recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

System Audio hjemmebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: System Audio hjemmebio
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:23
Hej folkens

Hermed mit 5.1 System Audio surroundsystem i hvid. Min kæreste har været overbærende mht. de store højttalere, men hun er blevet meget glade for dem nu - især efter hun selv betrak fronterne med folie (hvilket tog 6 timer i alt for begge).
Næste "opgradering", når det engang skal ske, er nok et 55" tv, men indtil videre er jeg meget glad for mit UE46D8005. Ved godt at fronteren skulle stå længere fra væggen, men det er et kompromis da de ellers ville fylde for meget i rummet, så når vi flytter i noget større kan de stå mere frit. Derudover skal jeg finde noget mere permanent til kablerne fra fladskærmen.
Ville blot vise jer min opsætning som jeg selv synes har en god "WAF". Input/spørgsmål/kommentarer er velkomne :) 

PS: piphans bliver flyttet ud af rummet inden "helvede bryder løs" Wink 

Setuppet består af:

Fladskærm: Samsung UE46D8005
Fronter: 2 x System Audio Explorer i custom hvid
Center: 1 x System Audio Exact
Baghøjttalere: 2 x System Audio Talent
Subwoofer: System Audio SubElectro SE175
Forstærker: Onkyo TX-NR809B
CD-afspiller: Marantz CD5004
Blu ray-afspiller: Samsung BD-D6500
Xbox 360 samt Nintendo Wii
Rega 2 vinylafspiller som jeg kan sætte til når jeg vil høre en LP.

Kabler: 
Fronter: Tara Labs Prism Bi-Wire Cable 
Center: Tara Labs RCA 500 Prime
Baghøjttalere: Harald Nyborg-kabler
Subwoofer: Chord Crimson 





Og her billeder af processen med at betrække dem med folie:
















Redigeret af JensHolm - 15-Oktober-2012 kl. 13:59
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:34
hvor svær var der med at betrakke dem med folie ?
 
har du ikke mulighed at få den bog reoel væk så du kan give dine fine fronter lidt mære plads ?
 
ellers flot set op Thumbs Up
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 21:03
Super flot setup! 
Men synes godt nok at dit tv er langt væk fra væggen. Er det et dreje ophæng eller har du med vilje valgt at have et ophæng som hænger så langt væk?
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 21:57
Ikke vildt svært med det rigtige folie.
Reolen kan ikke rykkes mere grundet spisebordet, ellers var det rykket.
Det er for at vi kan se tv fra spisebordet, som ellers ville blive dækket af den ene front, men nogle gange skubber jeg det helt ind, dvs 5 cm fra væggen :) Det kan drejes, skubbes osv. helt som man vil.
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:02
Ser bare godt ud
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110
Nad C-370
Dali Blue 5005
Logitech Squeezebox Touch
Playstation 3 med netflix :)
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Ikke vildt svært med det rigtige folie.

Hvad er det rigtige folie? Hvad har I brugt?
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 23:22
Købte noget folie af en bruger herinde som er skiltemaler, og det var bare kvalitet. Kan uploade nogle billeder af Explorer'ne før, under og efter de fik folie på hvis der er interesse for det Tongue
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 23:27
meget gerne! Det kunne være spændene :)
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 09:38
Må sige at den måde du har placeret dine gulv højtalere, strider mod alle anbefalinger.
De er både alt alt for tæt på bagvægen og side vægen, og de står alt for tæt.
Kan godt forstå at du må gå på kompromi med rummet de står i, men du burde helt sikkert kunne få bedre lyd hvis du placere den anderledes.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Må sige at den måde du har placeret dine gulv højtalere, strider mod alle anbefalinger.
De er både alt alt for tæt på bagvægen og side vægen, og de står alt for tæt.
Kan godt forstå at du må gå på kompromi med rummet de står i, men du burde helt sikkert kunne få bedre lyd hvis du placere den anderledes.

Er helt enig, men med en stue på 18 m2 med spisebord, reoler osv. er det svært at give dem optimale forhold - det må komme når vi køber hus/flytter i større lejlighed Wink

Så er der oploadet billeder af processen med at sætte folie på System Audio Explorer-højttalerne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu