recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad betaler foreninger for YouSee tv-pakker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad betaler foreninger for YouSee tv-pakker?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad betaler foreninger for YouSee tv-pakker?
    Sendt: 03-Marts-2013 kl. 22:26
Roland: Det kan du have rat i, men hvis billigere tv er helt at slippe for denne udgift, kan jeg ikke se det sociale i det. Om det er 2kr. eller 200kr. princippet er at man evt. kan slippe/tilpasse sine behov. Hvilket i mit tilfælde er at nøjes med de frie kanaler og de koster altså stadig 0kr + licens. Derudover synes jeg ikke priserne i vores tilfælde er noget, at råbe hurra for. Det kan laves til næsten samme pris hos andre udbydere og med samme udvalg(tænker grundpris), uden vi er 192 som bliver sat i samme båd.

Vil f.eks. hellere nøjes med de frie kanaler som nu også evt. supplere med netflix, viaplay eller anden udbyder. Hvis jeg bliver tvunget over i en for mig set uduelig/elendig grundpakke kan jeg vinke farvel til den mulighed, da de 100kr. så bliver brugt der.

En anden tanke, kunne være at spørge Viaplay, netflix eller anden udbyder, hvad de kan lave deres pakke til hvis man er 192 der tilmelder sig :)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes nu det er helt fint, at man i socialt boligbyggeri sørger for, at jo flere vi er sammen, jo billligere tv får vi.
 
Den noget egoistiske tankegang om, at der skal være frit valg af ydbyder for alle - er jo helt hen i hegnet i forhold til det at bo i et socialt boligbyggeri.  Ud over at det giver betydelig dyrere priser for den enkelte. Så er det vel heller ikke meningen, at hver enkelt kun tænker på sig selv !
Alle ved jo at i den slags foreninger, er det i samlet flok man får de bedste resultater (og priser).
Hvis man ikke er til den slags, kan man jo prøve at finde et sted at bo, hvor man kan få styret sin egoistiske tilgang og godtage de meget dyrere priser.
Sorry for de måske lidt hårde ord, men jeg kan sgutte forliges med den stigende egoisme, som desværre er begyndt, at præge vores ellers så gode samfund i efterhånden snart alle henseende !
Clap  Enig Clap  
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:58
Jeg synes nu det er helt fint, at man i socialt boligbyggeri sørger for, at jo flere vi er sammen, jo billligere tv får vi.
 
Den noget egoistiske tankegang om, at der skal være frit valg af ydbyder for alle - er jo helt hen i hegnet i forhold til det at bo i et socialt boligbyggeri.  Ud over at det giver betydelig dyrere priser for den enkelte. Så er det vel heller ikke meningen, at hver enkelt kun tænker på sig selv !
Alle ved jo at i den slags foreninger, er det i samlet flok man får de bedste resultater (og priser).
Hvis man ikke er til den slags, kan man jo prøve at finde et sted at bo, hvor man kan få styret sin egoistiske tilgang og godtage de meget dyrere priser.
Sorry for de måske lidt hårde ord, men jeg kan sgutte forliges med den stigende egoisme, som desværre er begyndt, at præge vores ellers så gode samfund i efterhånden snart alle henseende !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:57
Øv Øv og atter Øv.. Synes det er trist i en tid med så stor udvikling på netop tv området, at vi nu skal tvinges til en pakke fra Yousee. Netflix, Viaplay, Apple, HBO osv. tror vi skal tænke tv på en helt anden måde og vil derfor helst ikke tvinges over i en pakke fra hverken stofa, yousee eller andre. Håber blot for de andre beboere at de er klarover hvad de går indtil. Kan pt. fange dr's kanal via stueantenne, selvom jeg synes det er blevet mere bøvlet efter 4g er kommet :(
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:37
Det gælder vist kun for husejere - desværre ikke lejligheder. Det kan måske kun være lejeboliger, som fortsat er tvunget? Men nogle steder kan man vel også være "tvunget" til kabel-TV, selv om det evt. skulle blive frivilligt, en gang LAAAANGT ude i fremtiden. Man bør i hvert fald teste over en lang periode, om man kan modtage noget på en antenne, som er inde i en betonblok, og især hvis man bor i en stueetage, og man skal nok også give afkald på at kunne modtage fra netop sin egen TV2-region. 

Fx her i Aars er det ikke nemt at modtage fra TV2 Nord. Midt/Vest går bedre igennem her, hvor jeg bor. Er man, som jeg ligeglade med Regional-TV, så er det ligemeget, hvilken sender, der modtages fra... Test det over nogle år, før stikket til YouSee eller stofa evt. kan trækkes ud...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af rexuz rexuz skrev:

  vi skal til at være medlem af Yousee kabel-tv (Ja bestyrelsen har taget beslutningen, så den kan jeg desværre ikke ændre) :(  

Hej Rexuz.

Jeg tror der er håb forude. I januar skrev aviserne at det for nogle allerede skulle stoppe om 2 år, men jeg ved ikke om det også gælder for ejerlejligheder:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 03-Marts-2013 kl. 10:13
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af rexuz rexuz skrev:

... Kan det godt passe, at min ejerlejlighed kan tvinges i en yousee pakke hvis jeg vælger, at fraflytte og leje MIN lejlighed ud?

Ejerforeningen kan også tvinge dig til at have grundpakken allerede nu - youSee og ejerforeningen er bare flinke.  

I en ejendom er mange ting som vedrører ejendommen, som alle skal være med til at betale.  Så længe der ikke står andet i vedtægterne og det omhandler forhold, der er normale i sådanne ejendomme, så er det bestyrelse og generalforsamling  der bestemmer.

Skal opgangen males, så bliver også din etage malet og beløbet trækkes over fællesudgiften, uanset om du kan lide det eller ej.  Det giver jo afgørende bedre priser på alle pakkerne, hvis alle mindst er tilsluttet med grundpakken.   

Fornuftige ejerforeninger sørger naturligvis for, at de selv ejer alle kabler mv inde i huset, så ejendommen ikke er bundet til samme leverandør til tid og evighed.

Lars    Smile


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:17
Hejsa..

Genopliver lige denne tråd, vi skal til at være medlem af Yousee kabel-tv (Ja bestyrelsen har taget beslutningen, så den kan jeg desværre ikke ændre) :(
Priserne på b.la. internet er ikke særlig konkurrencedygtige når man ser på priserne i denne tråd.

Derudover så bliver de nuværende som er tilsluttet kabeltv tvunget til, at køre videre med minimum grundpakken til 101,43kr. inkl. moms.
Jeg er heldigvis ikke tilsluttet og nøjes med de frie kanaler fra DR. Men hvis jeg fra flytter eller lejer lejligheden ud skal den tilsluttes. Kan det godt passe, at min ejerlejlighed kan tvinges i en yousee pakke hvis jeg vælger, at fraflytte og leje MIN lejlighed ud?

Grundpakke: 101,43 heraf: 25,70kr. til Koda/Copydan
Lille Tillægspakke (pr. tilslutning): 179,39
Tilllægpakke (pr. tilslutning): 278,93

Internet:
512/256kbit: 99,-
1mb/256kbit: 129,-
2/512kbit: 149,-
10mb/1mb: 179,- Fairuse: 200gb
20mb/2mb: 229,- Fairuse: 400gb
50mb/5mb: 299,- Fairuse: 1000gb
100mb/10: 399,-  Fairuse: 2000gb


Redigeret af rexuz - 01-Marts-2013 kl. 12:18
Til top
Danish_Z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2007
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danish_Z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 02:14
Her hvor jeg bor betaler vi lige pt. 120 kr. for grundpakken hos yousee, men der er lige blevet forhandlet ny kontrakt, da aftalen snart udløber. Den her gang var de i konkurrence med en anden leverandør, så vi kunne få yousee's grundpakke til 79 kr. kan ikke lige huske, hvad de større pakker koster.

EDIT: Sorry, havde ikke lige set tråden var en måned gammel Confused


Redigeret af Danish_Z - 17-Oktober-2012 kl. 11:35
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 06:41
Måske vil de ensrette priserne, så det er derfor? Der var visrt én, som betaler 140 Kr. over huslejen - men ja - det ER besynderligt, at den skal hæves så meget. Selv her i byen Aars, var der for et par år siden store forskelle på, hvad man betalte for de SAMME pakker!
 
 
Og for de, som siger: "Du kan da bare gå til beboermøderne og få det lavet om!", vil jeg så bare sige: "Beboermøderne er ikke noget værd her i foreningen - det er blot "Hold-kæft-og-hør-efter-møder"! Boligforeningen har selv sagt, at møderne kun er til fordi de SKAL være der, når der er så mange beboere.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Aars Boligforening, fra januar 2013:
Grundpakke: 132 Kr.Angry
Mellempakke: 299 Kr.
Fuldpakke: 416 Kr.
 
Edit:
Ligenu er prisen for Grundpakken 115 Kr. Har desværre ikke de nuværende priser for de øvrige to pakker - beklager...

Det er besynderligt, hvis jeres Grundpakke stiger 17 kr./md.

YouSee vil hæve Grundpakkens pris med 10 kr./md. for privat-tilsluttede kunder og formentlig lidt mindre for forenings-tilsluttede (beløb inklusive ophavsret).
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 15:28
Aars Boligforening, fra januar 2013:
 
Grundpakke: 132 Kr.Angry
Mellempakke: 299 Kr.
Fuldpakke: 416 Kr.
 
Edit:
 
Ligenu er prisen for Grundpakken 115 Kr. Har desværre ikke de nuværende priser for de øvrige to pakker - beklager...


Redigeret af turbo2 - 27-September-2012 kl. 15:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu