recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennevalg til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennevalg til Boxer

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Dejligt at det kom til at virke uden større problemer! Held og lykke med dit Boxer abonnement!
Men du kunne måske være sluppet billigere, hvis du havde prøvet den gamle antenne først, men pyt.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok stille tv'et på en af de kanaler med signalstyrke på 70% og så prøve at dreje antennespidsen et par mm mens en holder øje med signalstyrken. Prøv om ikke du kan presse den lidt op. En dag med regn eller højtryk kan give dig billede udfald, når signal styrken ikke er større.

Jeg har med vilje ikke lagt rockwool'en tilbage henover loftslemmen og kun lige spændt antennen, så den kan skrues løs med hænderne af selvsamme årsag. Jeg har en fætter, der er elektriker. Når han kommer hjem fra ferie skal jeg lige have mine lange fingre i hans værktøjskasse, for han har sikkert en signalsøger m.v., og så bliver den finjusteret på et tidspunkt.

Ellers må jeg nok sige, at jeg er godt tilfreds indtil videre. Næste punkt er så at teste BoxerTV's VOD osv., for lige nu kører fjernsynet ganske flot. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Hvis jeg var dig, ville jeg nok stille tv'et på en af de kanaler med signalstyrke på 70% og så prøve at dreje antennespidsen et par mm mens en holder øje med signalstyrken. Prøv om ikke du kan presse den lidt op. En dag med regn eller højtryk kan give dig billede udfald, når signal styrken ikke er større.
Præcis! Jeg oplevede fornylig da der var højtryksvejr og ingen skyer, at signalet svigtede, så billedet hakkede og pixellerede. Så fik jeg ellers købt nyt dobbeltskærmet kabel og HF tæt stik. Så nu er det godt igen.
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Hvis jeg var dig, ville jeg nok stille tv'et på en af de kanaler med signalstyrke på 70% og så prøve at dreje antennespidsen et par mm mens en holder øje med signalstyrken. Prøv om ikke du kan presse den lidt op. En dag med regn eller højtryk kan give dig billede udfald, når signal styrken ikke er større.
Præcis! Jeg oplevede fornylig da der var højtryksvejr og ingen skyer, at signalet svigtede, så billedet hakkede og pixellerede. Så fik jeg ellers købt nyt dobbeltskærmet kabel og HF tæt stik. Så nu er det godt igen.

Det håber jeg så også, at jeg har garderet mig nogenlunde mod. Kablet er dobbeltskærmet og stikket er HF-tæt og IEC. Men det bliver helt sikkert spændende at se signalet under forskellige vejrlig. Jeg ved jo af gode grunde ikke, hvilke vejrtyper, der kan drille det luftbårne, digitale signal. I gamle dage var det jo hård blæst, regn og torden.

I dag har det regnet hele dagen (småregn) og signalet har været virkelig godt. Jeg er stadig her til aften forbavset over, at jeg bare kunne sætte antennen op og så var der fuld skrald på signalet. Dæleme heldigt. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 23:19
Signalet er som regel godt når vejret er dårligt. Så det passer fint med at man også ser mere TV LOL
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Signalet er som regel godt når vejret er dårligt. Så det passer fint med at man også ser mere TV LOL

Cool

Så skal vejret bare være dårligt hver søndag aften fra 30. oktober og fremefter. Tongue Der starter NBA-sæsonen på DK4, hvilket er det eneste tv, jeg ser fast. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 09:52
Ja, træerne voksede ikke ind i himlen. I dag flimrer HD-kanalerne lidt, så signalsøgeren kommer på arbejde i næste uge. Smile
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 15:07
Du behøver ikke en elektrikker, konen kan siggert klare opgaven. Hun skal bare aflæse signalstyrken og sige om den går op eller ned.
Du starter selvfølgelig med at anmærke hvordan antennen sidder før du starter.
 
PS Hvilken Mux er dårligst ?


Redigeret af Infinity - 20-Oktober-2012 kl. 15:08
mvh Infinity
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Du behøver ikke en elektrikker, konen kan siggert klare opgaven. Hun skal bare aflæse signalstyrken og sige om den går op eller ned.
Du starter selvfølgelig med at anmærke hvordan antennen sidder før du starter.
 
PS Hvilken Mux er dårligst ?

Det var sjovt nok Mux2, hvor DR HD ligger, der var lidt knotten her til morgen. Men så her til eftermiddag var den igen på 75 - 98% alt efter hvornår jeg kiggede på signalstyrken. Men her nordpå har der også været dårligt vejr (regn) hele dagen (hvilket er skideskægt når der skal lægges fliser... lol).

Når der bliver godt vejr og/eller når kanalerne igen viser fald i signalstyrke, så begynder jeg at finjustere antennen. Smile
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Hvis jeg var dig, ville jeg nok stille tv'et på en af de kanaler med signalstyrke på 70% og så prøve at dreje antennespidsen et par mm mens en holder øje med signalstyrken. Prøv om ikke du kan presse den lidt op. En dag med regn eller højtryk kan give dig billede udfald, når signal styrken ikke er større.
Præcis! Jeg oplevede fornylig da der var højtryksvejr og ingen skyer, at signalet svigtede, så billedet hakkede og pixellerede. Så fik jeg ellers købt nyt dobbeltskærmet kabel og HF tæt stik. Så nu er det godt igen.
 
Signalkvaliteten skal være høj, men styrken skal ikke altid være høj.
Jeg bor 5 km fra masten og kan se den.
Jeg havde signalstyrke 100 %, men har været nødsaget til at dreje de lidt 92 %
Så steg kanalkvaliteten fra 81 til 90 % og på HD kanalerne til 88 %
Sjovt nok... ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu