recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Usikkerhed omkring US Netlix på dansk tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Usikkerhed omkring US Netlix på dansk tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Usikkerhed omkring US Netlix på dansk tv
    Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:38
Der kom også en amerikansk app. "HBO Go" i vores Smart Hub (post nr. 6). Den lader til at fungere fint. Vi har ikke betalt for denne service, så jeg ved ikke, om man kan få lov at betale med et dansk kreditkort.
 
Nogle betragter et TV som en monitor, hvortil man kan bruge og udskifte diverse bokse efter evigt skiftende krav til afspilning. Jeg har fuld forståelse for, at man kan ønske at begrænse antallet af bokse, så jeg synes ikke, at det er helt så dybt godnat, som Naiera.. Wink
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 13:58
HBO Nordic vil man jo, i hvert fald med tiden, også kunne modtage via en boks af en art. Det er dybt godnat at købe tv efter hvilke streaming-tjenester det understøtter.
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 13:52
Mit gamle LCD kan stadigvæk, men det bør snart udskiftes. Jeg vil prøvet at vente til Netflix Nordic rammer os.

Det er også lidt den med HBO, som jeg er spændt på. Jeg er nemlig fint tilfreds med min amerikanske Netflix (tror også indholdet der er bedre end det kommende danske indhold), så den vil jeg gerne beholde, men jeg vil samtidig nok gerne have fingrende i HBO. Nå, jeg må slå lidt koldt vandt i blodet, og se hvad folk siger i løbet af de næste måneder...
Anders
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

... Min anbefaling: drop tanken om at bruge et Smart TV til noget særligt i dag. De er slet ikke klar. Brug en separat boks i stedet.
 
Vi har de sidste 2 uger kørt med  Unblock-Us og US Netflix via Smart Hub app. på vores Samsung UE46D8005 TV. Det fungerer godt og stabilt, og det passer os fint, at vi ikke behøver en ekstra boks til dette brug. Smile
 
Det er let og hurtigt, at opsætte PC'er til brug med Netflix. Det var noget bøvlet at opsætte TV'et, som "reagerer langsomt" på de indtastede ændringer.
 
Efter flere forsøg med indtastning af IP-adresser, DNS'er, nulstillinger af Smart Hub og "check settings", så fjernede Smart Hub de danske apps og indlæste de amerikanske. Siden har det kørt som smurt.
 
I processen fik jeg givet vores TV en fast IP-adresse, og jeg lavede også en ny Samsung bruger med en GMail-adresse.
 
Måske er det afgørende for succes'en, at TV'et kører med gammel firmware. "Softwareversion: T-GAP8DEUC-1021.2". "Smart Hub version: 3.671-6.0.00067".
 
 


For at skifte land kan du også trykke >>| 2 8 9 |<< og så kan du skifte land :) så henter den automatisk US apps
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Se, det er det, som er usikkerheden. TV modellerne nu virker med den amerikanske Netflix. Men vil de også virke med den danske Netflix, hvis man beslutter sig for at skifte til den senere?

Og hvis der virkelig bliver lavet om på Netflix DK i forhold til Netflix US, så kunne man måske godt forestille sig, at nye TV KUN vil fungere med Netflix DK og IKKe Netflix US.

Argh, what to do...


Lade være at købe produkter der er 'plumberet' tunet ned uden grund  Wink  i dont know Smile
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 15:59
Du kan evt. udskyde din investering og holde liv i dit gamle TV, til der er brugererfaringer med dansk Netflix.. Wink
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andefeldt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 13:44
Se, det er det, som er usikkerheden. TV modellerne nu virker med den amerikanske Netflix. Men vil de også virke med den danske Netflix, hvis man beslutter sig for at skifte til den senere?

Og hvis der virkelig bliver lavet om på Netflix DK i forhold til Netflix US, så kunne man måske godt forestille sig, at nye TV KUN vil fungere med Netflix DK og IKKe Netflix US.

Argh, what to do...
Anders
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

... Min anbefaling: drop tanken om at bruge et Smart TV til noget særligt i dag. De er slet ikke klar. Brug en separat boks i stedet.
 
Vi har de sidste 2 uger kørt med  Unblock-Us og US Netflix via Smart Hub app. på vores Samsung UE46D8005 TV. Det fungerer godt og stabilt, og det passer os fint, at vi ikke behøver en ekstra boks til dette brug. Smile
 
Det er let og hurtigt, at opsætte PC'er til brug med Netflix. Det var noget bøvlet at opsætte TV'et, som "reagerer langsomt" på de indtastede ændringer.
 
Efter flere forsøg med indtastning af IP-adresser, DNS'er, nulstillinger af Smart Hub og "check settings", så fjernede Smart Hub de danske apps og indlæste de amerikanske. Siden har det kørt som smurt.
 
I processen fik jeg givet vores TV en fast IP-adresse, og jeg lavede også en ny Samsung bruger med en GMail-adresse.
 
Måske er det afgørende for succes'en, at TV'et kører med gammel firmware. "Softwareversion: T-GAP8DEUC-1021.2". "Smart Hub version: 3.671-6.0.00067".
 
 
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 10:10
Hvor læser du at det kun er 2012 modeller ? Synes da ikke at noget som helst er meldt officielt ud
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
Delgado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delgado Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvor ser du, at den danske Netflix vil bruge anden software?

Det er drm sikkerheden der er udskiftet i den europæriske udgave af netflix, og derfor kun 2012 IFA
udgaverne af samsung, sony der kan kører den danske netflix.

Og af en eller anden uforklarelig grund skal det være anderledes i europa end USA, så nuværende modeller
ikke kommer til at kører dansk netflix. Men kun amerikansk.

Her er diskussionen på Sony TV.

http://www.sony.co.uk/discussions/thread/146909?start=0&tstart=0
- David Delgado
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:


- Nu kommer HBO Go jo også til landet med en app til tv'et. Hvad er folks bud på, hvorvidt denne app vil kunne bruges på et tv, der er sat op til at benytte Unblock US?




Ingen problemer.

Det er dog ikke HBO Go vi får, det er HBO Nordic.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 10:08
Der er flere meldinger om, at Samsung har blokeret for US Netflix i deres nordiske modeller i en senere firmware. Jeg ved ikke om det også gælder for 2012-varianterne eller samtlige tv. Du kan godt få fat i Netflix-app'en, men den vil ikke loade.

Hvor ser du, at den danske Netflix vil bruge anden software?

Nej, det vil du ikke kunne. Når du indstiller dit Samsung Smart TV til US, så får du kun adgang til US-apps og hele platformen bliver nulstillet. Når du igen indstiller den til dansk, så sker det igen. Det er endnu en af herlighederne ved Smart TV-platformene i dag.

Min anbefaling: drop tanken om at bruge et Smart TV til noget særligt i dag. De er slet ikke klar. Brug en separat boks i stedet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu