recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820

 Besvar Besvar Side  <1 34567 111>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 22:02
Det ville måske være relevant, at oplyse, hvilke tv-udbyder du benytter.

M.v.h.
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 21:15
Hej,

jeg har ikke kunnet finde tidligere om dette problem:

Ved optagelser fra nogle stationer, f. eks. 3Sat og Discovery vises optagelsen med nogle hak i løbet af udsendelsen. Ikke præcist, men cirka hvert 5. minut stopper det optagne, 1 - 2 sekunders optagelser mistes og optagelsen fortsætter.

Mange andre kanaler, som jeg oftere har benyttet, har ikke disse tendenser.

Gode ideer meget gerne.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 19:30
jeg skal have mig en ekstern harddisk til min 720..
kan i anbefale en, den skal max være 1 tb og gerne støjsvag



Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 21:19
Er der ikke noget med, at urene i mange recordere indstiller sig efter uret i første kanals tekst-tv?

Jeg kan for øvrigt oplyse, at ingen af vore to BCT820 viser dette problem.


Redigeret af azrael - 18-Oktober-2013 kl. 21:22
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Kjeld Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 14:47
Har en  DMR-BCT820, men uret går ca. 2.5 minut forkert i indstilling AUTO, så optagelser bliver forsinket.

Andre som har erfaring med det ?

/Kjeld
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 21:36
Så er det den 9. oktober og Panasonic har minsandten holdt ord. Siden i dag kan DIGA Player app'en hentes i Google Play Store (og sikkert også i Apple App Store). App'en virker faktisk helt fortrinligt. Særligt har jeg bidt mærke i to ting: 1) App'en finder lynhurtigt begge vore recordere og 2) indhold afspillet via app'en afspilles frame-nøjagtigt.

Ad 1), så har jeg stadig ikke formået at få de to recordere til at se hinanden (egentlig lidt usandt for den ene recorder har lige præcis én gang kunnet se den anden, men det var også det). Vores Samsung tv i stuen har *sommetider* kunnet finde den ene recorder, men har hidtil ikke kunnet afspille noget fra den. Min Windows PC kan også finde recorderne (har prøvet med VLC og WMP), men først efter at have ledt i ca. 10 minutter. Omvendt kan begge recordere og tv'et i stuen finde min Windows PC med det samme (pga. WMC).

Ad 2), så er det ellers med diverse DLNA klienter ikke lykkedes mig at afspille noget indhold uden at klipningsresterne også vises. Dette inkluderer den ene gang jeg fik den ene recorder til at finde den anden og afspille noget. Det er jeg egentlig lidt skuffet over. Særligt, når app'en åbenbart kan.

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Vi er kommet lidt off-topic omkring Panasonic DMR-BCT820, men jeg kan da tilføje at med mine to Sony recordere (RDR-HX910 & RDR-HX750) har jeg aldrig kunnet overføre 16:9 format til DVD+R/RW med høj hastighed, men har altid været nødt til at bruge DVD-R/RW, hvis jeg ville overføre med høj hastighed.

Det overraskede mig således ikke at Panasonic recorderen har det på samme måde.

Lige en lille opdatering hertil. Jeg har siden sidst verificeret, at det forholder sig som jeg har påstået. Både min RDR-HX750 og min RDR-HXD790 kan overspille 16:9 indhold til DVD+RW medier uden problemer. Indikeres ved, at f.eks. BCT820(!) ved afspilning automatisk slår over i 16:9 mode, hvilket den ikke gør, når den skal vise sin egen 4:3 konvertering. Det er meget muligt, at dette ikke svarer til specifikationerne, men det har altid virket for mig, så jeg var som sagt overrasket over BCT820s opførsel. Vil meget gerne demonstrere min påstand, hvis nogen befinder i Århus området, men det skal nok være inden Stofa lukker ned for det analoge net. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 08:37
Hvis man forbinder til sit hjemmenetværk via VPN kan man så tilgå optagelser/Live TV/programmering via DIGA Player app'en ?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 00:51
Vi er kommet lidt off-topic omkring Panasonic DMR-BCT820, men jeg kan da tilføje at med mine to Sony recordere (RDR-HX910 & RDR-HX750) har jeg aldrig kunnet overføre 16:9 format til DVD+R/RW med høj hastighed, men har altid været nødt til at bruge DVD-R/RW, hvis jeg ville overføre med høj hastighed.

Det overraskede mig således ikke at Panasonic recorderen har det på samme måde.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 00:17
Jeg citerer lige fra manualen til HX750 (Engelsk manual, afsnittet "Dubbing DVD<->HDD", s. 81):

The following titles are dubbed at normal speed (Real-Time Dubbing):
.
.
.
* 16:9 size titles recorded on DVD+RW / DVD+R


Jeg er sikker på, at der står noget tilsvarende i manualen til HX795...

Redigeret af HeartWare - 08-September-2013 kl. 00:20
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 21:58
Vi har både en RDR-HX750 og en RDR-HX795 (og nu 2 stk. DMR-BCT820) i huset.

De sidste mange år har Stofa i Århus sendt samtlige 16:9 kanaler/udsendelser anamorft. Ikke én af disse optagelser har jeg måttet brænde med andet end høj hastighed. Tro mig, det ville jeg have kunnet huske. Jeg har nemlig ikke tålmodighed til at sidde og vente på en brænding i real time hvor recorderen samtidigt ikke kan bruges til noget andet.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Forskellen på DVD-R og DVD+R ligger på hardware siden. DVD+R har lidt andre fysiske karakteristika og skrives lidt anderledes end DVD-R.

Ja - og standarden for overførsel af optagelser fra DVD-recorder til DVD+R(W) definerer, at optagelser ikke kan være anamorfiske. Det betyder ikke, at du (eller rettere din recorder) ikke kan brænde en .IFO fil (det er den, der indeholder "16:9" flaget) til en DVD+R(W) disk, der signalerer "Anamorfisk optagelse", men det betyder, at du ikke kan gøre det uden at "overtræde" specifikationen for, hvordan en recorder skal overføre en optagelse til en DVD+R(W) disk.

Hvis du har en DVD+R(W) disk overført fra en recorder med en anamorfisk optagelse, så vil jeg meget gerne se VIDEO.IFO og/eller VTS_01.IFO filen fra \VIDEO_TS undermappen på den. Hvis recorderen har overholdt software-standarden og -specifikationen for overførsel af optagede video-optagelser til DVD+R(W) diske, så vil disse ikke signalere 16:9 format.

Ikke dermed sagt, at optagelsen derpå ikke kan være anamorfisk - den mangler bare flaget, der får en DVD-afspiller til at signalere i SCART-stik, at dit TV skal skifte til 16:9 mode, og man må derfor selv gøre dette (med mindre man permanent har sit TV sat til 16:9 mode).

Hvilken Sony recorder mener du har været i stand til at overføre anamorfiske optagelser til DVD+R(W) diske i High-Speed? Så kan vi jo undersøge, hvad der står i deres manual. Mit gæt er, at der står noget i retning af det, som blev vist tidligere i tråden, nemlig at 16:9 optagelser ikke kan overføres High-Speed til DVD+R(W), da recorderen er nødt til at konvertere optagelsen til 16:9 LetterBox i 4:3 i stedet for 16:9 anamorfisk, når den skal gemmes på en DVD+R(W) disk.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 17:51
Nu vil jeg ikke starte sådan et "jeg har mere ret end du" skærmydsel, men jeg bliver alligevel nødt til at skrive følgende.

Forskellen på DVD-R og DVD+R ligger på hardware siden. DVD+R har lidt andre fysiske karakteristika og skrives lidt anderledes end DVD-R. Faktisk overtog DVD-R nogle aspekter fra DVD+R, bl.a. muligheden for dual layer medier.

Den store forskel på de to formater er dog, at DVD-R er det "officielle" format fra DVD Forum, mens DVD+R blev skabt af "DVD+RW Alliance" med Sony som drivende kraft. Teknisk set er DVD+R for øvrigt det bedre format.

På *software* siden opfører begge formater sig dog ens. En TS fil ændrer sig ikke bare fordi den gemmes på et DVD+R medie i stedet for et DVD-R medie.

Ergo kan recorderen, i det henseende, ikke gemme noget forkert på et medie. Men der er selvfølgelig altid plads til kunstige begrænsninger.

Anyway, nu har jeg vist også fået ytret hvad jeg havde på hjertet omkr. dette. Jeg er bare glad for, at jeg nu har fået opsporet årsagen til mit oprindelige problem og fået løst det. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 111>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu