recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærkere med Home Theater input
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærkere med Home Theater input

 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Oprindeligt skrevet af inuuteq inuuteq skrev:

Hvad med Primare?


Hvilke modeller mener du har HT input - er ikke bekendt med nogen.

Jeg mener i hvert fald, at den nye I22 / I22 m. DAC har processor / HT-input. Mon ikke, at deres modeller i 30'er serien, som ligger over den i "kvalitet" også indarbejder den funktion?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
inuuteq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Grønland
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inuuteq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:26
Min Pre 30 kan tilslutte til av-reciever Smile
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:52
Classe cp50 , audio research ls17, audio research sp16/16l har alle processor/ht indgang. Fungerer glimrende på classe'en som en kammerat har.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 16:20
Liste opdateret igen Wink
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 17:04
Rega Elicit og Elicit R har det også. Wink
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg mener godt jeg kan bruge min stereo forstærker som både effekt og stereo forstærker.

F. eks.

1- Jeg kobler min Sony BD afspiller med HDMI kabel til min Onkyo Surround reciver og dernæst tager jeg 2 phono kabler og tilslutter til front L R Pre out fra min Onkyo receiver og tilslutter på Line 1 ved min Marantz PM-14 stereo forstærker. (Her bruger jeg min PM-14 stereo forstærker som effekt)

2- Jeg tilslutter min CD/SACD afspiller direkte på CD unballanced / ballanced indgange ved min Marantz PM-14 stereo forstærker (Her bruger jeg min PM-14 som ren stereo forstærker)

Det eneste jeg skal gøre er at skifte mellem Line 1 og CD ved PM-14 stereo forstærkeren, jeg bør vælge Line 1  når jeg afspiller film fra min Sony BD afspiller hvor signalet gå igennem min Onkyo surround receiver, og selvsagt vælger jeg CD indgange når jeg skal lytte til musik fra min CD/SACD afspiller.

Er helt enig. 
Min Vincent har ikke HT input, og er den eneste forskel ikke bare at MED HT input, går man uden om volume knappen, således at den ikke skal stå på et specifikt punkt når man ser film??? 


Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:




Jeg mener godt jeg kan bruge min stereo forstærker som både effekt og stereo forstærker.

F. eks.

1- Jeg kobler min Sony BD afspiller med HDMI kabel til min Onkyo Surround reciver og dernæst tager jeg 2 phono kabler og tilslutter til front L R Pre out fra min Onkyo receiver og tilslutter på Line 1 ved min Marantz PM-14 stereo forstærker. (Her bruger jeg min PM-14 stereo forstærker som effekt)

2- Jeg tilslutter min CD/SACD afspiller direkte på CD unballanced / ballanced indgange ved min Marantz PM-14 stereo forstærker (Her bruger jeg min PM-14 som ren stereo forstærker)

Det eneste jeg skal gøre er at skifte mellem Line 1 og CD ved PM-14 stereo forstærkeren, jeg bør vælge Line 1  når jeg afspiller film fra min Sony BD afspiller hvor signalet gå igennem min Onkyo surround receiver, og selvsagt vælger jeg CD indgange når jeg skal lytte til musik fra min CD/SACD afspiller.






Ja med fare for at få et chock hvis du glemmer vol på stereforstærker når du anvender den til effect. Det vil altid være bedre at gå direkte ind i stereforstærkerens udgangstrin. Og når nu der er så mange forstærkere med den feature, er det da fint med en liste over dem, så man selv kan bestemme hvad man vil ha.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:

Jeg mener godt jeg kan bruge min stereo forstærker som både effekt og stereo forstærker.

F. eks.

1- Jeg kobler min Sony BD afspiller med HDMI kabel til min Onkyo Surround reciver og dernæst tager jeg 2 phono kabler og tilslutter til front L R Pre out fra min Onkyo receiver og tilslutter på Line 1 ved min Marantz PM-14 stereo forstærker. (Her bruger jeg min PM-14 stereo forstærker som effekt)

2- Jeg tilslutter min CD/SACD afspiller direkte på CD unballanced / ballanced indgange ved min Marantz PM-14 stereo forstærker (Her bruger jeg min PM-14 som ren stereo forstærker)

Det eneste jeg skal gøre er at skifte mellem Line 1 og CD ved PM-14 stereo forstærkeren, jeg bør vælge Line 1  når jeg afspiller film fra min Sony BD afspiller hvor signalet gå igennem min Onkyo surround receiver, og selvsagt vælger jeg CD indgange når jeg skal lytte til musik fra min CD/SACD afspiller.

Er helt enig. 
Min Vincent har ikke HT input, og er den eneste forskel ikke bare at MED HT input, går man uden om volume knappen, således at den ikke skal stå på et specifikt punkt når man ser film??? 



Det er nok rigtig nok at man kan gå uden om volume knappen ved en stereo forstærker med HT input, men det er ikke ensbetydende med at en Stereo forstærker uden HT input IKKE kan bruges som både effekt og stereo forstærker.


Redigeret af Keyvan - 30-Juli-2013 kl. 18:11
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:13
Du spurgte om det var nødvendigt med en liste, og ja det er det af nævnte årsag, hvis man vil undgå den omvej af signalet.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du spurgte om det var nødvendigt med en liste, og ja det er det af nævnte årsag, hvis man vil undgå den omvej af signalet.

Hej Kampus,

Vil du være venlig at forklare hvilket omvej vi taler om?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 18:58
En omvej surroundsignalet skal gennem stereoforstærkerens forforstærkertrin med vol og tonekontroller. Vi kan vel være enige om at lyden ikke blir bedre af den omvej, snarere tværtimod.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Keyvan Keyvan skrev:


Det er nok rigtig nok at man kan gå uden om volume knappen ved en stereo forstærker med HT input, men det er ikke ensbetydende med at en Stereo forstærker uden HT input IKKE kan bruges som både effekt og stereo forstærker.


Men nu er det her altså en liste over integrerede forstærkere med Home Theater Bypass/AV Direct/etc., fordi det er vi mange som gerne vil have. EOD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu