recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 39>
Forfatter
Besked
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Netflix og XBMC er ikke specielt gode venner, forstået på den måde at der godt nok findes et plugin, men det fungerer kun på Windows og Mac, og kun på den måde at det du vælger at se, ikke åbner direkte i XBMC, men i et browservindue,
Så lige på det punkt er XBMC ikke vejen frem.


Det er da en sandhed med modifikationer Smile Kører win 8 netflix app direkte fra xbmc og når jeg lukker app ned hopper den direkte tilbage i xbmc igen. Fungerer perfekt, kører også HBO Nordic plugin igennem xbmc, fungerer 100 gange bedre end via browseren eller via smart tv'et.

Ved valg af tastatur alá det samsung som han snakker om, vil det være det "perfekte" match med win 8. Hvis vi snakker om ren fjernbetjenings løsning, så er netflix win 8 app ikke særlig god. 

Det eneste sted jeg pt endnu ikke slipper for browseren, er når jeg skal se web tv, da de endnu ikke ved hvornår der kommer en app til win 8. (waoo)
Hvordan åbner du win 8 netflix app direkte fra XBMC og sørger for at den går tilbage til XBMC igen når du lukker for netflix? Har selv tænkt på at gøre lignende.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Det kan imidlertid ikke lade sig gøre, idet Xios er baseret på Linux, hvor Netflix integreret (delvist) i XBMC, kun lader sig gøre på Windows og Mac.
Den er baseret på Android ICS ikke Linux. Dog er det rigtigt at Android er baseret på Linuxkernen.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Det kan imidlertid ikke lade sig gøre, idet Xios er baseret på Linux, hvor Netflix integreret (delvist) i XBMC, kun lader sig gøre på Windows og Mac.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Den er baseret på Android ICS ikke Linux. Dog er det rigtigt at Android er baseret på Linuxkernen.</span>


Det er jeg fuldstændig med på.

Det var bare nemmere at skrive, at den er baseret på Linux, men helt sikkert, den mere korrekte forklaring er som du beskriver det.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 21:23
Jeg har desværre problemer med frodo mht HDMI at det hakker og ingen lyd.
Jeg var derfor gået tilbage til Eden, men her kunne jeg ikke få irule til at virke, så tilbage på frodo.
Jeg benytter wasapi AMD HDMI. Jeg kan som regel få det til at virke ved at skifte rundt mellem de forskellige lydenheder og genstart af xbmc men det er jo ikke holdbart.
Andre der har haft problemer og fundet en løsning.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

 
Hvordan åbner du win 8 netflix app direkte fra XBMC og sørger for at den går tilbage til XBMC igen når du lukker for netflix? Har selv tænkt på at gøre lignende.

Her er den guide jeg har brugt til det. Smile


Kort fortalt skal du ind i registrerings databasen via regedit og finde stien, til alle de metro programmer du ønsker åbne fra xbmc, så opretter du dem faktisk bare som en internet genvej, som du bruger i advance launcher. 

Gætter på du bruger en form for tastatur, så for at afslutte et metro program, bruger du alt+esc så hopper den tilbage i det tidligere åbnet program, dvs xbmc. 


Redigeret af JordanDK - 04-April-2013 kl. 15:19
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

 
Hvordan åbner du win 8 netflix app direkte fra XBMC og sørger for at den går tilbage til XBMC igen når du lukker for netflix? Har selv tænkt på at gøre lignende.

Her er den guide jeg har brugt til det. Smile


Kort fortalt skal du ind i registrerings databasen via regedit og finde stien, til alle de metro programmer du ønsker åbne fra xbmc, så opretter du dem faktisk bare som en internet genvej, som du bruger i advance launcher. 

Gætter på du bruger en form for tastatur, så for at afslutte et metro program, bruger du alt+esc så hopper den tilbage i det tidligere åbnet program, dvs xbmc. 
Fedt, tak for det JordanDK.
Nej bruger ikke tastatur, men kan sætte min MCE Remote til at sende tastatur tryk såh no worries Smile
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

 
Fedt, tak for det JordanDK.
Nej bruger ikke tastatur, men kan sætte min MCE Remote til at sende tastatur tryk såh no worries Smile

Så lidt. Smile Vend endelig tilbage hvis det driller, så skal jeg prøve at se om jeg ikke kan hjælpe. Big smile
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 19:26
Hvis du bruger aeon nox kan du bare oprette en custom hvor du skriver stien til det program der skal åbnes. Fx bruger jeg denne til dvbviewer: XBMC.System.Exec(C:\DVBViewer\dvbviewer.exe) når jeg så lukker dvbviewer kommer xbmc igen i fokus.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 20:33
Netflix er også ved at komme til linux med et lille hack :)
Prøv at kigge på denne tråd på xbmc
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 21:13
Håber der er nogle kloge hoveder her på recordere.dk der kan hjælpe mig

Efter at have installeret XBMCbuntu på min 3-4 år gamle Asrock ION 330 for et halvt års tid siden, har det bare spillet perfekt :) (har læst "Det Spiller Bare" tråden) Men efter at kæresten er flyttet ind, er der kommet lidt andre krav til mediecenteret... Hun bruger TDC Play til at streame musik, og i stedet for at hun skal tænde en bærbar og koble et par PC højtalere til den bærbare, er det så muligt at afspille TDC Play igennem mediecenteret? Jeg har søgt på google men det virker ikke til at TDC Play er tilgængelig på andet en Web(?), Android og iOS. Eller findes der et uofficielt hack til XBMC?

Hvis det ikke er muligt med TDC Play i XBMC, er der så nogle af de andre musik streamingstjenester (Wimp, Spotify, ...) der er tilgængelig i XBMC? Har aldrig tidligere brugt mit mediecenter til streaming af musik, så er ikke up-to-date med hvad der virker til XBMC.

Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 21:52
Her bruger vi spotify (premium) og SpotiMC, som kører glimrende i XBMC.
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Her bruger vi spotify (premium) og SpotiMC, som kører glimrende i XBMC.

Er det muligt at styre Spotify/SpotiMC med de forskellige Android remotes f.eks. Yatze, Music Pump XBMC og den officelle XBMC remote app? Således at det ikke er nødvendigt at tænde tv'et, når man skal lytte til Spotify/SpotiMC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu