recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5's tilstand i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5's tilstand i DK?

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 28>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:33
jeg reparere dagligt iphones, og indtil videre har der ikke været forskel på de første og sidste iphones der er produceret af de andre modeller, bortset fra de første iphone 4 brugte de stjerne skruer i bunden hvor de senere begyndte at bruge pentalope
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:13
Helt generelt set forstår jeg slet ikke i farer ud og køber de første.
Der vil altid være småfejl der rettes i produktionen.
Jeg kunne da heller ikke finde på at købe en af de første biler ved en helt ny model. Aktioner af den ene eller anden art vil altid forekomme.
SVP03
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:09
Problemet fra mit synspunkt er at når der snakkes om ridser i den nye iPhone er det: ALLE telefoner får ridser! Ligegyldigt hvad Apple havde valgt af materialer ville man kunne se den blev brugt! osv. sov.. Der efterspørges endda førstehåndsberetninger, og da der så er en der poster billeder beskyldes han for at det ikke er en iPhone 5...
Derfor finder jeg det relevant at fortælle hvordan andre producenter tackler det. I den forbindelse kan man også kigge på andre brancher der bruger aluminium, og se hvor god "ridsefrihed" de har på deres produkter. I alle tilfælde vil man komme frem til at Apple har fejlet et eller andet sted. Det ER en mobiltelefon og ikke et stykke kunst, en sådan bør laves så den kan tåle at blive brugt. Der var eksempelvis også en video hvor iPhone 4 og 5 blev "ridset" med et nøglebundt og sammenlignet, sidstnævnte havde langt flere ridser. Det er da den forkerte vej at gå?
 
Mine software erfaringer omkring Windows Phone kan betragtes som et svar til dem der mener at: "Apple godt nok ikke er perfekte, men de er det mindst ringe alternativ" og lignende. Samt et svar til ham der overvejede indkøb af smartphone og spurgte om råd. 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Chromax Chromax skrev:



Seneste problem med den nye iPhone 5:
 
 
Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det?


hmm - nu syntes jeg de begynder at lugte som en klapjagt. Hvis det er det fænomen jeg tror det er , har jeg oplevet det mange gange før...især når man ser film.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af LeChuck LeChuck skrev:



Det er jo muligt at lave en telefon i gennemfarvet polycarbonat som Nokia gør. Jeg skiftede min iPhone 4 til en Lumia 800, og jeg har bestemt ikke fortrudt. Selve hardwaren virker langt mere solid. Efter et halvt år havde min iPhone 4 en del ridser på bagsiden og et enkelt hak i rammen, og jeg havde virkelig forsøgt at passe på den (dock på skrivebordet, altid alene i lommen osv.). Min Lumia er jeg ikke nær så sart overfor, den bliver bare proppet i lommen uden man rigtig tjekker hvad der ellers er der. Resultat efter et alvt år? Det lille blanke område omkring kameraet har lidt ridser, resten af telefonen ser ud som ny. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at bygge telefoner der kan holde til at blive brugt uden at få synligt slid.
 
Med hensyn til softwaren er den tætte integration med Skydrive og Office guld værd, og samtidig er "live tiles" genialt på kalenderen. Der er mange gode detaljer i betjeningen, f.eks. føles taskmanager langt mere naturlig at bruge i forhold til iOS. Derudover er navigations programmet kanon fedt. Det eneste jeg savner fra iOS er min Webbank, men den skulle være på vej.
 
Til ham med Denon systemet er jeg da temmelig sikker på det understøtter DLNA? I så fald kan du sagtens afspille musik via andre mærker end Apple. Jeg vil anbefale at du går ned til en seriøs forhandler og får en gennemgang af de forskellige muligheder. Hvis du bruger Skydrive / Live / Office til hverdag vil det ihvertfald være synd du ikke får prøvet en Windows Phone. Jeg gætter på det samme gælder for Android hvis du bruger Googles internet services.


du må ikke misforstå mig. Men det er ikke en Aplle vs alle de andre......det er og bliver en smagsag.
men det handler om de kritikpunkter som der er kommer frem ang overfladebehandlingen.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:25
Seneste problem med den nye iPhone 5:
 
 
Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det?
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:19
Det er jo muligt at lave en telefon i gennemfarvet polycarbonat som Nokia gør. Jeg skiftede min iPhone 4 til en Lumia 800, og jeg har bestemt ikke fortrudt. Selve hardwaren virker langt mere solid. Efter et halvt år havde min iPhone 4 en del ridser på bagsiden og et enkelt hak i rammen, og jeg havde virkelig forsøgt at passe på den (dock på skrivebordet, altid alene i lommen osv.). Min Lumia er jeg ikke nær så sart overfor, den bliver bare proppet i lommen uden man rigtig tjekker hvad der ellers er der. Resultat efter et alvt år? Det lille blanke område omkring kameraet har lidt ridser, resten af telefonen ser ud som ny. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at bygge telefoner der kan holde til at blive brugt uden at få synligt slid.
 
Med hensyn til softwaren er den tætte integration med Skydrive og Office guld værd, og samtidig er "live tiles" genialt på kalenderen. Der er mange gode detaljer i betjeningen, f.eks. føles taskmanager langt mere naturlig at bruge i forhold til iOS. Derudover er navigations programmet kanon fedt. Det eneste jeg savner fra iOS er min Webbank, men den skulle være på vej.
 
Til ham med Denon systemet er jeg da temmelig sikker på det understøtter DLNA? I så fald kan du sagtens afspille musik via andre mærker end Apple. Jeg vil anbefale at du går ned til en seriøs forhandler og får en gennemgang af de forskellige muligheder. Hvis du bruger Skydrive / Live / Office til hverdag vil det ihvertfald være synd du ikke får prøvet en Windows Phone. Jeg gætter på det samme gælder for Android hvis du bruger Googles internet services.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid



Ved du positivt, at det er alle iPhone modeller der ikke har en korrekt lavet overfladebehandling eller om det kun er få modeller, hvor der er produktionsfejl, og Apples kvalitetskontrol har fejlet?


jeg VED ingenting. Jeg må forholde mig til det linkede klip. og på DEN telefon vil jeg påstå at der er noget der er gået galt. Lavet korrekt er det ret så hårdfør. jeg tror ikke nogen ved om det er alle telefoner det er galt med , eller om det er nogle enkle. Men en ting er sikkert. Hvis jeg køber en iPhone 5 , og overfladen falder af. Så vil jeg ikke høre på at det er meget normalt - for det er det ikke. Jeg er ikke Apple hader - jeg har en iPad , Apple tv og konen en Iphone 4s. jeg vil bare ikke bruge 5K på noget som fra starten af taber overfladen, som er hvad man kan forvente
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid
Ved du positivt, at det er alle iPhone modeller der ikke har en korrekt lavet overfladebehandling eller om det kun er få modeller, hvor der er produktionsfejl, og Apples kvalitetskontrol har fejlet?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 07:47
jeg må sku sige at det ikke ser særlig godt ud. En korrekt lavet overfladebehandling bør absolut være stærkere. Syntes bare den hvide er lidt for prinsesse agtig - min kone har en 4s i hvid
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 06:42
Tak.
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 06:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu