recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee antenne fordeling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee antenne fordeling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee antenne fordeling
    Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 04:53
Jeg står med en yousee installation jeg gerne vil ændre.

Pt har jeg stik fra vejen ind i et stik på væggen.

Nu vil jeg gerne have det ud i et bryggers og fordelt derfra og ud til nogle rum. Jeg har også internet via dem, så modem skal også herud.

Min tanke var så at forlænge yousee kabel med et nyt kabel, 2 f-connectorer og et samleled.

Så har jeg kablet ude hvor jeg vil have det.

Så opstår tvivlen.

Kan jeg købe en comega da-8pmr, kører indgang på her, en udgang til mit internet modem, og så udgange til antenne stik og modstande på resten, eller hvordan er den bedste løsning?

Mvh

\René
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 08:56
Der er masser af gode råd herinde:


Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 13:28
Der burde ikke være noget til hinder for dette. Sålænge signalkvaliteten er god der hvor du sætter fordeler/forstærker på, burde det fungere.
 
Normalt vil man sætte forstærkeren som tidligt som muligt, men det er selvfølgelig upraktisk at have forstærkeren ved dit originale stik, og så skal trække flere kabler derfra. Du kan evt. få målt signalstyrken ved dit oprindelige stik og efterfølgende i dit bryggers for at få en indikation om signaltabet.
Mvh. HamDenFede
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 15:27
Tak for svar

Dvs den måde jeg har sat det op på er den rigtige, med de rigtige komponenter, og mit yousee modem bliver bare sat på en af de udgange som den comega forstærker har, så virker det bare`?

MortenP, jeg har kigget på den side og der er meget brugbar information. Dog er der to ting jeg ikke får svar på.

1. alle steder viser de antennestik med data udgang (dem med skrue)
2. Ingen steder viser de tegning eller lign hvor de viser hvordan man tilslutter modem.

Tak for hjælpen.

\René
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 16:44
Nu ved jeg kun hvordan mit eget Yousee er ført ind i huset. Jeg har kun ét kabel trukket udefra og ind i bryggers. Dette kabel er sat til et lille skillefilter, hvor der så er én udgang til tv-signaler og én udgang til data, som kobles til din Yousee router.
 
Tv-signal har jeg ført diretkte til en König antenneforstærker (4 udgange) og herfra til HDHomerun.
Data har jeg kørt direkte til Yousee router, som er konfigureret til bridge mode, og fra udgang på router til 'internet stik' på min egen router.
 
Har du kun ét stik/udgang i væggen til det hele eller hvordan? Hvis du har tre stik i væggen som det der linkes til, så sidder skillefiltret inde i stikket (eller måske før endnu). Afhængig af hvor dine signaler skilles, skal du trække det antal kabler der passer.
Mvh. HamDenFede
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 01:59
Jeg havde 1 stik inde, som jeg har pillet ned. Så har bare yousee kabel fra vejen nu. Det vil jeg så forlænge og sætte i den antenne forstærker fra Comega, og dermed så splitte ud til resten af huset.
Sætter jeg så bare mit kabel til router på den ene data udgang?

mvh

\René
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 09:13
Når du siger 1 stik, er det så kun ét fysisk udtag, eller var der udtag til hhv. tv og data? Hvis du pillet stikket ned og nu har det rå kabel fra Yousee tilbage, vil jeg mene at der skal et delefilter på inden du forstærker tv-signalet, men jeg er ikke sikker. Jeg kan ikke umiddelbart tyde ud fra specs, om der er delefilter indbygget i den forstærker du linker til og jeg mener ikke det er nødvendigt at forstærke datasignalet også.
 
Se denne tråd fra Flatpanels:
 
Man kan gøre begge dele, men det afhænger at forstærkeren, returveje, tv-filter etc. hvad der er bedst. Jeg tror bare jeg er blevet mere forvirret efter at have læst den anden tråd Smile
Mvh. HamDenFede
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 13:58
Det stik der sad der, var et ganske alm triax slut. dvs radio/tv udgang.

Ja, jeg er selv elektriker, og har mest rodet med ganske alm antenne installation, men her sker jo også en udvikling og hvis man ikke lige følger med et øjeblik, så er man jo sat af :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu