recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

 Besvar Besvar Side  <1 2829303132 39>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Thetvdb fungerer på den måde at der er forskellige sprog. Det vil sige at politijagt er angivet som dansk, da serien ikke findes på engelsk eller udkommer på engelsk tv.

XBMC (der scrapper thetvdb) er angivet til kun at scrappe EN default. Du skal ændre dette på den mappe hvor Politijagt er, dette gør du der hvor du normalt sætter scrapperen op. Det vil sige du skal ind i content menu og her under set content (mener jeg den hedder) sætte den op til dansk for netop denne mappe.

Jeg kan godt se at der er nogen inde på thetvdb der har oprette politijagt på engelsk. Men dette synes jeg umiddelbart er dårlig praksis da serien kun udkommer i Danmark.

Mange tak for dit svar :)

Jeg har ikke været inde og oprette nogen. Men hvis jeg ændre den til da så kan den vel ikke finde Breaking bad osv osv?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Thetvdb fungerer på den måde at der er forskellige sprog. Det vil sige at politijagt er angivet som dansk, da serien ikke findes på engelsk eller udkommer på engelsk tv.

XBMC (der scrapper thetvdb) er angivet til kun at scrappe EN default. Du skal ændre dette på den mappe hvor Politijagt er, dette gør du der hvor du normalt sætter scrapperen op. Det vil sige du skal ind i content menu og her under set content (mener jeg den hedder) sætte den op til dansk for netop denne mappe.

Jeg kan godt se at der er nogen inde på thetvdb der har oprette politijagt på engelsk. Men dette synes jeg umiddelbart er dårlig praksis da serien kun udkommer i Danmark.

Mange tak for dit svar :)

Jeg har ikke været inde og oprette nogen. Men hvis jeg ændre den til da så kan den vel ikke finde Breaking bad osv osv?
Jo, for hvis den ikke finder noget på dansk vil den automatisk søge efter engelsk.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Thetvdb fungerer på den måde at der er forskellige sprog. Det vil sige at politijagt er angivet som dansk, da serien ikke findes på engelsk eller udkommer på engelsk tv.

XBMC (der scrapper thetvdb) er angivet til kun at scrappe EN default. Du skal ændre dette på den mappe hvor Politijagt er, dette gør du der hvor du normalt sætter scrapperen op. Det vil sige du skal ind i content menu og her under set content (mener jeg den hedder) sætte den op til dansk for netop denne mappe.

Jeg kan godt se at der er nogen inde på thetvdb der har oprette politijagt på engelsk. Men dette synes jeg umiddelbart er dårlig praksis da serien kun udkommer i Danmark.

Mange tak for dit svar :)

Jeg har ikke været inde og oprette nogen. Men hvis jeg ændre den til da så kan den vel ikke finde Breaking bad osv osv?
Jo, for hvis den ikke finder noget på dansk vil den automatisk søge efter engelsk.

Ahhh super fedt. Det virker nu! Mange mange tak!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 19:50
Hej med jer.


Jeg søger en "dims" til mit fjernsyn så jeg kan se DANSK NetFlix, DR NU samt et par film-filer (primært serie) som enten er beliggende på min PC eller NAS.

Det lader til at XMBC er vejen frem?

Hvordan er den nye Android boks som kører med XMBC?
http://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-og-Raspberry-Pi/Pivos-XIOS-DS-Media-Play-Android-4.0-2394737.html

Er den kraftig nok eller vil jeg fortryde ikke at have købt en 'rigtig' PC og smide XMBC på denne?

Findes der en fjernbetjening ala denne, som kan bruges til:
http://www.samsung.com/us/video/tvs-accessories/VG-KBD1500/ZA


EDIT
Jeg har lige set en video af Pivos:
http://www.youtube.com/watch?v=MVAdezizwBg

Det ser jo bestemt ikke imponerende ud.... Findes der en anden lille boks, helst uden blæser, som kan køre XBMC bedre?


Redigeret af julle.p - 02-April-2013 kl. 20:33
Mvh. Alex
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 21:45
Køb roligt den box jeg har den selv og den kan alt det du har brug for .Men netflix ved jeg ikke helt om den kan men alt andet kan den i hverfal
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:02
Netflix og XBMC er ikke specielt gode venner, forstået på den måde at der godt nok findes et plugin, men det fungerer kun på Windows og Mac, og kun på den måde at det du vælger at se, ikke åbner direkte i XBMC, men i et browservindue,
Så lige på det punkt er XBMC ikke vejen frem.

Jeg kører selv XBMC på en Raspberry PI, hvilket fungerer ganske glimrende, især efter de seneste udgivelser af både OpenELEC og Raspmc, og som jo samtidig må siges at være den absolut billigste løsning.
Men det kræver, at man kan leve med, at den ikke har så mange hestekræfter. Alt hvad jeg kaster efter den afspilles perfekt, men navigering rundt i menuerne kræver lidt ventetid hist og pist.

Jeg vil tro at den "fjernbetjening" du linker til vil virke, men det ligner lidt at den er skræddersyet til noget Samsung funktionalitet.
Men XBMC bør fungere fint med de gængse multimedie-tastaturer på markedet.
Ellers findes der jo en glimrende app til både iOS og Android, som du kan bruge til at kontrollere XBMC med.
Understøtter dit fjernsyn HDMI-CEC, så vil du på f.eks. en Raspberry PI også kunne styre XBMC med fjernbetjeningen til dit TV.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:20
jeg har også lige bestilt pivos. Tror det er vejen frem, og der er sket en del siden den video der linkes til ovenfor.
Regner med at køre linux indtil de har mere styr på android udgaven af xbmc.
Har også overvejet Ouya men gider ikke vente længere på dem, så det må vente til efteråret hvis de får styr på xbmc.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Netflix og XBMC er ikke specielt gode venner, forstået på den måde at der godt nok findes et plugin, men det fungerer kun på Windows og Mac, og kun på den måde at det du vælger at se, ikke åbner direkte i XBMC, men i et browservindue,
Så lige på det punkt er XBMC ikke vejen frem.


Det er da en sandhed med modifikationer Smile Kører win 8 netflix app direkte fra xbmc og når jeg lukker app ned hopper den direkte tilbage i xbmc igen. Fungerer perfekt, kører også HBO Nordic plugin igennem xbmc, fungerer 100 gange bedre end via browseren eller via smart tv'et.

Ved valg af tastatur alá det samsung som han snakker om, vil det være det "perfekte" match med win 8. Hvis vi snakker om ren fjernbetjenings løsning, så er netflix win 8 app ikke særlig god. 

Det eneste sted jeg pt endnu ikke slipper for browseren, er når jeg skal se web tv, da de endnu ikke ved hvornår der kommer en app til win 8. (waoo)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:


Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Netflix og XBMC er ikke specielt gode venner, forstået på den måde at der godt nok findes et plugin, men det fungerer kun på Windows og Mac, og kun på den måde at det du vælger at se, ikke åbner direkte i XBMC, men i et browservindue,
Så lige på det punkt er XBMC ikke vejen frem.

Det er da en sandhed med modifikationer Smile Kører win 8 netflix app direkte fra xbmc og når jeg lukker app ned hopper den direkte tilbage i xbmc igen. Fungerer perfekt, kører også HBO Nordic plugin igennem xbmc, fungerer 100 gange bedre end via browseren eller via smart tv'et.


Jo, det virker da, ingen tvivl om det.

Min pointe gik også mere på, at det vil kræve et Windows eller Mac OS setup. Der kan også være nogle fjernbetjenings-udfordringer, når noget (ikke kun Netflix) ikke afspilles direkte i XBMC.



Redigeret af mictand - 03-April-2013 kl. 07:18
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Netflix og XBMC er ikke specielt gode venner, forstået på den måde at der godt nok findes et plugin, men det fungerer kun på Windows og Mac, og kun på den måde at det du vælger at se, ikke åbner direkte i XBMC, men i et browservindue,
Så lige på det punkt er XBMC ikke vejen frem.


Det er da en sandhed med modifikationer Smile Kører win 8 netflix app direkte fra xbmc og når jeg lukker app ned hopper den direkte tilbage i xbmc igen. Fungerer perfekt, kører også HBO Nordic plugin igennem xbmc, fungerer 100 gange bedre end via browseren eller via smart tv'et.

Ved valg af tastatur alá det samsung som han snakker om, vil det være det "perfekte" match med win 8. Hvis vi snakker om ren fjernbetjenings løsning, så er netflix win 8 app ikke særlig god. 

Det eneste sted jeg pt endnu ikke slipper for browseren, er når jeg skal se web tv, da de endnu ikke ved hvornår der kommer en app til win 8. (waoo)

Spørger måske dumt men er det på Praspberry PI eller?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 08:39
Eftersom Pivos kører Android kan jeg vel hente NetFlix i appstore? Eller fungere det ikke særlig godt?

Folk snakker både om Windows 8 og Linux. Er det alt sammen på Pivos boksen eller har i andre (bedre?) løsninger?
Mvh. Alex
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Eftersom Pivos kører Android kan jeg vel hente NetFlix i appstore? Eller fungere det ikke særlig godt?

Folk snakker både om Windows 8 og Linux. Er det alt sammen på Pivos boksen eller har i andre (bedre?) løsninger?




Jo, du kan godt hente Netflix direkte på den.

Det lød bare som om, du gerne ville kunne afspille det hele (inkl. Netflix) direkte i XBMC.
Det kan imidlertid ikke lade sig gøre, idet Xios er baseret på Linux, hvor Netflix integreret (delvist) i XBMC, kun lader sig gøre på Windows og Mac.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2829303132 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu