recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5's tilstand i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5's tilstand i DK?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 28>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

gør da ikke tabet mindre for den som købte telefonen da den blev lanceret.
 

Ding ding - men hvor står det specificeret? Jeg prøver på at tage højde for dem som venter til prisen er faldet (hvilket går meget stærkt) når jeg laver min sammenligning.

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Men samtidig er det heller ikke korrekt at iPhone's ikke falder i pris. Du kan nu købe både en 4 og 4s til reduceret pris.

Men det sker jo kun lige op til lancering af den nye. Lavede du regnestykket med et halvårligt ejerskab af telefonen ville det jo også se væsentligt anderledes ud.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 06:06
Steve Jones@ at prisen falder på en f. eks. på en s3 gør da ikke tabet mindre for den som købte telefonen da den blev lanceret. Her er tabet større end på en iPhone. Det er logik at det er svært at sælge en brugt telefon til en pris som overstiger den pris en ny s3 koster 3/4 år efter lanceringen fordi Samsung i modsætning Apple har solgt til lager istedet for til kunderne og derfor er nødt til at lave brandsalg.

Beklager men det er altså dig som sammenligner æbler og pærer.

Men samtidig er det heller ikke korrekt at iPhone's ikke falder i pris. Du kan nu købe både en 4 og 4s til reduceret pris.

Redigeret af Stenholt - 05-Oktober-2012 kl. 06:44
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 00:34
200 gram fra eller til på en krop som vejer over 100 kg gør sq ikke den store forskel.Beer

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Ganske uinteressant for mig, at skulle gå og vente flere måneder på, at et evt. prisfald kommer for så at købe en telefon, som i mellemtiden måske er overhalet af nye modeller. Men sådan er vi så forskellige. Kommer an på ens interesser.

Jamen det er jo her filmen knækker - grunden til den lavere brugtpris ER netop fordi telefonen er faldet i pris. Fulgte Apple's telefoner samme tendens (hvilket jeg ikke helt ved hvorfor de ikke gør - altså, hvorfor falder det ikke i pris som alm. elektronik?) havde brugtpriserne også ligget lavere som det valgte eksempel.

Ergo, du sammenligner æbler med pærerWink
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

man kan da ikke sammenligne en Van med en coupe...

iphone 5 123,8 x 58,5 x 7,6 mm 112gr     lumia 920 130,3 x 70,8 x 10,7 mm 185g


Fuck me, 185g. Om så jeg fik sådan en mursten foræret ville jeg ikke have den.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:47
https://discussions.apple.com/thread/4326970?start=525&tstart=0

tjek billedet på side 36,
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:34
hvorfor var det også lige tråden blev drejet over på pris, det var ikke det det handlede om...
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:30
@petrucci
Hvis der er tale om alvorlige generelle fejl som påvirker rigtige mange brugere tror jeg nok det ville blive afsløret. Det så man ved antennagate, hvor Apple efter langt og konstant pres måtte udtale sig.

Ganske uinteressant for mig, at skulle gå og vente flere måneder på, at et evt. prisfald kommer for så at købe en telefon, som i mellemtiden måske er overhalet af nye modeller. Men sådan er vi så forskellige. Kommer an på ens interesser.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Jep. Har prøvet Lumia 900. Lækker nok, og UI kører smooth. Men flere apps kører ikke særlig godt, og kameraet er noget skod. Den er simpelthen for underdimensioneret til at have en fremtid i "WP-land", og får heller ikke WP8 (vel?). Så synes den ret hurtigt mistede en position som WP topmodel. De kommer vel først rigtigt nu med WP8 telefonerne?!?

Regnestykke:
Købt iPhone 4s, 4.699 kr., solgt for 3.200 kr. = udgift 1.499 kr. (min egen salgspris for 4s efter 10 mdr)
Købt Lumia 900, 3.800 kr., solgt for 2.100 kr. = udgift 1.700 kr. (niveau set på DBA)

Hvorfor kan man ikke lave det regnestykke? Hvis man skal vente X antal måneder med at købe en Android/WP telefon fordi de hurtigt falder i nypris, så er der squ ikke meget ved at være mobil interesseret. 


Jeg tror bare vi skal sige vi er uenige i hvordan man skal se på tallene og holde her - jeg gider ikke bruge mere tid.Wink
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

@petrucci
Enig i, at antallet af fejlbehæftede iPhone 5 lige så vel kan være højere end "få brugere". Men før vi har beviser herfor ser jeg ingen grund til hylekor, hvor retorikken er som om, alle iPhone 5 er fejlbehæftede. Retorikken kommer især fra folk, som ikke ejer en iPhone 5. I øvrigt har jeg ikke oplevet crash på min SGS3 - så det er sikkert kun "få brugere" der er ramt her :-)


Du ved ligeså vel som mig at vi aldrig nogensinde vil se "beviser" på den slags ting - altså hvor mange brugere der rent faktisk har problemet. Og da det ikke sker, er det temmelig nemt at komme med det der "få brugere" argument hver eneste gang.

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:


Når nu f.eks. , HTC One X, SGS3 og Lumia 900 er lanceret for flere måneder siden, og falder så hurtigt i nypris, så synes jeg ikke en pris sammenligning til iPhone 5 er fair. Så hellere sammenligne prisen i forhold til de nye modeller som er på trapperne - Lumia 920, SGSIII m. LTE, HTC One X+. Så får vi se om 20 % prisforskel holder.



Jeg er slet ikke enig med dig. Naturligvis vil du gerne sammenligne på nypris, for så ser iPhone ikke så dyr ud. Men faktum er: iPhone holder prisen hele tiden. De andres pris falder løbende. Ergo kan man spare rigtig mange penge hvis man køber en ikke-iPhone efter nogen måneder, eksempelvis lige nu. Og det er det, der tæller for mange folk.

Iøvrigt behøver man ikke sammenligne med nyeste topmodel, for HTC One X og SGS3 er allerede nu fint med på hardware/feature fronten ift. iPhone 5. De kommende topmodeller vil bare blive endnu bedre.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 21:27
Jep. Har prøvet Lumia 900. Lækker nok, og UI kører smooth. Men flere apps kører ikke særlig godt, og kameraet er noget skod. Den er simpelthen for underdimensioneret til at have en fremtid i "WP-land", og får heller ikke WP8 (vel?). Så synes den ret hurtigt mistede en position som WP topmodel. De kommer vel først rigtigt nu med WP8 telefonerne?!?

Regnestykke:
Købt iPhone 4s, 4.699 kr., solgt for 3.200 kr. = udgift 1.499 kr. (min egen salgspris for 4s efter 10 mdr)
Købt Lumia 900, 3.800 kr., solgt for 2.100 kr. = udgift 1.700 kr. (niveau set på DBA)

Hvorfor kan man ikke lave det regnestykke? Hvis man skal vente X antal måneder med at købe en Android/WP telefon fordi de hurtigt falder i nypris, så er der squ ikke meget ved at være mobil interesseret. 



Redigeret af Skalle06 - 04-Oktober-2012 kl. 21:57
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

sent from my commodore 64
 
 
awsome, det er alt jeg kan sige, awesome :)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Jeg vil på ingen måde sammenligne Lumia 900 med iPhone 5. Der er mange grunde til, det er en billig telefon. Kan godt være det var Nokias flagskib da den kom, men kunne slet ikke sammenligne sig med f.eks. SGS3. Nokia 920, som jeg mener vil være en værdig konkurrent blandt topmodellerne, kommer til at koste ca. 4.900 kr.

Og hvorfor er det ikke i orden at vurdere den faktiske udgift inkl. gensalgsværdien. Det gør man da ved bilkøb m.m.

Lumia 900 = WP topmodel

Har du prøvet den siden du ikke vil sammenligne med iPhones? - imho er den mere lækker end 4s og prisen på 4s og 5 er næsten den samme..

Det jeg mener med gensalgsprisen er at du skal tage højde for prisfaldet af konkurrenternes telefoner i både nypris og brugtpris. Grunden til SGS3 er billig brugt er fordi den er faldet meget i nypris. Ergo, hvis du vil snakke om værditab, så må du bruge priserne som de er her og nu - ikke da en telefon kom ud for 3-6 mnd siden..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu