recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac kører underligt og dårligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac kører underligt og dårligt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac kører underligt og dårligt
    Sendt: 25-September-2012 kl. 20:20
Hej,

Jeg sidder med en MacBook Pro 15" fra mid. 2011 som er begyndt at køre lidt underligt synes jeg.

Den har 

2,2 GHz Intel Core i7
4 GB Ram 
AMD Radeon HD 6750M 1024 MB Grafik

Kører med OS X Mountain Lion

Nu sidder jeg f.eks. lige og spiller World of Warcraft og har samtidig iTunes og Safari åbnet. Men den er blevet mega langsom til at minimere/maksimere WoW, den kører spillet rigtig underligt og man kan mærke maskinen bliver rigtig tung, når der er meget på skærmen. Så får jeg rigtig mange fps-lags inde i WoW, og min spil settings er endda kun "Fair".

Når jeg minimerer WoW for at komme ud i Safari og søge på, eller tjekke facebook/mail etc. så ser jeg "badebolden" rigtig mange gange, og den står og tygger i et stykke tid inden jeg kan bruge Safari.

Ind i Aktivitetsovervågning har jeg 140 MB Tilgængelig hukommelse, så kan det være fordi jeg skal op og have flere Ram i den, vil det hjælpe på mit FPS/Hastighedsproblem i WoW osv.?

Synes da en maskine med disse specs burde kører spillet og bare generelt lidt bedre?

Nogle der kan komme med et forskal?


Redigeret af ladiesman217 - 25-September-2012 kl. 20:26
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:16
Jeg vil sige mere ram. Har selv 16 GB. Se i Aktivitetsovervågning om du bruger swap disk. Hvis du gør, så vil mere ram hjælpe.

Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:19
Nu siger du nok Swap disk, men hvor finder jeg det, og hvad er det? :)
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Nu siger du nok Swap disk, men hvor finder jeg det, og hvad er det? :)


Jeg kan s.. Ikke huske hvad det hedder kigger efter når jeg får tændt Mac'en igen. Lige nu skal jeg til at se live koncerten med Lana del Ray på iTunes festival.

Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:57
Jamen tusind tak, du vender bare tilbage så når du engang får tid god fornøjelse
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 08:15
Hvorfor tror du egentlig mere Ram vil hjælpe? Jeg aner det ikke selv, men jeg er ved at installere WoW på min anden Mac for at se om der er forskel
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hvorfor tror du egentlig mere Ram vil hjælpe? Jeg aner det ikke selv, men jeg er ved at installere WoW på min anden Mac for at se om der er forskel

Hvis du bruger mere ram, end du har fysisk, så bliver swap-disken brugt. Det er når programstumper bliver flyttet ud og ind af swap-disken, at man ser badebolden.

Nederst i Aktivitetsovervågning:


Hvis du ingen grøn (tilgængelig) hukommelse har, og der står et stort tal ved Swap-disk brugt, er det sikkert at man kan mærke at der kommer mere ram i.


Venlig hilsen
KB
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 09:11
Lytter lige med her

Brixen: Hvad er et stort tal under Swap Disk brugt? Min siger fx 1,35 GB, men det er svært at se om det er det aktuelle eller over en længere periode?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Lytter lige med her

Brixen: Hvad er et stort tal under Swap Disk brugt? Min siger fx 1,35 GB, men det er svært at se om det er det aktuelle eller over en længere periode?

Man skal også kigge på Sider ind og Sider ud. Se denne side:

Hvis du er generet af "badebolden", når du skifter mellem de programmer der kører, og der er plads til mere ram, så sæt mere i. Men badebolden kan også komme af andre årsager.


Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:30
Haha okay, jeg har ingen grøn område i cirklen og pt. har denne Mac jeg sidder ved (ikke min egen) den har 21 MB tilgængelig systemhukommelse. Under Swap-disken står der 2,59 GB.

Jeg har lige bestilt 16 GB ram fra Crucial, så nu må vi se om det ikke hjælper... 12 GB ram mere burde kunne mærkes!
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hvorfor tror du egentlig mere Ram vil hjælpe? Jeg aner det ikke selv, men jeg er ved at installere WoW på min anden Mac for at se om der er forskel

Det kan også være andet end for lidt ram, der giver "badebold", men når du kun har 4 GB, gættede jeg på for lidt ram først.

Ellers kan du prøve at kontrollere disken med Diskværktøj for at se om der er noget galt med den. Men læs dette først: http://support.apple.com/kb/HT1782?viewlocale=da_DK

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Haha okay, jeg har ingen grøn område i cirklen og pt. har denne Mac jeg sidder ved (ikke min egen) den har 21 MB tilgængelig systemhukommelse. Under Swap-disken står der 2,59 GB.

Jeg har lige bestilt 16 GB ram fra Crucial, så nu må vi se om det ikke hjælper... 12 GB ram mere burde kunne mærkes!

OK, så kommer det helt sikkert til at køre flydende. 

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu