recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store Netflix tråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Store Netflix tråd

 Besvar Besvar Side  <1 5859606162 87>
Forfatter
Besked
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 14:04
Jeg lagde mærke til det samme forleden aften.
Jeg havde tænkt mig at teste igen i aften, og så poste herinde hvis det fortsat driller, men nu kom du mig i forekøbet.
Alt andet end Netflix på ATV3 kører fint 5.1, men Netflix leverer kun stereo.
Netflix app'en på mit Samsung TV leverer fint 5.1
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af svenlind svenlind skrev:

Hej,

I går (20-3-2014) og idag var der kun stereo på Netflix via Apple TV3, altså ingen surround. Jeg har prøvet med mange forskellige film. Andre tjenester på Apple Tv kunne godt sende surround, og Netlix plejer da også at være uden problemer.

Hvis jeg prøvede de samme film med min HTPC og Win 8.1 app'en var der surround lyd.

Jeg har ikke lave nogen ændringer i mit udstyr. Nogen der har observeret det samme, eller har nogen forslag?

Jeg har samme problem - Apple TV og Stofa - både i går og i dag.
Der er kun 2.0 PCM lyd og almindelig HD.
Der plejer også at stå SUPER HD ved de fleste film og serier. SUPER er forsvundet.

Jeg ringede til Netflix i går aftes, men det var for besværlig, da det var på engelsk. Jeg prøver igen nu.

EDIT: Netflix siger at det ser fint ud på min konto, så det må være min internetforbindelse der er ustabil, og så går kvaliteten automatisk ned.


Redigeret af Brixen - 21-Marts-2014 kl. 15:31
Venlig hilsen
KB
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 16:22
Havde ikke opdaget, at der heller ikke stod superhd længere, men "kun" hd.
Men jeg tror ikke på det med internet forbindelsen, selvom jeg har YouSee og de ikke har været for heldige det seneste lange stykke tid.

For det er kun på ATV3 at det er sådan. Som sagt så leverer den 5.1 og skriver at det er superhd på mit Samsung TV.


Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 16:45
Nå. Har lige haft fat i Netflix via deres support chat.
Til at begynde med sagde hende jeg chattede med, at det sikkert kunne være min forbindelse.
Men det kunne jeg så fortælle at det tror jeg ikke, da mit Smart TV kører fint, og det kun er på ATV3 problemet ligger, samt jeg nu havde kendskab til et par andre i dette forum der også har problemer med Netflix på ATV3.

Det var lige hvad hun skulle bruge. Og efter noget standard troubleshooting med at logge iud af netflix app'en og genstarte ATV'et, som ikke hjalp, skrev hun at hun straks ville give det videre til deres tech-support.

Hun sagde at jeg skulle give jer herinde, der også har problemer med Netflix på ATV3 om at tage fat i dem på chatten, så I også kan få åbnet en sag. Jo flere fejlmeldinger jo bedre. :-)
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 17:33
På AVS Forum har der også været observeret, at ATV3 kun viser HD nu i stedet for Super HD, men der streames stadigvæk med 5800Kbps (samme bitrate som før med super HD).
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 17:44
Jeg skal da også være ærlig at sige, at jeg ikke kan se forskel. Og Netflix skriver iøvrigt også på deres Super HD support side at:
"Selvom nogle enheder kan vise Super HD, men ikke viser Super HD-logoet, tilbyder vi stadig Super HD-billedkvalitet til disse enheder."

Så det er meget muligt at det rent faktisk er Super HD vi ser.

Men det der irriterer mig mest er, at det kun er DD2.0 der sendes ud pt.



Redigeret af Shumway - 21-Marts-2014 kl. 17:45
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 19:51
Har været i kontakt med Netflix support, de arbejder nu på sagen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:36
Har heller ikke super HD via ATV3 mere , signal fra COMX/dansk kabel tv...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Har heller ikke super HD via ATV3 mere , signal fra COMX/dansk kabel tv...
MVH


Så må det jo være Netflix/Apple TV der har et problem.

Venlig hilsen
KB
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:15
Kan ATV3 vise bitraten?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:20
Kun hvis du viser en speciel testvideo i Netflix. Kan dog ikke huske hvad den hedder. Måske andre kan hjælpe dig..
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:32
Har lige undersøgt internet hastigheden , den er ca 20/20 , det var den også i sidste uge , og der havde jeg Super HD via ATV3
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5859606162 87>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu