recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG TV Simplink funktion med Yamaha Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG TV Simplink funktion med Yamaha Soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimfrede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG TV Simplink funktion med Yamaha Soundbar
    Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 07:33
Hej forum

Jeg har en udfordring, jeg håber på lidt input til. 

Sagen er den, at jeg har installeret et ældre LG 32LH2000 i et gæsteværelse, og jeg tænkte, at jeg ville genanvende en Yamaha YSP600 Soundbar her, så besøgende unger også havde lidt bedre lyd til spil m.v. Begge dele fungere hver for sig og i andre opstillinger upåklageligt. 

De er samlet med HDMI 1.4 (for CEC kontroldelen) og et optisk kabel (for lyden - fjernesynet har ikke ARC). Jeg kan også få LG'et til at genkende soundbaren som en Simplink (LG's CEC "mærke") kompatibel enhed. Jeg kan skrue op og ned for lyden på soundbaren via tv'ets fjernbetjening, fjernsynets egne højtalere frakobles automatisk, osv. - så langt så godt. 

Når jeg så slukker tv'et slukker soundbaren også (det var forventet), men når jeg tænder tv'et, tænder soundbaren ikke, og efter en "manuel tænd" af soundbaren nægter tv'et at genkende soundbaren, som en Simplink enhed (og den kan ikke findes i Simplink-menuen) - og nu virker intet af ovenstående; og jeg skal slukke soundbar og flytte HDMI kablet til et andet stik på fjernsynet, inden jeg kan få TV'et til at genkende soundbaren igen?!!  
 
- jeg har prøvet forskellige HDMI kabler (v. 1.3 og v 1.4) (der virker i CEC sammenhænge i andre opstillinger)
- jeg har prøvet forskellige HDMI stik i TV'et 
- jeg har disablet / enablet HDMI Control via Soundbarens menu
- jeg har tændt og slukket for Simplink i TV'ets menu 

Intet har løst det oprindelige problem - TV'et "glemmer" min soundbar når det slukkes. 

Jeg har tidligere anvendt min soundbar med mit Panasonic tv - her virkede alt efter hensigten (via Panasonics Viera Link). Mit bud er derfor det er TV'et der er "synderen". Er der en venlig sjæl, der har input hertil? 

/kims
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu