recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MichaelJDKs setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MichaelJDKs setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelJDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2011
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MichaelJDKs setup
    Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 22:32

Nu har jeg længe siddet og savlet over jeres setups, så nu må tiden være inde til at vise mit eget frem :)

Hvis DU ikke har dit setup herinde endnu, så GØR DET DOG! Wink


Krav: mediecentret skulle samle alle mine enheder i én boks. Radio, TV, harddiskoptager, musik, film, billeder (diasshows) i ét samlet underholdningscenter. Det skulle desuden være stille, have et lavt strømforbrug og afspille bluray i 1080p.

Det virker: musik, film, billeder og netradio afspilles til UG i XBMC! Bluray ISO åbner i PowerDVD.

Det virker ikke: TV!

Problemer undervejs: Puhh ha… Mange! vejen har været lang. Jeg ønskede at se+optage TV, og efter at have læst lidt på nettet, nåede jeg til sidst frem til mit Hauppauge TV-kort. Det fungerede i W7MC fint i en periode, på trods af et dårligt signal da jeg bor på landet, og TV-signalet er dårligt. Rigtigt dårligt L
Løsningen med W7MC var al for stram efter min mening og musiksamlingen var for sløv. Derfor blev der rodet med Mediaportal, som vi herhjemme gik fra igen da TV-serveren var ustabil og gik ned i tide og utide. Det kørte ikke ret godt.
Tilbage ved W7MC kom der nye udfordringer da TV2 blev en betalingskanal. Noget måtte der ske og da vi ikke ønskede at give 3-400kr om måneden faldt valget på Boxer. Jeg købte derfor en Hauppauge WinTV-CI kortlæser som skulle fungere med både kort og Mediaportal. Det hylster som Boxer kortet skal sidde i, var dog af den forkerte producent, og et nyt måtte til i Elmutanten. Godt så. Men meget ustabilt. Det virkede ofte slet ikke, og bøvlede, så det røg tilbage til Elmutanten. Nu bruger vi TV2 Play (play.tv2.dk), og det virker. Det er lidt øv at skulle i browseren for at se TV, men vi kan da trods alt se TV2. DR bruges ikke så meget for tiden, men næste version af XBMC er på trapperne og der understøttes TV (PVR), og så skal jeg på hesten igen, så vi (forhåbentligt) kan optage DRs kanaler.

Udover de MANGE problemer med PVR på mediecentret, så har der gennemgående været lidt af hvert, men jeg er efterhånden nået langt med XBMC.

Status: Jeg har fået al min musik og alle mine film på mediecentret som ISO. Derudover har jeg en pæn portion TV-optagelser og nogle private fotos. Da jeg var vokset ud af HTPC-kabinettet, med 1x2,5” og 2x35” og 1x5,25”, så var tiden inde til en udvidelse, og det blev en søster til mediecentret da jeg er godt tilfreds med E-350’eren. Den nye PC skal agere NAS, med alle data på. Derfor var det vigtigt at der var plads til en håndfuld diske – bare sådan på forhånd J
Jeg har dog beholdt min 1TB HDD i mediecentret, da det er den jeg har musikken på. Det er oftest musikken jeg bruger, og så er jeg fri for at have NAS’en kørende. Mediecentret er tilsluttet en Pioneer surround receiver vha. S/PDIF som står for AL lyd. Fra mediecentret til fjernsyn går et HDMI kabel.

Asus kortet i mediecentret kan køre 100% passivt, men ved bluray/eventuelle spil så blev APUen MEGET varm, og jeg har derfor en 120mm blæser til at sørge for "lidt vind" uden det på nogen måde er hørbart ved brug. (det hjælper nok også på det at mediecentret står i et skab Wink)

Ønsker: Mere indhold og mere plads! J Jeg overvejer at smide FreeNAS på NAS’en, for at få flere muligheder, bedre ydelse osv.  – og da jeg har læst at FreeNAS er glad for RAM så blev valget 8GB. Bare sådan hvis nu man skulle få lyst til at prøve kræfter med FreeNAS.
Jeg kunne godt tænke mig FM-radio i mediecentret. Jeg ved godt at der er netradio, og det bruger jeg også, men FM-radioen lyder bare bedre! Nogen bud på hvordan jeg gør? Kunne jeg f.eks. bruge mit TV-kort? eller?

Det arbejdes der på: Jeg skal have NAS’en til at tænde når der er behov for det, og det er XBMC der skal ”vække” den. Derudover skal der arbejdes lidt med menuen/skin i XBMC så menuen er som ønsket. Jeg vil bl.a. gerne have et menupunkt der hedder børn, hvori alle børnefilm kan ligge.



 

HTPC hardware:

·         MB: ASUS E35M1-M Pro

·         AMD E-350 APU @ 1,6 GHz dual-core @ passivt kølet

·         RAM: 4GB Kingston PC3-1066

·         HDD: 1xSamsung Spinpoint – mener det er en 7200rpm. Det var en jeg havde til at ligge

·         SSD: 1x Samsung 830 series 60GB

·         Bluray brænder: LG BH10LS30 Super Multi Blue

·         1xNoctua NF-S12B-ULN – super støjsvag 120mm kabinetblæser

·         NIC: Gigabit netkort onboard

·         TV-kort: Hauppauge WinTV-Nova-T-500TD (dual tuner)

·         Kabinet: Silverstone Grandia GD05

·         Logitech Dinovo Edge

·         PSU: Coolermaster Silent Pro M500 – 500 watt

·         Fjernbetjening: Logitech Harmony 885

·         Fjernbetjening: Android telefon

·         Fjernbetjening: iPad

 

HTPC software

·         Windows 7 Home Premium

·         XBMC m. Transparency skin

·         Netmeter

·         Avast Antivirus

 

Server hardware:

·         MB: Asrock E350M1

·         AMD E-350 APU @ 1,6 GHz dual-core m. en lille standard blæser

·         RAM: 8GB Kingston PC3-1066

·         HDD: 1x3TB Western Digital Green 5400rpm

·         HDD: 1x2TB Seagate Barracuda 5400rpm

·         HDD: 1x2TB Samsung F4 EcoGreen

·         DVD-brænder

·         NIC: Gigabit netkort onboard

·         Kabinet: Fractal Design Define R3 White

·         PSU: Coolermaster GX-450 – 450 watt (RS-450-ACAA)

 

Server software

·         Windows 7 Home Premium

·         Avast Antivirus

·         Netmeter

 

Diverse

·         Sony 40W5500 – 40” LCD TV. Testsvinder i Tænk.

·         Router: Netgear WNDR3700 v2. – 802.11n router


Det er alt for nu! Billeder kommer! Jeg skal bare liiige have taget et par stykker mere og så kommer det hele! Jeg skal prøve at nå det i morgen :)

Redigeret af MichaelJDK - 25-Oktober-2012 kl. 22:33
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 00:27
Nu har Strandvasker jo gjort en stor indsats for at vi samler det et sted så http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73811&title=se-mit-htpc-setup-en-oversigt
ville være en god placering
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MichaelJDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2011
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 08:17
Det er skam gjort Wink
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af MichaelJDK MichaelJDK skrev:

Nu bruger vi TV2 Play (play.tv2.dk), og det virker. Det er lidt øv at skulle i browseren for at se TV, men vi kan da trods alt se TV2.

Du kan installere det som en ekstern player i xbmc så den selv swapper over i browseren, jeg boksede med noget tilsvarende en overgang for at bruge ekstern player til hd materiale. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Use_Netflix_via_an_external_player har en opskrift til Netflix men burde være til at modificere til tv2 play.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu