recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere Terratec H5 i samme HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere Terratec H5 i samme HTPC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flere Terratec H5 i samme HTPC
    Sendt: 09-September-2012 kl. 10:18
Står for at skulle bygge en ny HTPC med fire DVB-C kabel tunere.
 
Det bliver en alm. 7MC med Tvsource og signal fra Yousee.
 
Jeg kan købe Terratec H5 tunere til en rigtig god pris og tænkte på at dem kunne man putte dem i en USB2 hub med 2A ekstern PSU (De bruger 480mA/stk) Så kan man også få gemt kabel salaten lidt væk
 
Men hvordan er det med CPU forbruget? Som jeg ser det indeholder de ikke hardware dekodning.
 
Og hvad med signal split? Kan man bruge en Triax 4 port splitter og highend antennekabler eller skal man over i noget aktivt/forstærker?
 
/Kim
 
 
 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 11:16
CPU forbrug burde ikke være et problem. Ved optagelser lægges data direkte ind på harddisken og ved afspilning søger processor/grafikkort for hw dekodning. Det er kun hvis der skal transkodes til et andet format at det kan give problemer.

Hvis du har et godt signal burde det være ok med passiv splitter, ellers sæt en forstærker på. Highend kabler er ikke nødvendigt, køb godkendte yousee/stofa kabler og stik.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 11:54
Takker for info :-)
I dette setup vil der sjældent blive behov for at se Live TV på mere end to tunere af gangen.
Enten TV på HTPC og en Xbox extender eller to xbox extendere samtidig. Så er der to ledige tunere til at optage med.
 
Kan dog ikke lige finde godkendte kabler med F connector til Splitteren.
Kan godt finde adaptere men dem hader jeg da de er anledning til signal tab.
 
H5'erne har MCX stik og der medfølger en adapter til alm. antennestik. Så skal man have endnu en adapter til at konvertere alm. antennestik til F stik i Splitteren :-(
 
Så jeg tænkte på at købe nye MCX til F stik adaptere og highend kabler med F stik i begge ender.
 
Bliver der behov for forstærkning kan en http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=495 bruges men benytter stadig F stik.
 
/Kim 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 16:48
Jeg ved så ikke lige om xbox extender skal have transcoded, det må andre svare på.
 
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 15:09
Det kan man sagtens, jeg gør det med 4 stk "Føtek tunere" (samme chipset som Terratec H5)
Min første USB hub var ikke så god, det var en gammel 7 port SMC hub. Den havde problemer med disconnection, og resume efter sleep.
Så købte jeg en 4 port på Dealextreme, for 5 usd mener jeg, uden ext power supply, men jeg bruger så 5V direkte fra PC forsyningen, til at trække Hub'en. 
Der er rigeligt båndbrede til 4 tunere over USB2, men lad være med at knalde en USB2 HDD på imens du optager eller ser live TV. 
Brug evt en seperat USB controller  (PCI/PCI-E) til TV Kortene, jeg købte en håndfuld fra en dansk online forhandler for 10kr stk, som PCI-E, virker perfekt.

Ang antenne signalet: selv hvis dit signal er rigtigt godt, skal du bruge en aktiv forstæker/splitter til 4 tunere. jeg brugte en der lignede denne her:
Klippede UK stikket af og satte et alm dansk på.

almindeligvis kan du trække 2-3 tunere direkte fra TDC, hvis alt er tip-top (dvs rigtigt gode antenne stik+ kabler), og det signal de leverer er perfekt, samt rimeligt følsomme tunere.

Mvh Gigabyte





Redigeret af gigabyte - 10-September-2012 kl. 15:19
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 21:17
Tak for info :-)
Så var min mistanke om at man ikke kan have fire tunere på uden forstærker begrundet.
Har købt den du linkede til.
 
Jeg hader som sagt adaptere så jeg har bestilt fire stk 10cm kabler med stik der passer i H5'eren og Alm. antenne iden anden samt 4 adaptere mellem F stik og alm. stik. Så sparer jeg et antenne kabel og en adapter pr tuner. Endvidere kan jeg droppe USB Hubben da jeg med de små mellemkabler kan sætte H5'erne direkte på USB portene bag på PC'en uden pladsproblemer. Havde ellers bestilt en Konig 7 port HUB magen til den der anbefales til Smargo kortlæserne, men den kan så ryge på hylden eller køb/salg forum.
 
/Kim
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 23:08
Jeg tror du får problemer med at strømføde 4 USB tuner, jeg har i hvert fald med blot 2 Bilka modeller, hvor jeg har sat strømtyv til 2 ubrugte USB porte for at få det til at fungere nogenlunde. Et indstikskort vil nok være en god løsning og så undgår du også at de bruger strøm i sleep.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 08:09
Ok. Så må det være noget med at prøve sig frem. Om ikke andet på USB Hubben i brug alligevel.
 
Læste lige en anmeldelse på Edbpriser om at H5 har problemer med nogle HD kanaler fra Yousee bla. TV3 HD og Canal9HD  grundet støj i USB kablet..
Kan du bekræfte det?
 
/Kim 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:59
Et godt alternativ kunne også være 2 gange HDhomerun-tunere. Så kan man også trække på tunerne fra andre PC'er og endda fra fx. iPad med en passende app.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Læste lige en anmeldelse på Edbpriser om at H5 har problemer med nogle HD kanaler fra Yousee bla. TV3 HD og Canal9HD  grundet støj i USB kablet..
Kan du bekræfte det?
 
/Kim 
 
Jeg har kørt med Terratec H% tuner og TDC i 3 år uden nogen problemer med nogen kanaler.
Alle kanaler står knivskarpe uden problemer. Også TV3+ HD
 
/Søren
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 19:55
@Huntiedk, Det var også min første indskydele at købe et par HDhomeruns indtil jeg opdagede at der er en Tysker der har smidt en del H5'er på Ebay.de som jeg nu har købt 4 stk. af i prisklassen 25-28 Euroer/stk + forsendelse. (Der er flere tilbage hvis nogen skulle være interresserede) Det var så lige halv pris i forhold til to HDhomerun's
Jeg har allerede licens til TVsource så det er heller ikke et problem.
Vi ejer heller ikke et eneste ixxx produkt så streaming er ligegyldigt. Vi har to Xbox360 Slim som extendere og det er det. Skulle vi en dag få behov for at streame til Mobil kan Remote Potato klare den til vores Android telefoner.
 
@Tranholm. Tak for info :-) Det må være en med dårligt signal eller lign. der skrev den anmeldelse.
Forstod heller ikke at han sagde det var på grund at støj i USB kablet!
 
/Kim
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 20:27
@KL: Ok, jeg havde ikke luret, at du havde købt tunerne Det var også en god pris, tillykke med det, og held og lykke med projektet.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu