recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk defekt - nogle der har et image?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk defekt - nogle der har et image?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Jeg har sat en ny harddisk i min yousee boks og har den gamle liggende - den på 160GB. Den må du gerne låne. Bor i Brønshøj.
 
Hov - så først nu du bor i Vejle området, der er lidt langt til Brønshøj... Embarrassed
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 06:51
Så fik jeg den til at virke. Fik fat i "den nye" model med 320 GB harddisk, og clonede disken over på en 2,5" 320 GB. harddisk jeg havde liggende. Så nu virker den igen.
 
Har ikke brug for mere plads, 160 GB. var egentlig fint nok.
 
Tak for inut under vejs!:)
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 19:11
Egentlig rimelig dårlig service af YouSee skulle jeg mene, men godt du selv kan finde ud af det :-)
mvh Christian
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Egentlig rimelig dårlig service af YouSee skulle jeg mene, men godt du selv kan finde ud af det :-)

Hvorfor skulle Yousee yde længere reklamationsret, end andre forhandlere?
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Egentlig rimelig dårlig service af YouSee skulle jeg mene, men godt du selv kan finde ud af det :-)

Hvorfor skulle Yousee yde længere reklamationsret, end andre forhandlere?
 
Enig, kan kun give dig ret.... og fik endda byttet fjernbetjeningen kort efter de 2 år var overskredet. Så var godt klar over der ikke var noget at komme efter når den var lige over 3 år, men skulle jo forsøge:)
 
Egentlig synes jeg de var kompetente og venlige at snakke med.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Fido22 Fido22 skrev:


 
Egentlig synes jeg de var kompetente og venlige at snakke med.

Det er også den opfattelse jeg generelt har haft når jeg har talt med demSmile
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Egentlig rimelig dårlig service af YouSee skulle jeg mene, men godt du selv kan finde ud af det :-)

Hvorfor skulle Yousee yde længere reklamationsret, end andre forhandlere?

Jeg  vil da mene de kunne tilbyde at sætte en anden harddisk i. Reklamationsret er vel ikke det samme, som at smide tingene ud efter 2 år hvis de går i stykker.
mvh Christian
Til top
FSCHLAGE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSCHLAGE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Jeg har sat en ny harddisk i min yousee boks og har den gamle liggende - den på 160GB. Den må du gerne låne. Bor i Brønshøj.


Hej Smitty

Har du den stadig ? , min hd er nemlig stået af, så skal bruge et image så jeg kan smide en ny hd i.

Mvh. Flemming
Til top
Fido22 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fido22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 10:10
Hej,

Nej,desværre ikke...

MVH. Allan
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 10:40
Desværre ikke. Den røg med da jeg solgte boksen.
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 13:52
Man kan faktisk godt sætte en ny i uden af klone en gammel.
Den kan også være meget større end de sølle 360GB. Jeg mener 1TB virker fint også - men køb en low-power AV model, boksen larmer og varmer
rigeligt i forvejen.

Der er fire partitioner på disken, som enten er ext2 eller ext3 (Linux) formatterede.

Jeg mener det er to ext2 og to ext3. Jeg husker ikke præcis størrelser og block-sizes, men de bruges kun tli at gemme optagelser og andet PVR-hejs på.
Der er ikke noget software på disken - det ligger alt sammen i flash på boksen.

Jeg mener at have set andetsteds på nettet instruktioner om at lave en ny formattering, ellers kan jeg kigge lidt senere på en af mine, hvis det stadig er relevant.
Til top
FSCHLAGE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSCHLAGE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 14:27
Det har vist sig efter jeg åbnede den at det er strømforsyningen den er gal med, jeg troede elles det var HD da den stod og sagde ligesom en hd der forsøger at finde noget på. Så i første omgang vil jeg se om man kan reparere strømforsynings printet.

Mvh. Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu