|
Win 8 DK og Decodere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2012 kl. 14:38 |
Nu fik jeg endelig installeret Win 8 Pro DK. Jeg var meget spændt på om DVBViewer ville fungere, herunder om Microsoft Video Dekoder var fjernet, nu da der ikke længere er Windows Media Center inkluderet, men jeg blev positivt overrasket. De er der stadig. Så det er fortsat muligt at køre DVBViewer uden installation af eksterne dekodere. Jeg valgte dog at sige ja tak til AC3 filter under installation af DVBViewer. Dette for at få lyd på Canal Digital kanalerne. Alt ser ud til at fungere med DVBViewer 4.9.6.0
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kommer du med en minianmeldelse af Windows 8 på et ikke så fjernt tidspunkt??
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det skal jeg nok se om jeg kan få tid til. Forløbig er jeg godt rundforvirret over brugerinterfjæset, men det var jeg også ved overgangen fra XP til Vista. Det ser ud til at den ikke er helt færdig endnu, mht. oversættelse af tekster. Specielt hjælpefilerne trænger til en overhaling. Men det kommer nok med SP1
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Ja nu har jeg kørt med Win 8 på et par maskiner, og opgivet
![]() Der er desværre børnesygdomme som gør at jeg på den ene maskine (en DVBViewer klient) har reinstalleret Win 7 og på min egen bærbare har jeg lavet en dual boot med win 7/8. På DVBViewer kliente´n er der det problem, at strømstyring ikke fungerer ordentligt. Selvom jeg sætter on/off knappen til at slumre, så sker det ofte at der ikke sker en skid. Når så den endelig slumrer, så starter den bare jeg kikker på musen (har været inde i enhedshåndtering og checkke at musen IKKE må vække maskinen). Begge maskiner havde problemer med at tilslutte sig de netværk shares jeg har, på henholdsvis server og andre klienter. Min HP Officejet 8600 Pro AllInOne kan ikke installeres. SW pakken kommer simpelthenn ud og siger at den ikke understøtter denne version af Windows, også hvis jeg kører installationenen under Win 7 kompatibilitet DVBViewer så i første omgang ud til at fungerer fint, men ved efterfølgende opstart ville den ikke tune kanalerne. Ser ud til at det har noget med videorenderen at gøre, for da jeg ændrede det fra EVR Custom Rendere til VMR9, ser det ud til at fungere, men ikke stabilt. Har sikkert noget at gøre med ændringer i DirectX I EPG i Recordingservice: Her bliver mans spurgt om man vil slå kompatibilitetsvisning til for intranetsider. Gør man det får man hver gang en fejlmeddelelse, når man logger på. Så alt ialt: Jeg venter til SP1, før jeg hopper på igen
|
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10478 |
Tak for tilbagemeldingen. Hvordan har det ellers været at arbejde med den nye brugerflade?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Den nye brugerflade er efter min mening kun relevant ved Touch skærme, og det var også planen at jeg ville koble en Touch på DVBViewer klienten, hvis jeg fortsatte med Win 8 på den, men det blev så Win 7 istedet
|
|
|
![]() |
|
http://www.zdnet.com/microsoft-delivers-windows-8-updates-ahead-of-service-pack-1-7000005492/?s_cid=e589
Kan se at der er andre der har set problemene, Tror jeg giver det en chance i weekenden
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |