recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 5's tilstand i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone 5's tilstand i DK?

 Besvar Besvar Side  <1 678910 28>
Forfatter
Besked
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:25
Seneste problem med den nye iPhone 5:
 
 
Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af LeChuck LeChuck skrev:



Det er jo muligt at lave en telefon i gennemfarvet polycarbonat som Nokia gør. Jeg skiftede min iPhone 4 til en Lumia 800, og jeg har bestemt ikke fortrudt. Selve hardwaren virker langt mere solid. Efter et halvt år havde min iPhone 4 en del ridser på bagsiden og et enkelt hak i rammen, og jeg havde virkelig forsøgt at passe på den (dock på skrivebordet, altid alene i lommen osv.). Min Lumia er jeg ikke nær så sart overfor, den bliver bare proppet i lommen uden man rigtig tjekker hvad der ellers er der. Resultat efter et alvt år? Det lille blanke område omkring kameraet har lidt ridser, resten af telefonen ser ud som ny. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at bygge telefoner der kan holde til at blive brugt uden at få synligt slid.
 
Med hensyn til softwaren er den tætte integration med Skydrive og Office guld værd, og samtidig er "live tiles" genialt på kalenderen. Der er mange gode detaljer i betjeningen, f.eks. føles taskmanager langt mere naturlig at bruge i forhold til iOS. Derudover er navigations programmet kanon fedt. Det eneste jeg savner fra iOS er min Webbank, men den skulle være på vej.
 
Til ham med Denon systemet er jeg da temmelig sikker på det understøtter DLNA? I så fald kan du sagtens afspille musik via andre mærker end Apple. Jeg vil anbefale at du går ned til en seriøs forhandler og får en gennemgang af de forskellige muligheder. Hvis du bruger Skydrive / Live / Office til hverdag vil det ihvertfald være synd du ikke får prøvet en Windows Phone. Jeg gætter på det samme gælder for Android hvis du bruger Googles internet services.


du må ikke misforstå mig. Men det er ikke en Aplle vs alle de andre......det er og bliver en smagsag.
men det handler om de kritikpunkter som der er kommer frem ang overfladebehandlingen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Chromax Chromax skrev:



Seneste problem med den nye iPhone 5:
 
 
Er her nogen med både en 4/4S og en 5 som kan bekræfte det?


hmm - nu syntes jeg de begynder at lugte som en klapjagt. Hvis det er det fænomen jeg tror det er , har jeg oplevet det mange gange før...især når man ser film.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:09
Problemet fra mit synspunkt er at når der snakkes om ridser i den nye iPhone er det: ALLE telefoner får ridser! Ligegyldigt hvad Apple havde valgt af materialer ville man kunne se den blev brugt! osv. sov.. Der efterspørges endda førstehåndsberetninger, og da der så er en der poster billeder beskyldes han for at det ikke er en iPhone 5...
Derfor finder jeg det relevant at fortælle hvordan andre producenter tackler det. I den forbindelse kan man også kigge på andre brancher der bruger aluminium, og se hvor god "ridsefrihed" de har på deres produkter. I alle tilfælde vil man komme frem til at Apple har fejlet et eller andet sted. Det ER en mobiltelefon og ikke et stykke kunst, en sådan bør laves så den kan tåle at blive brugt. Der var eksempelvis også en video hvor iPhone 4 og 5 blev "ridset" med et nøglebundt og sammenlignet, sidstnævnte havde langt flere ridser. Det er da den forkerte vej at gå?
 
Mine software erfaringer omkring Windows Phone kan betragtes som et svar til dem der mener at: "Apple godt nok ikke er perfekte, men de er det mindst ringe alternativ" og lignende. Samt et svar til ham der overvejede indkøb af smartphone og spurgte om råd. 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:13
Helt generelt set forstår jeg slet ikke i farer ud og køber de første.
Der vil altid være småfejl der rettes i produktionen.
Jeg kunne da heller ikke finde på at købe en af de første biler ved en helt ny model. Aktioner af den ene eller anden art vil altid forekomme.
SVP03
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:33
jeg reparere dagligt iphones, og indtil videre har der ikke været forskel på de første og sidste iphones der er produceret af de andre modeller, bortset fra de første iphone 4 brugte de stjerne skruer i bunden hvor de senere begyndte at bruge pentalope
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:35
hvad skulle de også ændre???? det skulle da være det sidste kvalitetskontrol så for de ændre da ikke på modellen
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:47
jeg syntes at der er tale om to scenarier - 1 # overfladen falder af - Apple for strammet op, og de "skadeslidte" for en ny eller rep U/B.

2 # overfladen falder af - Apple bekender at det er meget normalt - ingen rep eller lign.

eksempel 1 - ship happens , det kan ske for alle. de for styr på processen. Det vil på ingen måde afskrække mig - de står jo ved at der er et problem , som bliver løst.

eksempel 2 - kan jeg på ingen måder leve med. Man skal godt nok være Apple fanatiker , for at sige at det er ok.

EDIT: Vi ved jo heller ikke om det er Apples officiele holdning , eller en Apple medarbejder "at det er meget normalt" at lortet falder af

Redigeret af p.las - 02-Oktober-2012 kl. 09:51
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:05
Det kan næsten ikke komme højere oppe fra en det gør. Se afsender i mail fra apple og læs om ham her:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Schiller

MVH

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:11
for det første så er der en der nævner en lumia 800 er stærkere, har nu haft en lumia som firma telefon i 2 mdn.. og har min iphone 4 som er fra lancering, 800 ser MEGET værre ud, især det elendige gorilla glas, som ridser så enormt let (chokerede mig)
 
men nok om det.
 
jeg har set en del af de billeder, og jeg må indrømme min indgangsvinkel er at det er en ELENDIG anodisering.. garanteret for at spare penge.. JA selvf. kan du ridse igennem alu så det bliver sølv, men har du styr på anodisering så er det slet ikke et problem at undgå det.
 
Har arbejdet hos B&O og været i anodiserings afdelingen, og grunden til vi anodiserede alle B&O produkter er 2 ting, et er det giver aluminiummet, nogle egenskaber, der gør det næsten ikke kan ridses, aluminiummet B&O bruger er utroligt rent, og derfor blødt, anodiseringen gør overfladen utrolig hård. (f.eks. kan man ikke tage en slet spån på en overflade der ikke er anodiseret, fordi det vil skabe overflade ridser)
 
men derudover er det også en del af farvelægnings processen, hvor man reelt farver ned i materialet, hvilket betyder et sort anodiseret B&O produkt sagtens kan få overflade ridser, uden at man går igennem farvelaget.
 
Enten har apple kun anodiseret for "hårdhed" men så farvelagt emnet, fordi det er billigere. så det er ikke sikkert de har lavet in-oxid farvning, men bare lagt det oven på.
 
eller også har de farvelagt med anodiseringsprocessen, men valgt at gør det så utroligt billigt, eller et sted hvor man intet aner om det, så telefonen kan ridses igennem farvelaget.
 
for mig er det skuffende især i en telefon til denne pris. omend telefonerr i samme prisklasse er lavet af billige plastløsninger.
 
Nu kan vi så heller ikke sammenligne alu bearbejdning Apple laver kontra B&O, det er 2 vidt forskellige videnskaber.
 
Apple glas/sandblæser deres overflader, for at skjule strukturfejl i aluminiummet, så de kan bruge billigt alu, og få en ensartet overflade.
 
hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige.


Redigeret af Rasmusdc - 02-Oktober-2012 kl. 10:17
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

for det første så er der en der nævner en lumia 800 er stærkere, har nu haft en lumia som firma telefon i 2 mdn.. og har min iphone 4 som er fra lancering, 800 ser MEGET værre ud, især det elendige gorilla glas, som ridser så enormt let (chokerede mig)
 

men nok om det.

 

jeg har set en del af de billeder, og jeg må indrømme min indgangsvinkel er at det er en ELENDIG anodisering.. garanteret for at spare penge.. JA selvf. kan du ridse igennem alu så det bliver sølv, men har du styr på anodisering så er det slet ikke et problem at undgå det.

 

Har arbejdet hos B&O og været i anodiserings afdelingen, og grunden til vi anodiserede alle B&O produkter er 2 ting, et er det giver aluminiummet, nogle egenskaber, der gør det næsten ikke kan ridses, aluminiummet B&O bruger er utroligt rent, og derfor blødt, anodiseringen gør overfladen utrolig hård. (f.eks. kan man ikke tage en slet spån på en overflade der ikke er anodiseret, fordi det vil skabe overflade ridser)

 

men derudover er det også en del af farvelægnings processen, hvor man reelt farver ned i materialet, hvilket betyder et sort anodiseret B&O produkt sagtens kan få overflade ridser, uden at man går igennem farvelaget.

 

Enten har apple kun anodiseret for "hårdhed" men så farvelagt emnet, fordi det er billigere. så det er ikke sikkert de har lavet in-oxid farvning, men bare lagt det oven på.

 

eller også har de farvelagt med anodiseringsprocessen, men valgt at gør det så utroligt billigt, eller et sted hvor man intet aner om det, så telefonen kan ridses igennem farvelaget.

 

for mig er det skuffende især i en telefon til denne pris. omend telefonerr i samme prisklasse er lavet af billige plastløsninger.

 

Nu kan vi så heller ikke sammenligne alu bearbejdning Apple laver kontra B&O, det er 2 vidt forskellige videnskaber.

 

Apple glas/sandblæser deres overflader, for at skjule strukturfejl i aluminiummet, så de kan bruge billigt alu, og få en ensartet overflade.

 

hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige.


den køber jeg - jeg har en del KINA fremstillet ting i hånden i løbet af en arbejdsuge. Og det er altid materialerne den er galt med. det er på arbejdslønen de er stærke. Og de kan faktisk også levere et rigtig godt stykke håndværk. Men jeg ved at især metaller af den ene eller anden afstamning , hænger laaaangt bagefter det man kan få i europa.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

for det første så er der en der nævner en lumia 800 er stærkere, har nu haft en lumia som firma telefon i 2 mdn.. og har min iphone 4 som er fra lancering, 800 ser MEGET værre ud, især det elendige gorilla glas, som ridser så enormt let (chokerede mig)
 

men nok om det.

 

jeg har set en del af de billeder, og jeg må indrømme min indgangsvinkel er at det er en ELENDIG anodisering.. garanteret for at spare penge.. JA selvf. kan du ridse igennem alu så det bliver sølv, men har du styr på anodisering så er det slet ikke et problem at undgå det.

 

Har arbejdet hos B&O og været i anodiserings afdelingen, og grunden til vi anodiserede alle B&O produkter er 2 ting, et er det giver aluminiummet, nogle egenskaber, der gør det næsten ikke kan ridses, aluminiummet B&O bruger er utroligt rent, og derfor blødt, anodiseringen gør overfladen utrolig hård. (f.eks. kan man ikke tage en slet spån på en overflade der ikke er anodiseret, fordi det vil skabe overflade ridser)

 

men derudover er det også en del af farvelægnings processen, hvor man reelt farver ned i materialet, hvilket betyder et sort anodiseret B&O produkt sagtens kan få overflade ridser, uden at man går igennem farvelaget.

 

Enten har apple kun anodiseret for "hårdhed" men så farvelagt emnet, fordi det er billigere. så det er ikke sikkert de har lavet in-oxid farvning, men bare lagt det oven på.

 

eller også har de farvelagt med anodiseringsprocessen, men valgt at gør det så utroligt billigt, eller et sted hvor man intet aner om det, så telefonen kan ridses igennem farvelaget.

 

for mig er det skuffende især i en telefon til denne pris. omend telefonerr i samme prisklasse er lavet af billige plastløsninger.

 

Nu kan vi så heller ikke sammenligne alu bearbejdning Apple laver kontra B&O, det er 2 vidt forskellige videnskaber.

 

Apple glas/sandblæser deres overflader, for at skjule strukturfejl i aluminiummet, så de kan bruge billigt alu, og få en ensartet overflade.

 

hvor B&O frembearbejder den naturlige strutur i alu enten med slibning og polering, hvilket giver en lavere yield. og koster en formue. men for materiale nørder, så er det en væsentligt mere "værdiskabende proces". og igen en af de mange grunde til B&O ikke er HELT så billige.


den køber jeg - jeg har en del KINA fremstillet ting i hånden i løbet af en arbejdsuge. Og det er altid materialerne den er galt med. det er på arbejdslønen de er stærke. Og de kan faktisk også levere et rigtig godt stykke håndværk. Men jeg ved at især metaller af den ene eller anden afstamning , hænger laaaangt bagefter det man kan få i europa.
 
Det skal så også siges, at B&O klart er en af de bedste til selve anodiserings processen, samt de har utroligt meget erfaring med netop dette..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu