
Kan godt se det med DHCP scopet men det er ikke relavant for mig..
 
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 18:57
Men der findes noget der er endu værer, nemlig Netgear GC3200.
damn den voldte mig problemer, efter ca 600 MB over LAN, faldt hastigheden til 200kb eller mindre.
power cycle og så kørte det igen med 90MB/sek fra server til htpc.
nu har jeg omtalte GC3000, og ja wifi stinker, højest sansynligt pga små billige keramiske antenner på pcb'et. Jeg har dog ikke åbnet skidtet.

mvh Gigabyte.
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 17:55
YouSee har haft MEGA MEGA problemer med firmware'en på denne router, efter de lavede en opdatering tidligere på året. dette medførte at man skulle genstarte routeren 1 -2 gange om dagen, ellers fik man en download hastighed på 0.5 M bit på det trådløse. Og det har taget noget der ligner et halvt år at få det rettet.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 17:05
Når jeg scanner m/app så har jeg 3 AP's ... mit eget og 2 andre... 
så "crowded" nej ... har også prøvet og flytte kanalen ...
 
jeg tror jeg har forsøgt de første 10 forskellige opsætninger (omkring det trådløse) og ligegyldigt hvad jeg gør ligger jeg på-100db (0 signal) til -25DB (VOLDSOMT flot signal.
 
f.eks:
lægger jeg telefonen OVENPÅ routeren har jeg -25db
1½m væk, LOS så har jeg -45db
5m væk, LOs så er jeg på ca -55db (3 streger)
4½m væk hvor tv-reol er i vejen så er jeg på ca -70db (2streger)
går jeg så ud imellemgangen 6m væk er jeg på -80db (1streg)
 
jeg ved godt trådløst er afhængigt af miljømæssige funktioner... men for pokker da... vores rækkehus er på 45m2 i grundplan og vore stue er på 4x5m
det kan sq da ikke passe at jeg får udfald på det lille område...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:


tjae jeg har fået en ny og syntes stadig det trådløse er noget hat... men mit LAN hastighed er noget bedre nu ihvertfald...


Det er ikke fordi der er crowded på den wifi kanal du bruger?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 19:55
Jeg syntes du skulle ringe til YouSee og prøve en gang til med en ny router.

Hvis det så ikke hjælper, er du enten meget uheldig eller så er der noget hos dig der "driller" det trådløse.

Jeg er faktisk rigtig glad for min CG3000 router, den kører stabilt. Både LAN og WiFI
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 19:47
tjae jeg har fået en ny og syntes stadig det trådløse er noget hat... men mit LAN hastighed er noget bedre nu ihvertfald...
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 18:18
Dengang du fik router ombyttet, fik du også strømforsyning ombyttet ?

Der har været en del strømforsyninger med defekt ( firkantet model )

Den nye strømforsyning ( med et afrundet hjørne ) den virker 



Den gamle kunne godt lave de problemer du har nu


Redigeret af Pony65 - 04-September-2012 kl. 18:37
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 15:47
Hvad er dit budget? Jeg har gode erfaringer med f.eks D-link Dir-655

Men det undre mig virkelig du ikke kan få deres router til at virke. Jeg har absolut ikke de problemer du nævner og kan slet ikke forstå du kun kan overføre med 9 Mb/s. I mit netværk er den router backbone ud til switche og kan sagtens overfører med 40-50 Mb/s internt her er det harddiskene der sætter grænsen.

Trådløst fungere også fint hos mig, så kan det ikke være en defekt du har fået?

Jeg har fået slået deres autoconfig fra efter det er sket har den bare kørt super!
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Har da aldrig haft problemer med min.....hvori syntes du den er makværk?
 
ohh hvor skal jeg begynde...
 
dårligt wifi, mister rigtig ofte forbindelsen. specielt hvis jeg streamer video til håndholdte enheder, langsom hastighed og det skyldes ikke vægge eller afstande. det sker til 4 forskellige devices der ALLE sidder inden for 3meters afstand. Routeren er forsøgt ombyttet.
 
netværks hastighed over LAN er PIVringe... når jeg kopiere via router m/NAT slået til ligger jeg på ca. 9Mb/sec men slår jeg NAT i routeren fra stiger den til 49MB/sec
 
Det er ikke muligt, at ændre i sit DHCP Scope uden først, at slå andre tjenester fra ... og ingen kan sige hvilke tjenester fordi Yousee ikke supporterer en åben konfiguration selvom de tilbyder muligheden...
 
jeg kan nok godt finde flere ting ...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu