recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live Streaming af DR Podcasts
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live Streaming af DR Podcasts

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live Streaming af DR Podcasts
    Sendt: 04-September-2012 kl. 21:43
Hej med jer

Som ivrig læser af forumet tænkte jeg at det var på tide at jeg bidrog med lidt.

DR laver faktisk en del godt indhold, som jeg gerne vil se på mit tv, i stedet for at sidde og se det på min PC. Billedkvaliteten kan diskuteres, men det er måske ikke altid det vigtigste for mig, når jeg vil se et afsnit af Bonderøven, Spise med Price eller hvad det nu bliver til.

Tidligere var der en service der hed MediaFly, hvor man kunne indtaste et RSS feed, og så kunne WD TV steame derfra. Desværre fandt MediaFly ud af at de ikke kunne tjene penge på det, og så skrottede de den gratis service.

Herefter har jeg brugt PS3 Media Server til at sende feede min WD TV med afsnittene, men syntes egentlig at det burde kunne gøres smartere. Og det fandt jeg så ud af hvordan - ved et uheld :)

Det er muligt at nogle af jer vidste dette allerede, men jeg har ikke kunne finde noget på nettet om det, derfor denne post Tongue

Jeg har lavet en (meget simpel) guide til hvordan man kan få en del af DR's serier til at blive afspillet direkte på sin WD TV Live Streaming (og måske også Hub - jeg kan dog ikke teste denne, men så vidt jeg ved har de næsten identisk firmware.)

Faktisk er det ganske simpelt.
Du skal bruge en WD TV Live Streaming (http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=330)
Følgende hjemmeside http://www.dr.dk/podcast/Video
Og så bliver det hele lidt nemmere, hvis man har en iPhone/iPad med WD Remote installeret på, alternativt understøtter WD TV jo også USB tastatur.

Start din WD TV op og gå ind på RSS feeds.
Tryk på den blå knap på fjernbetjeningen for at tilføje et RSS feed.
Indsæt det feed fra DR's podcast side som du ønsker at følge med i.
Herefter vil man kunne gå ind på RSS fanen og se alle de serier fra DR som man har tilføjet.

Nu er dette jo baseret på DR's podcasts, og de stiller jo en del mere indhold til rådighed på DR.DK/NU. Dette burde også være muligt at få dette ind på WD TV'en. Det kræver blot at én laver noget PHP/ASP der genererer et RSS feed ud fra DR NU's APIer. På den måde burde man i teorien kunne få alt indhold på DR NU på sin WD TV Live Streaming (og Hub?)

Som en lille bonus info så findes der faktisk en udokumenteret Web browser på WD TV Live Streaming, i hvert fald på firmware 1.10.13. Jeg har selv benyttet den lidt, men da jeg ikke har koblet en USB mus til er den lidt svær at navigere i. Så jeg anbefaler at man har koblet et USB keyboard og en USB mus til.
For at komme frem til browseren skal man gå ind under Setup > About. Når man er der skal man trykke på Search knappen på fjernbetjeneren (knappen nederst til venstre)
For at komme ud af browseren igen skal man trykke på den blå Home knap.

Håber i kan bruge det.

Kim




Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 20:29
Fandt ud af WD TV Live også har et webinterface, gør det noget nemmere at tilføje RSS feeds.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af freesoft freesoft skrev:

Fandt ud af WD TV Live også har et webinterface, gør det noget nemmere at tilføje RSS feeds.


Hej freesoft!

Jeg har selv netop købt denne WD TV LIve medieafspiller. Og m.h.t. webinterface, hvordan får du adgang til dette via en browser på en computer? Det mærkelige er nemlig det, at jeg godt kan få adgang til det via min Androidtelefon, men ikke via computeren.

Computeren kører Windows 7 og jeg har prøvet både og slå antivirus og firewall fra, men det hjælper ikke.

Alt køres via trådløs router.
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 08:56
Jeg gik bare ind på IPen den havde, og så kom det frem. Så ikke så meget mystisk over det.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af freesoft freesoft skrev:

Jeg gik bare ind på IPen den havde, og så kom det frem. Så ikke så meget mystisk over det.


Ja, det skulle jo også netop være muligt, men det virker dersværre simpelthen bare ikke hos mig. Forstår det ikke...

Men som jeg i denne tråd kan læse, så er der åbenbart en hemmelig indbygget webbrowser i WD TV Live. Den prøvede jeg og tastede IP-adressen ind i denne browser, og har dér kunne få forbindelse.

Så jeg vil prøve at få koblet et tastatur til WD TV Live og der igennem få indtastede mine RSS-feeds.
Til top
movest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2012
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér movest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 18:11
Det er ret nemt, omend en anelse omstændeligt at ordne det hele fra sin pc (jeg kører XP). 
Er WDTV på netværket, har den ip-adresse (fx "http://192.168.0.197") som man kan tilgå fra sin normale (pc-) browser (standard-password er "admin"). 
Så finder man RSS området og vælger at tilføje subscription. 
Her taster (eller indsætter) de rss (xml)-adresser man har fundet, fx http://vpodcast.dr.dk/feeds/filmselskabetrss.xml.
Man kan også, samme sted fra, oprette en mappe, flytte sine feeds ned i den, osv. 
Det er ikke helt live, så hvis nogen kringler den, så man kunne tilgå DR.DK/NU ville de få en stor stjerne herfra!

Hvis det ikke virker, kan det være man skal installere WD Link fra http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=330 --> Downloads. 


Redigeret af movest - 06-December-2012 kl. 18:16
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu