recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 35" bas.... lykkedes 7. gang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

35" bas.... lykkedes 7. gang

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:41
Vildt projekt !
 
Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 12:56
ellers er her lidt inspiration http://www.gizmowatch.com/entry/worlds-biggest-subwoofer-from-mtx-generates-180-decibels/
iøvrigt flot lavet med den hjemmelavede, det må have krævet en del tålmodighed ;o)

Redigeret af rhsin - 21-September-2012 kl. 13:00
Mvh

René
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vildt projekt !
 

Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all


Det kunne man men så er det ikke så sjovt + at kabinettet skulle være 3 gange så stort
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ellers er her lidt inspiration http://www.gizmowatch.com/entry/worlds-biggest-subwoofer-from-mtx-generates-180-decibels/

iøvrigt flot lavet med den hjemmelavede, det må have krævet en del tålmodighed ;o)


Ja den 60" havde jeg nok ikke fået lov at have her...... Godt nok er konen tålmodig men den der ville få et NEJ

Og tak for roserne.... Tålmodigheden kommer af sig selv hvis lysten er der
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 14:03
Må give Bassekat ret, at bygge det selv må være vildt sjovt og så tilfredsstillende når det også virker.

Har/kan du evt. uploade en youtube video af dit projekt, kunne være sjovt at se den i aktion. 

NB. Det firma som jeg har hjemmebio højttalere fra laver også bilstereo enheder på 34"

Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PHN2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 14:55
Fedt projekt, tag lige og lav overskriften om, så flere der har interesse for emnet ser det?
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vildt projekt !
 
Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all
Nej for satan da. Der er da intet federe end at bygge selv, og tilfredsstillelsen når det bare virker.
Super fedt projekt synes jeg. Smile
Men hvorfor så stor?
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:


Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vildt projekt !
 

Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all

Nej for satan da. Der er da intet federe end at bygge selv, og tilfredsstillelsen når det bare virker.
Super fedt projekt synes jeg. Smile
Men hvorfor så stor?


Både fordi det er lidt sjovt og så brugte ARK-studiet 1 stk Fostex FW-800N til den dybeste bund under en 15" i hver side.

En anden ting er at jeg har bygget MANGE højttalere efterhånden og bygger man f.eks med 4 stk 12" i hver side, så lyder det som 12" selvom arealet er over 18"

Altså 4 stk 12" har en lyd som én 12" bare med mere output.

Så flere enheder, som f,.eks 3 stk. 15" kommer aldrig til at have samme sound som en 18" og denne 35" har en helt speciel sound som jeg synes rigtig godt om til surround

Og tro mig der sker en del i det dybe område når man ser terminator 2
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Fedt projekt, tag lige og lav overskriften om, så flere der har interesse for emnet ser det?


Har ændret den til : 35" bas.... lykkedes 7. gang
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 17:38
Super project , godt gået Clap....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:


Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vildt projekt !
 

Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all

Nej for satan da. Der er da intet federe end at bygge selv, og tilfredsstillelsen når det bare virker.
Super fedt projekt synes jeg. Smile
Men hvorfor så stor?


Både fordi det er lidt sjovt og så brugte ARK-studiet 1 stk Fostex FW-800N til den dybeste bund under en 15" i hver side.

En anden ting er at jeg har bygget MANGE højttalere efterhånden og bygger man f.eks med 4 stk 12" i hver side, så lyder det som 12" selvom arealet er over 18"

Altså 4 stk 12" har en lyd som én 12" bare med mere output.

Så flere enheder, som f,.eks 3 stk. 15" kommer aldrig til at have samme sound som en 18" og denne 35" har en helt speciel sound som jeg synes rigtig godt om til surround

Og tro mig der sker en del i det dybe område når man ser terminator 2


Så sæt The Avengers på eller Battleship.
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:


Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:


Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Vildt projekt !
 

Tror nu bare jeg havde købt den 32" enhed der er tilsalg på hifi4all

Nej for satan da. Der er da intet federe end at bygge selv, og tilfredsstillelsen når det bare virker.
Super fedt projekt synes jeg. Smile
Men hvorfor så stor?


Både fordi det er lidt sjovt og så brugte ARK-studiet 1 stk Fostex FW-800N til den dybeste bund under en 15" i hver side.

En anden ting er at jeg har bygget MANGE højttalere efterhånden og bygger man f.eks med 4 stk 12" i hver side, så lyder det som 12" selvom arealet er over 18"

Altså 4 stk 12" har en lyd som én 12" bare med mere output.

Så flere enheder, som f,.eks 3 stk. 15" kommer aldrig til at have samme sound som en 18" og denne 35" har en helt speciel sound som jeg synes rigtig godt om til surround

Og tro mig der sker en del i det dybe område når man ser terminator 2


Så sæt The Avengers på eller Battleship.


Fedt med bud på film med gode effekter

Terminator 2 er en jeg "tester" lidt med, men mangler faktisk gode bud som du kommer med
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu