recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død træt af Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død træt af Blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan forældet? Det er da meget værre at min 18000 krs BD afspiller er slidt op efter 4 år, der skal helt nyt drev i til 5000 kr.Confused


En producent som sælger afspillere til 18k vil nok levere firmware opdateringer i mange år fremover. Ellers er det slut med at sælge nye afspillere til 18k...

Men producenten kan gå konkurs, og så kan du stå i samme situation som dem der købte en HDDVD afspiller. Der er kun et begrænset antal film, og der kommer ikke flere.Ouch

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan forældet? Det er da meget værre at min 18000 krs BD afspiller er slidt op efter 4 år, der skal helt nyt drev i til 5000 kr.Confused
 

5000 er godtnok også dyrt, særligt set i lyset af at man kan få en blu-ray afspiller som afspiller filmene fuld ud ligeså godt for langt under 5000.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 09:36
Jeg havde nok købt en oppo i stedet for.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 06:35
Jeg har en oppo bdp 83 som er ca 4 år gammel. Jeg havde forudbestilt - så det må værer omkring 4 år. Den har ALDRIG nægtet at afspille en eneste plade. Og der går altså nogle film igennem den maskine
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg har en oppo bdp 83 som er ca 4 år gammel. Jeg havde forudbestilt - så det må værer omkring 4 år. Den har ALDRIG nægtet at afspille en eneste plade. Og der går altså nogle film igennem den maskine

Har også en Oppo bdp 83se har hidtil spillet alt uden problemer også den her nævnte film og den er 4 år og har aldrig haft fejl,min næste bd bliver også en Oppo Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
mccleod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mccleod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Der skal også en ny nål på pladespilleren en gang imellem.Wink


Ja ja, men de lavede jo ikke en plade som krævede at man købte en hel ny pladespiller for at kunne afspille den.



Jo. Det gjorde man. 78'ere (lakplader) var indspillet i mono på riller der lå i planet (sideværs riller). LP, EP og single medførte support for stereo (og siden quadrofoni - ægte 4-kanals lyd) og det krævede nye afspillere og nye pickup's. Disse riller havde amplituden i det lodrette plan og højre/ventre kanal til siderne. Bagkanalerne var kodet på forskellig vis (B&O brugte et system hvor bagkanalerne lå på en højere frekvens med en pilottone over det hørbare område. Signalet krævede en god pickup for at blive aftastet korrekt og derefter skulle det konverteres ned til hørbar lyd. Alt sammen analogt).

Pink Floyd var det første til at spille en koncert i surround i 1967 (kvadrofoni).

Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu