recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår mon DR offentliggører sin DR1 HD kanal og
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår mon DR offentliggører sin DR1 HD kanal og

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 10:19
Hvis man skal kigge i programoversigten for at finde ud af, om de sender det i HD, er problemet vel til at overse?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej der stod SD i omtalen i EPG oversigten.


Spørgsmålet er om de oplysninger er pålidelige? På DR HD står der altid HD under "Features: XX, YY, ZZ" i EPG oplysningerne. Jeg mener også at det er tilfældet når DR HD sender noget som ikke er HD, men det kan jeg ikke checke p.t. (jeg kan ikke pege på noget som med rimelig sikkerhed er opskaleret SD).

I en kort periode var der programmer på DR1 hvor der under "Features" stod HD, men jeg har ikke set det et stykke tid.

TV 2 er så venlige at skrive det på deres Tekst-TV, og så kan man i det mindste bruge en forældet teknologi når de ikke gider skrive det i EPG oplysninger.
Det er der nok ikke noget der er 100%. Men jeg tjekker gerne for om der er "ægte surroundlyd" og HD, og som regel passer det nu meget godt.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er der nok ikke noget der er 100%. Men jeg tjekker gerne for om der er "ægte surroundlyd" og HD, og som regel passer det nu meget godt.


Hvornår har du sidst set en HD udsendelse på DR1?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Hvis man skal kigge i programoversigten for at finde ud af, om de sender det i HD, er problemet vel til at overse?


Det gælder for TV2 (TTV). Det er lidt uklart hvad DR1 gør.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er der nok ikke noget der er 100%. Men jeg tjekker gerne for om der er "ægte surroundlyd" og HD, og som regel passer det nu meget godt.


Hvornår har du sidst set en HD udsendelse på DR1?
Det kan jeg netop ikke mindes de har skrevet, så #aldrig#Wink
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:07
DR har lovet at infomere om det helt tilbage til starten af juli, men at de havde nogle tekniske problemer.

Men hvorfor de ikke kan opdatere det manuelt ligesom TV2 gør (de arbejder på en automatisk HD opdatering i deres programoversigter), det forstår jeg ikke.

Der kan læses lidt om DR1´s HD udvikling her  http://digitalt.tv/mere-hd-pa-dr1/
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er der nok ikke noget der er 100%. Men jeg tjekker gerne for om der er "ægte surroundlyd" og HD, og som regel passer det nu meget godt.


Hvornår har du sidst set en HD udsendelse på DR1?
Det kan jeg netop ikke mindes de har skrevet, så #aldrig#Wink


Det virker ikke særligt logisk at Forbrydelsen III søndag ikke skulle være HD når det er optaget i HD og når DR har teknikken til at sende i HD på DR1 (kom på plads omkring juni).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:13
De har jo sagt de kun vil reklamere for HD når det er sport
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er der nok ikke noget der er 100%. Men jeg tjekker gerne for om der er "ægte surroundlyd" og HD, og som regel passer det nu meget godt.


Hvornår har du sidst set en HD udsendelse på DR1?
Det kan jeg netop ikke mindes de har skrevet, så #aldrig#Wink


Det virker ikke særligt logisk at Forbrydelsen III søndag ikke skulle være HD når det er optaget i HD og når DR har teknikken til at sende i HD på DR1 (kom på plads omkring juni).
Næh det er jeg såmænd ret enig i. Men så er det bare mærkeligt jeg ikke har kunnet opstøve info om optagelsen på DR.DK
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 17:36

Så er DR1 en officiel HD kanal ligesom DRHD kanalen


http://digitalt.tv/dr1-skilter-nu-med-hvad-der-sendes-i-hd/


Nu mangler vi blot DR2 og DRK i HD



Redigeret af mich61 - 19-December-2012 kl. 17:46
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Så er DR1 en officiel HD kanal ligesom DRHD kanalen


http://digitalt.tv/dr1-skilter-nu-med-hvad-der-sendes-i-hd/


Nu mangler vi blot DR2 og DRK i HD



Vi mangler også at TV2 HD skriver i EPG hvornår der sendes HD (altså DVB EPG). Det er for besværligt at skulle finde disse informationer på tekst-TV (min eneste brug af TTV i øvrigt).


Redigeret af JesperLund - 20-December-2012 kl. 00:32
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:


Så er DR1 en officiel HD kanal ligesom DRHD kanalen


Så det er kun en HD kanal når det står i EPG?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu