recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit tv lige til lossepladsen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit tv lige til lossepladsen?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Riatas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2012
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Riatas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er mit tv lige til lossepladsen?
    Sendt: 03-November-2012 kl. 14:35
Hejsa....

Som i kan se så er der kommet en masse farvede striber på mit Samsung tv. Desværre så er det sket efter garantiens udløb. Tv'et er kun 2 år og 4 mdr.

Kan det repareres for en rimelig penge eller er det direkte på lossepladsen? Striberne forsvinder efter et stykke tid, men der går længere og længere tid.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 14:45
Det kan med stor sansynlighed være en dårlig psu. Samsung har ry for at bruge dårlige kondensatorer i deres TV's Power Supply Unit. Det koster knaster at få en proff til det, men det skulle ikke være så svært igen.

Du kan prøve at åbne tv'et og efterse for såkaldte "bulging capasitors" som du kan skifte. Der er flere som har gjort det med deres M86/M87 LCD-skærme og det koster under 50 kroner i reservedele + loddekolbe.

Se lign. sager her:


Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 09:30
kan også være en dårlig stik forbindelse..
 
Jeg ville skille tv´et af, kigge efter om der er nogle kapacitorer der ser slemme ud, og prøve at trykke på alle stik..
 
Der skal ikke så meget til..
Til top
Riatas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2012
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Riatas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:16
Skal måske lige nævne at modellen hedder ue46c6705us.

Hvorledes mener du med at de aer slemme ud?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Riatas Riatas skrev:

Skal måske lige nævne at modellen hedder ue46c6705us.

Hvorledes mener du med at de aer slemme ud?
Hvis de buler op som på billedet
Til top
Riatas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2012
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Riatas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:38
Hvis de ser sådan ud, skal de så skiftes? Er det noget man selv kan gøre og hvor køber jeg reserve dele?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:42
Hvis din radio- TVforhandler har et værksted, så prøv der...
Til top
Riatas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2012
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Riatas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:48
Jeg synes bare at de links der er omhandler at tv'et klikker og ikke at billede er dårligt. Det er måske et og samme problem?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Riatas Riatas skrev:

Jeg synes bare at de links der er omhandler at tv'et klikker og ikke at billede er dårligt. Det er måske et og samme problem?
 
Du misforstod vist mit svar... Det, jeg mente var, at hvis der er et værksted, hvor du købte dit TV, så kunne du måske også købe reservedelene til det i forretningen.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Riatas Riatas skrev:

Hvis de ser sådan ud, skal de så skiftes? Er det noget man selv kan gøre og hvor køber jeg reserve dele?

Læs mit første svar..


Du køber reservedele her fx.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:56
Mit Sony tv så sådan ud, det var et dødt panel ifølge sony
Til top
Kolbe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2017
Sted: 4450
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 09:43
Hej
Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men det er den eneste jeg kan finde der beskriver fejlen på mit tv nøjagtigt.

Hvad var løsningen på dette problem, var det et defekt panel eller noget andet der ville kunne betale sig at reparere ?

-Kolbe

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu