recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix i windows media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix i windows media center

 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 12:08
Har du mulighed for at teste om der er surround på? 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 09:36
Jeg har leget lidt med ir fjernbetjæningen sat til min workstation og win8 appet fungerer ikke epecielt godt med fjernbetjæningen... Det kan heller ikke styres fornuftigt med keyboardet alene. Jeg har meget svært ved at bruge det uden mus.

Men det blev markant bedre efter updatet i går aftes men der er stadig vigtige ting jeg ikke kan uden musen.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

gad vide om win8 appet kan køre surround...
arjeg skal ha smidt det lort på mit media center i stedet for min workstat snart....


Jeg tænker lidt det samme, selvom jeg ikke er WMC mand, så vil det da irritere mig, hvis jeg skal bruge netflix fra min ps3 for at få surround.

Hvis der er det i win 8 app'en, så overvejer jeg kraftigt at skifte, hvis jeg ikke kan løse det via browseren med surround.

Har nemlig sat netflix op i xbmc via advance launcher, mangler bare lige surround. LOL


Redigeret af JordanDK - 24-Oktober-2012 kl. 09:20
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Siger du at ens udvalg ikke er det samme om man bruger pc, ps3 eller sin smart tv app osv? Lyder underligt, men kan sikkert godt tænkes.

Det var da irriterende med Silverlight hvis det er tilfældet, men er du sikker på netflix bruger dette? Var på kursus her i går, der kunne nemlig godt bruge netflix. Men webtv ville ikke køre netop pga manglende silverlight. Netværks administratoren på kursus stedet har sat det op, så man ingenting kunne installere.

Ja ved streaming via browser/pc bruger de Silverlight.
Jeps lidt dårligere udvalg af film i HD hvis man streamer fra pc.






Okay så jeg med, det jo fordi du ikke har været inde og sætte genrer op på pc. Har da de første 851 titler og mere i hd kategorien. Da det ikke er alle kategorier jeg har vinket af som interessante for mig.




65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:09
gad vide om win8 appet kan køre surround...
arjeg skal ha smidt det lort på mit media center i stedet for min workstat snart....
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Siger du at ens udvalg ikke er det samme om man bruger pc, ps3 eller sin smart tv app osv? Lyder underligt, men kan sikkert godt tænkes.

Det var da irriterende med Silverlight hvis det er tilfældet, men er du sikker på netflix bruger dette? Var på kursus her i går, der kunne nemlig godt bruge netflix. Men webtv ville ikke køre netop pga manglende silverlight. Netværks administratoren på kursus stedet har sat det op, så man ingenting kunne installere.

Ja ved streaming via browser/pc bruger de Silverlight.
Jeps lidt dårligere udvalg af film i HD hvis man streamer fra pc.




Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 20:28
Siger du at ens udvalg ikke er det samme om man bruger pc, ps3 eller sin smart tv app osv? Lyder underligt, men kan sikkert godt tænkes.

Det var da irriterende med Silverlight hvis det er tilfældet, men er du sikker på netflix bruger dette? Var på kursus her i går, der kunne nemlig godt bruge netflix. Men webtv ville ikke køre netop pga manglende silverlight. Netværks administratoren på kursus stedet har sat det op, så man ingenting kunne installere.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 18:51
Netflix har valgt ikke at sende 5.1 lyd ud ,når der streames fra pc/browser, ved ikke om det måske er fordi Silverlight ikke understøtter det... en anden begrænsning er at udvalget af HD materiale er mindre via pc..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 18:35
Gætter på denne tråd er god at spørge i, da jeg normalt ikke roder codecs for at afspille tingene.

Men har lagt mærke til, når jeg afspiller noget via browseren, fx bruger netflix, så har jeg kun stereo lyd. Kan dette ændres med et codec? Min reciever understøtter fint dolby digital plus som netflix kører med, det fungerer også fortrinligt fra ps3. Men ville gerne have det med i xbmc, hvor det kører via browser pt.

Min htpc er sat op 7.1 i windows også, derfor smider den stereo ud af alle 7 fra browseren af.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af MadsVillesen MadsVillesen skrev:



Jeg har selv tænkt tanken med win8 og en video-app, en musik-app, en billed-app, og så bruge metro interfacet som en form for mediacenter. Men jeg kommer til at savne live-tv (med signal fra antenne) men måske kommer der en live-tv app?
Men hvordan finder du en netflix app? Når jeg går ind i Microsoft Store er der gabende tomt! 

Tomt???
Er du på consumer preview eller RTM?
For jeg kan da se masser af apps i RTM storen selv om langt de fleste apps først bliver tilgængelige ved launch.
(har lige hentet powerdvd ned fra store. Den fungerer ok til mkv filer og lignende.)
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 12:59
Jeg er også bange for at MS er ved at trække sig ud af MCE.
Skal jeg være helt ærlig har jeg altid helst villet ha et program til en ting. Et program til tv noget andet til billeder osv osv. Problemet har været navigationen i programmerne og muligheden for at skifte program på en fornuftig måde med en fjernbetjæning.

Jeg ved sku ikke med live tv....
Yousee har jo allerede lavet et app som kan live streame de kanaler jeg har på min telefon og tablet.
Så hvis der kom et win8 app med højere bitrate og en fornuftig mulighed for at optage så ville jeg sku nok bare pakke min DVB-C tuner ned i en kasse.
En anden mulighed er at der kommer et metro frontend til media portals tv server eller DVB viewer's recording service.

Så er mit eneste problem BD film... Jeg har ikke set nogen metro apps til det men der er ikke nopget i vejen for at starte TMT's mce style brugerflade direkte fra win8 start menuen.... Det kunne jeg nok godt leve med..
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 12:04
Nu er det jo et kendt rygte at M$ vil væk fra live TV (WMC) og mere i streaming retningen, hvorfor der ikke er store forventninger til WMC i W8 udgaven (desværre). 

Dermed syntes jeg, at det at der allerede nu findes en fungerende Netflix app til W8 er ret relevant i en Netflix/WMC tråd da det desværre kan give indikationen af et døende program hvor der nok ikke lægges så mange kræfter i udvikling af plugins. 

Det kunne jo være at åbning af danske/andre IP adresser i plugin'et var så let at vi kunne overbevise Netflix om det smarte i dette ;-) 

Mvh BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu