recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-103EU tråden,  ny firmware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware

 Besvar Besvar Side  123 18>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-103EU tråden, ny firmware
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:56
Oppo BD-103EU er komme ud nogle få steder, og lad os benytte denne tråde som samlingsstedet for den nye Oppo.
 
Informationer som bør indgå i tråden kunne være forhold om:
 
  • Erfaringer,
  • Firmware opdateringer,
  • Anmeldelser
 
Selv synes jeg at den nye Oppo BDP-103EU er særdeles spændende. Og det synes jeg fordi den kombinere enestående kvalitet i afspilning af Blu-Ray og ikke mindst DVD. Dens byggekvalitet er forventeligt lige så glimrende som forgængeren BDP-93EU - men, den indeholder nogle spændende nye ting såsom Dual Core processor og nye adgange via internettet m.v. Desuden mener jeg at Oppo´s kundeservice er til UG med kryds og slange. Udover at være kompentente og fagligt stolte, så er f.eks. Oppo.UK folkene vældige hjælpsomme og hyggelige.
 
Jeg har fundet en YouTube video der viser lidt op den nye Oppo. Og selv glæder jeg mig usigeligt til at få fingrene i afspilleren. Tongue
 
Du kan se videoen her:
 


Redigeret af Hother - 06-Maj-2013 kl. 17:59
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hvad ligger prisen på?
Såvidt jeg kan se, så følger prisen for den nye Oppo afspiller, nogenlunde prisen for BDP-93EUSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Hvad ligger prisen på?
 
Jeg har set priser til US $499,-  UK £499,-  DK 5.595,00 Kr
mvh Infinity
Til top
tommykjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2009
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommykjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 08:21
Endelig fik jeg mig taget sammen til at bestille en Oppo afspiller. Gik egentlig efter den gamle model men så så at denne nye var annonceret så den er nu forudbestilt.
Tommy Jensen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 16:00
Til de af jer der skulle være heldige at have fået fingrene i den nye Oppo BDP-103 kan jeg røbe, at der er kommet en ny firmaware.
 
Og som jeg skrev i mit "Smugkig" af afspilleren, så forventede jeg, at en kommende firmware ville løse det langesomme Networking issue. Og det er lige hvad den nye firmware har gjort, Networking fungere nu langt hurtigere.
 
Release date: October 24, 2012

Main Version: BDP10XEU-33-1018
Loader Version: 6U0800 (BDP-103EU), 7B0300 (BDP-105EU)
Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-0916 (BDP-105EU)

To check your players current firmware version:

Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.

Release Notes:

This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-32-0921, the major changes included in this version are:

1. Resolved several minor issues based on customer feedback from the player's pre-release program.

2. Improved the system stability when the player is set to "Quick Start" mode, or when the customer is navigating a large amount of media files using the Photo, Music, or Video options found in the HOME menu.

3. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

Firmware upgrade instructions:

WARNING: Although firmware upgrade is an easy and usually trouble-free process, it is important to ensure that the power supply to the player is stable, and the upgrade process is not interrupted. A failed firmware upgrade can render the player unusable.

WARNING: Please do not attempt to load US version firmware to your EU model player. Your player will detect the firmware file as incorrect or corrupt.

There are three ways to upgrade the firmware: If your player has an Internet connection the easiest way to upgrade the firmware is the "Via Network" method. If you have a USB thumb drive, you may choose the "Via USB" method which is also the most reliable method. You can also use the "Via Disc" method by preparing a firmware upgrade CD yourself or requesting a firmware CD from OPPO customer service. Please follow one of the three procedures below based on the upgrade method chosen.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 09:13
Til de af jer der er interesseret i at vide mere om Oppo BDP-103, findes det på "Nettet", en glimrende side, der godt nok er uofficiel (jeg har ikke fundet fejl på siden). Her fortæller der om dels forskelle til BDP-93 og til BDP-103, men også om alle de funktioner og muligheder der er ved også BDP-103.Smile
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 16:54
Og så en af de første anmeldelser af Oppo BDP-103. Anmeldelsen er fra "Home Theater":
 
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 00:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 16:29
Jamen så er Home Cinema Choise klar med deres anmeldelse af Oppo BDP-103EU Tongue
 
 
 


Redigeret af Hother - 14-November-2012 kl. 16:48
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 17:51
Vil gerne have ryddet lidt op i skabet under TV'et og så så jeg at der var nævnt en eksperimental feature med streaming over CIF/SMB netværk. Er der nogen der enten har prøvet eller er stødt på enten anmeldelser, beskrivelser eller billeder af interfacet og information om hvad der kan streames over CIF/SMB - Baggrunden er at en meget stor del af mine film er konverteret til MKV (h.264 og enten AC3 eller DTS), så det har stor interesse om jeg kunne aflive f.eks en Boxee Box, men også f.eks hele BD og DVD kunne have interesse efterhånden som storage bliver billigere og billigere. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 16:27
Og til de af Jer der skulle være så heldige at have fået fingrene i en Oppo BDP-103EU så fortæller Allan fra Oppo.UK:
 
OPPO update guys

Firmware

The PAL deinterlacing bug in the current v33 firmware is resolved. We expect the release a major update either late this week or early next week.

Allan Smashin
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nghngh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nghngh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 00:37
Ser frem til, at modtage min i nær fremtid....Den skal bruges som "samlingspunkt" for vores musik på netværket,filmafspiller og med MHL indgangen , vil den blive Spotify,DR webradio,Shoutcast mm. formidler fra mobilen.

Min lokale forhandler oplyser, at et miniHDMI->HDMI kabel kan bruges istedet for et decideret MHL kabel...

f.eks:

http://www.av-cables.dk/mini-hdmi-til-hdmi/

MHL kabel

http://www.kanexlive.com/mhl-cable-passive

Skal blive spændende at prøve.... så ryger DAB radioen nok på pension sammen med CD afspilleren.

Signalet skal så digitalt til vores Lyngdorf....

Redigeret af nghngh - 22-November-2012 kl. 00:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu