recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Martins hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Martins hjemmebio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Martins hjemmebio
    Sendt: 09-November-2012 kl. 16:18

Hej alle

Efter at have set alle jeres flotte hjemmebiografer vil jeg lige vise min ydmyge og næsten færdig monterede stuebio. I forbindelse med at jeg "kom" til udskifte vores 32 tommer med en 51 tommer plasma mente fruen at tiden nu var inde til at få flyttet om og malet.

Min bio består nu af følgende:
Samsung 51 tommer plasma tv
Onkyo tx-sr 578 surround receiver
Samsung BD-P 1580 blu-ray afspiller
Sony stereoforstærker til at slæbe subben (som ikke er bygget endnu)
Lettere modificerede Eltax højttalere
B&W center højttaler
Jamo bipolare baghøjttalere
Nexans Cat-5e netværkskabel som højttalerkabel



Et billede af vores MEGET indeklemte tv-stue inde omrokeringen.




Men så kom fragtmanden forbi med en lille pakke Big smile stor stor glædelse i det lille hjem!



Nyt setup med nyt møbel til anlægget og tv hængt på væggen og en klat maling på højttalerne Big smile



Allerede nu kan jeg høre en kraftig forbedring af lyden. Hvor lyden før var mudret og til tider buldrende er der nu strammet op på især bassenClap så det er bår dæjlit!Tongue



Lige et par billeder af mekanikken...










Jeg mangler i skrivende stund at få bygget en ny subwoofer og at få hængt baghøjttalerne op i loftet.


Det var vist det for nuSmile




Redigeret af MartinJuel - 15-November-2012 kl. 20:42
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 14:00
Det var vist godt, at du fik gjort noget ved de højttalere! Har du selv malet eller fik du nogle til det?

Den stue blev da meget mere indbydende efter omrokering, maling og nyt TV-bord!
Til top
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Det var vist godt, at du fik gjort noget ved de højttalere! Har du selv malet eller fik du nogle til det?

Den stue blev da meget mere indbydende efter omrokering, maling og nyt TV-bord!


Ja det var på høje tid! Folien var gået løs flere steder + en baby som havde stukket sutter og diverse ind i højttalerne, så nu skulle det være Smile 
jeg har selv malet dem, hvilket jeg har fortrød MANGE gange undervejs! De var et helvede at få pæne i overfladen, og de er stadig ikke helt pæne hvis man kommer tæt på dem. Disapprove

Men ja, vi har fået en noget større og ikke mindst pænere stue. Big smile

Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 08:35
det er helt vildt hvad en god fantasi, maler rulle og lidt gå på mod kan gøre:-) Thumbs up herfra. Virkelig flot. Jeg er sikker på det har gjort filmoplevelserne betydeligt bedre. Bare vent til du har subben og baghøjtalerne på. Når det er på plads så prøv at se Batman- The Dark Knight igen :-)
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sponix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 09:16
Det ser rigtig godt ud.

Hvor har du købt det ur der? Eller hvad hedder det?
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 21:09

Tak for roserne, jeg er også selv ret godt tilfreds med resultatet. Smile Og fruen, ikke mindst, er MEGET tilfreds med at det ikke er mørkt længere. Hun har heldigvis forstået at mit anlæg ikke er lille bitte Big smile 

Uret kan købe i JYSK og i Biltema, det er ikke så forfærdeligt dyrt. Men vær MEGET omhyggeligt når du måler op. Ellers kommer det hurtigt til at se forfærdeligt ud. 

Og nu er baghøjttalerne endelig kommet op! Clap Naiv som jeg var, så regnede jeg med at det tog en halv time så var de oppe. Ja goddaw do! 3 timer senere var var jeg færdig......ledningerne er ført oppe på loftet, og det var sgu ikke nemt! 


Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 07:48
Det ser godt ud. noget af en forandring må man sige, på billederne ser de super flotte ud dine højtalere efter en gang malling. Men kender helt bestemt det med ikke at være helt tilfreds. Også selvom det kun er en selv der ser det. Man er jo selv sin egens værste dommer. Men bestemt herfra.
Mht til en halve time der blev til tre hele, så er det også noget der ofte sker, når man gerne vil lave det ordentligt.
Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Henrik Bl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 08:11
Sikken en forskel på før og efter billederne.. Det ser super godt ud, ser lidt mere "let" ud når det ikke står så sammen presset og kan også godt lide at du har lysnet det lidt op!
Syntes lige at du skal få styr på dine ledninger inde i rakket, så er den derSmile

Mvh Henrik A

Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 08:22
kender alt for godt det med at tiden flyver. Har bygget om en del gange ( nok på tide at jeg fik smidt et par billeder op herinde) Men jeg synes altid der er noget der lige skal laves lidt bedre inden jeg vil presentere folket herinde for mint setup. Men dit er i hvert fald en flot start. Du mangler lige at få kablerne i dit møbel på plads, så er den i vinkel.
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
MartinJuel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2012
Sted: Hornsyld
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MartinJuel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 22:35

Jeg er kun alt for godt klar over ledningerne inde bag ved.Embarrassed  Men, og det er sgu nok ingen undskyldning, jeg bruger cat5e kabler og de er altså noget stivere at arbejde med end andre kabler. og så går der 4 stk til hver front højttaler pga bi amping. 

Så jeg har faktisk besluttet at lave nogle rammer med noget højttalerstof for at skjule (og beskytte mod barnefingre).
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af MartinJuel MartinJuel skrev:


Jeg er kun alt for godt klar over ledningerne inde bag ved.Embarrassed  Men, og det er sgu nok ingen undskyldning, jeg bruger cat5e kabler og de er altså noget stivere at arbejde med end andre kabler. og så går der 4 stk til hver front højttaler pga bi amping. 

Så jeg har faktisk besluttet at lave nogle rammer med noget højttalerstof for at skjule (og beskytte mod barnefingre).
Det fungerer også super med rammer beklædt med HT stof. Det fra biltema er billigt og god kvalitet. Smile
Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Henrik Bl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Bl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 09:45
God ideSmile, ellers er der også den mulighed at du kunne sætte en bagbeklædning på dit bord.. Bore de huller du skal bruge og så ellers have ledningskaos bagvedTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu