recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT820

 Besvar Besvar Side  123 111>
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-BCT820
    Sendt: 07-November-2012 kl. 22:50
Er stadigvæk ikke kommet videre med mit køb af recorder. Har læst gode anmeldelser af Panasonic DMR-BCT820.
Er der nogen herinde der har gjort erfaringer med denne recorder?
Hvordan er kvaliteten af tuneren?
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 04:41
Fra dette indlæg og 7 sider frem

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1172763&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1172763

er der masser af 'snak' om denne recorder du efterlyser .......... herunder også snak om maskinen mellem folk, der faktisk har købt 'dyret'...... :)


Redigeret af Kavi - 08-November-2012 kl. 05:22
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Fra dette indlæg og 7 sider frem

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1172763&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1172763

er der masser af 'snak' om denne recorder du efterlyser .......... herunder også snak om maskinen mellem folk, der faktisk har købt 'dyret'...... :)
 
Tak for hjælpen! Big smile
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 11:56
Jeg har lige fået BCT-720'eren hjem i stuen, og mit første indtryk er, at den er virkelig nice! Indledende opsætning tog 3-5 minutter, og alle kanaler blev problemløst fundet (stofa/fællesantenne). En ting der som det første overrasker positivt, er, at den er så godt som lydløs. Min gamle Sony havde både en højfrekvent hylelyd fra harddisken, og en susende lyd fra blæseren - men Panasonic'en er stum Wink Engelsk menusprog generer slet ikke. Fjernbetjeningen virker lidt "stiv" i knapperne, men det er nok en vanesag.
 
Du skal være velkommen til at spørge, hvis der er noget, du vil vide. Nu skal jeg i hvert fald igang med at teste bæstet igennem!
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Jeg har lige fået BCT-720'eren hjem i stuen, og mit første indtryk er, at den er virkelig nice! Indledende opsætning tog 3-5 minutter, og alle kanaler blev problemløst fundet (stofa/fællesantenne). En ting der som det første overrasker positivt, er, at den er så godt som lydløs. Min gamle Sony havde både en højfrekvent hylelyd fra harddisken, og en susende lyd fra blæseren - men Panasonic'en er stum Wink Engelsk menusprog generer slet ikke. Fjernbetjeningen virker lidt "stiv" i knapperne, men det er nok en vanesag.
 
Du skal være velkommen til at spørge, hvis der er noget, du vil vide. Nu skal jeg i hvert fald igang med at teste bæstet igennem!
 
Jeg vil også have dyret, 820 og ikke 720
Har du et link til butikken ?
Hvad kostede den incl. fragt ?
Var der afgift på ?
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 12:36
Eneste forskel på 720 og 820 er størrelse på harddisk (720 kan rumme 75 timer HD!). 820 koster €100 mere, og for €100 kan man få en ekstern disk på 1TB, som man kan tilslutte til 720'eren, og så har man 500GB plads mere end 820'eren - til samme pris Wink
 
Jeg fandt min på ebay.de (forhandler allMedia). Gav 4900,- inkl. levering - bestilte tirsdag og fik den med posten idag Thumbs Up
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 13:31
NitroBlast: Til lykke med bæstet!
Angående spilletiden på 75 timer i HD hvalitet.
Det er en anslået spilletid med 14 Mbps. Spilletiden bliver formodentlig markant højere end de 75 timer. Det bliver den i hvert fald, når man er på You-See's net, da der slet ikke streames 14 Mbps. Tallet ligger vist (desværre) på ca. 9 Mbps for HD kanalerne.
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 13:40
Jeg har et tv med et fantastisk godt billede og  har superb antenneforhold.
Min bekymring er, at hvis jeg køber denne Panasonic recorder, så skal antennesignalet jo først gå gennem recorderen og dernæst videre til mit TV.  Er tunerdelen så topkvalitet? Eller skal jeg påregne at ville miste en smule kvalitet på TV, billedet?
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 14:13
buller1: Snakker vi gold teori, så mener jeg da, at dit antennesignal vil blive forringet. Ligesom hvis du skal have tilsluttet et ekstra tv eller bruge en forlængerledning eller ekstra lang antenneledning.

Men i praksis? Nej så tvivler jeg på, at du kan registrere det, og jeg synes da, at dobbelt-tuneren i Panasonic-recorderen er af absolut høj kvalitet, og den er fuldstændig stabil. 

Jeg kan ikke vide, hvad du kalder "superb antenneforhold", men jeg vil alligevel gætte på, at det bliver det svage led i kæden. Jeg har 2 Panasonic recordere, som nærmest er identiske, dog med den væsentlige forskel, at den ene er til satellit-tv og den anden til kabel-tv (You-See). Jeg må desværre sige, at satellitmodtagelsen giver synlig bedst kvalitet, og det er ganske enkelt, fordi streamingstallet for tv-kanalerne generelt er højere, og helt konkret kan man se det på størrelsen af de filer, som man måtte have optaget. 



Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 14:17
Jeg kan ikke se noget tab af kvalitet ved loop-through, og bliver det et problem, så kan du jo altid købe en splitter, og på den måde køre signalet udenom. Tuneren i 720'eren giver samme billedkvalitet som i mit Sharp LE831 TV - jeg kan i hvert fald ikke se nogen forskel.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 14:21
Tak for info. Det gør mig lidt mindre bekymret.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Eneste forskel på 720 og 820 er størrelse på harddisk (720 kan rumme 75 timer HD!). 820 koster €100 mere, og for €100 kan man få en ekstern disk på 1TB, som man kan tilslutte til 720'eren, og så har man 500GB plads mere end 820'eren - til samme pris Wink
 
Jeg fandt min på ebay.de (forhandler allMedia). Gav 4900,- inkl. levering - bestilte tirsdag og fik den med posten idag Thumbs Up
 
 
er det denne, 595 euro ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 111>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu