recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store Netflix tråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Store Netflix tråd

 Besvar Besvar Side  <1 7576777879 87>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg orker ikke lige at grave mig igennem 76 sider i tilfælde af, at mit spørgsmål er blevet besvaret, men hvad er p.t. den bedste måde at se Netflix på? I browseren kan jeg vælge udseende på undertitler, men det slår f.eks. ikke igennem på vore Panasonic BD recordere, så vi overvejer en boks af en art. Spørgsmålet er mest af alt hvilken. Smile

Apple tv efter min mening.
Udseende på undertekster kan ændres - der er 5.1 lyd - 1080p billede.

Venlig hilsen
KB
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg orker ikke lige at grave mig igennem 76 sider i tilfælde af, at mit spørgsmål er blevet besvaret, men hvad er p.t. den bedste måde at se Netflix på? I browseren kan jeg vælge udseende på undertitler, men det slår f.eks. ikke igennem på vore Panasonic BD recordere, så vi overvejer en boks af en art. Spørgsmålet er mest af alt hvilken. Smile

Apple tv efter min mening.
Udseende på undertekster kan ændres - der er 5.1 lyd - 1080p billede.


Takker mange gange. Thumbs Up

Havde den selv lidt i baghovedet, men ville da lige spørge her for en sikkerheds skyld.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:22
For mit vedkommende:

Vi har Apple TV, Nexus Player (Android TV), Chromecast og Amazon Fire TV, og snart Nvidia Shield, sat til stue-tv'et.

Når vi sætter os ned for at se Netflix, så griber vi næsten altid efter fjernbetjeningen til Apple TV. Jeg synes efterhånden Netflix's generelle brugerflade (den der bruges på Android TV og Smart TV) er bedre og hurtigere end på Apple TV, men overordnet giver Apple TV bare stadig den bedste oplevelse. Fint billede, fin lyd og fine undertekster. Og lækker remote. Airplay er prikken over iét.

Chromecast er da også meget sjov, men jeg når som regel at blive ramt af tålmodighedsfnidder, når jeg først skal vente på at Netflix-app'en åbner på telefon/tablet. Problemet ligger hos Netflix, men jeg forstår seriøst ikke hvad det er der skal gøre den så sløv i opstarten.

Den mest fremtidssikre løsning lige nu og her ville nok være en boks baseret på Android TV, hvis du også overvejer at bruge den til andet end Netflix. Den nye Apple TV-boks lader jo vente på sig...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg orker ikke lige at grave mig igennem 76 sider i tilfælde af, at mit spørgsmål er blevet besvaret, men hvad er p.t. den bedste måde at se Netflix på? I browseren kan jeg vælge udseende på undertitler, men det slår f.eks. ikke igennem på vore Panasonic BD recordere, så vi overvejer en boks af en art. Spørgsmålet er mest af alt hvilken. Smile
Efter du har lavet om på teksterne i din browser, har du så logget ud af Netflix på dine afspillere? Det hjalp hos mig. Angående en boks, så synes jeg at Apple tv er bedst.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

For mit vedkommende:

Vi har Apple TV, Nexus Player (Android TV), Chromecast og Amazon Fire TV, og snart Nvidia Shield, sat til stue-tv'et.

Når vi sætter os ned for at se Netflix, så griber vi næsten altid efter fjernbetjeningen til Apple TV. Jeg synes efterhånden Netflix's generelle brugerflade (den der bruges på Android TV og Smart TV) er bedre og hurtigere end på Apple TV, men overordnet giver Apple TV bare stadig den bedste oplevelse. Fint billede, fin lyd og fine undertekster. Og lækker remote. Airplay er prikken over iét.

Chromecast er da også meget sjov, men jeg når som regel at blive ramt af tålmodighedsfnidder, når jeg først skal vente på at Netflix-app'en åbner på telefon/tablet. Problemet ligger hos Netflix, men jeg forstår seriøst ikke hvad det er der skal gøre den så sløv i opstarten.

Den mest fremtidssikre løsning lige nu og her ville nok være en boks baseret på Android TV, hvis du også overvejer at bruge den til andet end Netflix. Den nye Apple TV-boks lader jo vente på sig...


Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jeg orker ikke lige at grave mig igennem 76 sider i tilfælde af, at mit spørgsmål er blevet besvaret, men hvad er p.t. den bedste måde at se Netflix på? I browseren kan jeg vælge udseende på undertitler, men det slår f.eks. ikke igennem på vore Panasonic BD recordere, så vi overvejer en boks af en art. Spørgsmålet er mest af alt hvilken. Smile
Efter du har lavet om på teksterne i din browser, har du så logget ud af Netflix på dine afspillere? Det hjalp hos mig. Angående en boks, så synes jeg at Apple tv er bedst.


Først og fremmest takker jeg endnu en gang mange gange for svar. Smile

Umiddelbart ved jeg ikke, om boksen skal kunne mere end Netflix, men lidt fremtidssikring skader da aldrig. Noget Netflix appen i al fald skal kunne klare (og det kan den på Panasonic recorderne) er at kunne pause og starte igen lynhurtigt, da jeg bruger det til at synkronisere afspilningen (ja, vi har et lidt specielt brugsmiljø derhjemme Wink).

Jeg vil da lige prøve det fif, du kom med, Flemming. Mener dog, at første gang jeg loggede på Netflix appen i recorderne var efter jeg tilpassede indstillingerne i browseren, men det skader jo ikke at prøve. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 13:08
Jeg har ihvertfald ændret for nylig, og der virkede det først efter, at jeg havde logget ud.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6077
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 15:38
Når jeg har set Netflix via Samsung-fladskærmens indbyggede app og derefter afslutter appen vises der intet billede, men der er lyd
Så er jeg nødt til at slukke fladskærmen og tænde den igen
Hvad kan det være?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 18:01
Jeg synes personligt, at Netflix er meget bedre på mit Panasonic GT50 end på Apple TV.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 20:33
På mit Panasonic CXC725 står Netflix også bedre. Det er så lidt på grund af 4K videoerne. Bruger jeg viaplay, er Apple tv meget bedre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 20:45
Prøvede at logge ud og ind igen, men det har ikke haft den ønskede effekt. Det er nok en anden app, der anvendes på Panasonic recorderne.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 09:43
@azrael

Hvis du har surround, så er AppleTV den med "dårligst" lyd. DD 5.1 vs DD+ 5.1. Herhjemme bruger vi Chromecast som vores fortrukne Netflix afspiller, undertekster står i de sorte bjælker, hvad de ikke gør på AppleTV. Hvilket er fint hvis du har projektor med 21:9 lærred, eller masking på 16:9 lærred. På et tv er det et større irritationsmoment herhjemme at man ikke kan rykke undertekst ned i de sorte bjælker.

Det er meget minimalt hvad vi bruger AppleTV til herhjemme.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@azrael

Hvis du har surround, så er AppleTV den med "dårligst" lyd. DD 5.1 vs DD+ 5.1. Herhjemme bruger vi Chromecast som vores fortrukne Netflix afspiller, undertekster står i de sorte bjælker, hvad de ikke gør på AppleTV. Hvilket er fint hvis du har projektor med 21:9 lærred, eller masking på 16:9 lærred. På et tv er det et større irritationsmoment herhjemme at man ikke kan rykke undertekst ned i de sorte bjælker.

Det er meget minimalt hvad vi bruger AppleTV til herhjemme.


Takker for info. Thumbs Up
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7576777879 87>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu