recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820

 Besvar Besvar Side  <1 8990919293 111>
Forfatter
Besked
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

godt at man ikke har købt sin BCT820 af NB Radio 100 Kr.
ja de giver sku ikke en særlig god service, jeg købte min hos Sommer i Rødovre og fik gjort det gratis
 
100,- er billigt, hvis ikke man har købt sin BCT*20 ved NB Radio. Købte man sin BCT*20 ved NB Radio gjorde de det sikkert også gerne gratis.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Sisa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sisa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Til Flemming Larsen.
Har YouSee kabel tv og bor på Frederiksberg.
Jeg har lige optaget nogle minutter fra SVT1 HD, SVT2 HD og NRK1 HD på min HDD (LaCie Device på 500 GB) tilsluttet Pana VT30. Der var ingen problemer med afspilning.
 
D. 24.5. skrev du, at du ikke kunne optage de 3 kanaler på din BCT 820 men d. 26.5. skriver du at du kan.  Hvad har du gjort for at opnå denne forbedring.  Vi er rigtig mange, der gerne vil vide det!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Sisa Sisa skrev:


Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Til Flemming Larsen.
Har YouSee kabel tv og bor på Frederiksberg.
Jeg har lige optaget nogle minutter fra SVT1 HD, SVT2 HD og NRK1 HD på min HDD (LaCie Device på 500 GB) tilsluttet Pana VT30. Der var ingen problemer med afspilning.

 
D. 24.5. skrev du, at du ikke kunne optage de 3 kanaler på din BCT 820 men d. 26.5. skriver du at du kan.  Hvad har du gjort for at opnå denne forbedring.  Vi er rigtig mange, der gerne vil vide det!

Jeg tror han mener, at han har optaget på hans TV, og en extern harddisc.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:27
Jo, på VT30 kan jeg timer-programmere til optagelse på min HDD (LaCie Device), og sætte funktion til USB HDD opt. og så for eksempel til DR. NRK1 HD kan optages og ses, men jeg kan dog ikke rigtig spole.

Ved en ny optagelse fra NRK1 HD via fjernbetjeningen kan jeg også spole under afspilning og sætte på pause. Her er der ingen problemer.

Starter nu en timer optagelse fra DR1 HD, og vender senere tilbage.


Redigeret af Doo Wop - 27-Maj-2013 kl. 16:34
Doo Wop
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:27
Jeps. Jeg kan ikke optage SVT1 HD, SVT2 HD og NRK1 HD på BCT-820.
Derimod kan jeg optage de 3 kanaler fra VT30 på min HDD (LaCie device). Dvs min 500GB harddisc monteret bag på mit tv tilsluttet en USB-indgang.


Redigeret af Doo Wop - 27-Maj-2013 kl. 16:31
Doo Wop
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:09
Timer optagelse fra DR1 HD fra VT30 til HDD: Optagelsen fra HDD kan afspilles, pause og spole. Ingen problemer.
Ny Timer optagelse fra NRK1 HD fra VT30 til HDD: Optagelsen fra HDD kan afspilles og pause, men ikke spoling.
Doo Wop
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:45
Nu hvor I jo snakker så meget om at gøre optageren kodefri, er nogen af jer så løbet ind i Cinavia problematikken? Alle BluRay afspillere efter februar 2012 skal jo implementere Cinavia. Det gælder også DMR-BCT820/720.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nu hvor I jo snakker så meget om at gøre optageren kodefri, er nogen af jer så løbet ind i Cinavia problematikken? Alle BluRay afspillere efter februar 2012 skal jo implementere Cinavia. Det gælder også DMR-BCT820/720.

Jeg har hørt navnet Cinavia, men hvad gør det egentlig?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nu hvor I jo snakker så meget om at gøre optageren kodefri, er nogen af jer så løbet ind i Cinavia problematikken? Alle BluRay afspillere efter februar 2012 skal jo implementere Cinavia. Det gælder også DMR-BCT820/720.

Jeg har hørt navnet Cinavia, men hvad gør det egentlig?


Du kan med fordel læse dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia

Kort sagt ligger der et vandmærke i audiostrømmen, der ikke kan forvanskes. Hvis Cinavia systemet så mener, at du, af en eller anden årsag, afspiller en uautoriseret kopi, så stoppes afspilningen. Der er pt. ingen vej uden om Cinavia (som jeg kender til).

Der hvor det f.eks. kan ramme er, hvis man har arkiveret sine film på en filserver og så forsøger at afspille dem med en enhed, der implementerer Cinavia.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:12
Klip fra Wikipedia:

"Cinavia works to prevent copying via the detection of a watermark recorded into the analog audio of media such as theatrical films and Blu-ray discs. Note that the intent is to prevent all copying, both pirate copies and legal copies of one's own content, for example, for format shifting."

Altså også legale kopier.

J

Edit: Too Slow ;-)

Redigeret af Jwin - 28-Maj-2013 kl. 11:13
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:13
Cinavia lægges for øvrigt også ind på DVD film, omend ikke i samme udstrækning som på BD film.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:22
Det lyder da som noget, som kan give problemer, også ved originale film. Man ved ikke, om den får læst forkert, og så kan man lige pludselig ikke afspille sin film. Totalt latterligt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8990919293 111>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu