recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple Patent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Apple Patent

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 11:05
det skal man ikke sige.. nu har jeg ikke tjekket det.. men der er jo flere medicinalvirksomheder som rent faktisk forsøger at patentere ting omkring kroppens stamceller som jo er baseret på hele menneskehedens udviklingen gennem tusinder af år.. hvordan gør man lige sådan en ret op.. og er den ikke lige så problematisk som apples runde hjørner
(Novo Nordisk supports the position that human embryonic and adult stem cells, as such, can not be patented. However, the research-based protocols used to develop stem cells into therapeutic cells as well as the mature cells and tissues developed by these specific protocols should be patentable.) http://www.novonordisk.com/sustainability/sustainability-approach/stem_cell_research_uk.asp
det er lidt et sidekick men i princippet er der uanede mængder af åndsvage patenter, som man kan diskutere rimeligheden af.. men det er systemerne der skal ændres.. virksomhederne udnytter blot de muligheder som er på markedet.. og det er jo noget som koster kr big time


Redigeret af rhsin - 20-November-2012 kl. 11:10
Mvh

René
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 11:29
Nu synes folk vel at det er et åndssvagt patent, og diskuterer rimeligheden af dette, for at bruge dine egne ord :-)
mvh Christian
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 12:23
Nej nej..... det er ikke æblets skyld...... hvordan var det nu........ DET ER SAMFUNDETS SKYLD........de stakler

LOL

BS


Redigeret af Bschmidt - 20-November-2012 kl. 15:48
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 12:32
jeg har heller ikke noget imod diskussionen, men det må jo være loven man må rette skytset imod og dem der administrerer dem, det er vel dem der sætter grænserne.
Jeg syntes da ikke lego er dumme fordi de vælger at forfølge en som rent faktisk hedder lego.. jeg ville nærmere kalde dem dumme hvis de ikke gjorde det.. for hvis de ikke aktivt forsøgte at beskytte deres intellektuelle rettigheder så vil de have en potentiel skadevirkning på deres evt fremtidige sager i beskyttelsen af visse rettigheder.. passivitet tolkes negativt juridisk.. og derfor har virksomhederne måske ikke råd til at lade være med at forsøge.. nogle gange får de ret.. andre gange uret.. men de skal holde gryden i kog i et vist omfang
Mvh

René
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Er ærligtalt blevet godt træt af apple og deres konstante fis..
Shit det er til at brække sig over

Er så enig. Apple skyder sig selv i foden på det pis! De tog jo patent på farven sort og hvid hvis de kunne.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:12
Nu kan love jo være fulde af smuthuller, og bliver vel læst/tolket som fanden læser bibelen indimellem, nogle er bedre til finde smuthullerne end andre....
mvh Christian
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:


Er så enig. Apple skyder sig selv i foden på det pis! De tog jo patent på farven sort og hvid hvis de kunne.
det patent er optaget LOL
Mvh

René
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:25
Mon ikke at vi alle sammen kan blive enige om at det er himmelråbende lamt at tildele en virksomhed patent på en firkant med runde hjørner. I det mindste hvis patentet skal fortolkes på den måde som det bliver fremlagt online.
Jeg vil meget gerne anerkende at der er behov for at virksomheder kan beskytte deres intellektuelle ejendom, men IMO er der intet "intellektuelt" over dette patent, på trods af at patentet lister 15 personer som opfindere. IMO er det slet ikke en opfindelse eftersom der i patentet (efter hvad jeg har kunnet finde) ikke er angivet nogen dimensioner der beskriver den endelige geometri. Indirekte ser patentet ud til at dække over alle geometrier der kan beskrives ved at kombinere forskellige radier på "hjørnet" af en firkant (rektangel eller kvadrat). Så vidt jeg kan se er det ikke engang beskrevet at alle hjørnerne skal have samme radius..
Man kan så indvende at det nok ikke holder i retten alligevel. Det har jeg i hvert fald ikke fantasi til at forestille mig, og man kan indvende at Apple nok ikke vil bruge patentet til at sagsøge andre end minutiøse kopier af deres produkter. Det ville sådan set være godt nok, men ved at tildele et så bredt patent har man også åbnet for at Apple kan tryne (hvis de vil eller føler sig pressede) mindre stærke virksomheder, med retssager eller trusler derom, der tillader sig at at forbryde sig mod apples nye eneret til at kabinetter med parallelle sider og rundede hjørner.
 
IMO er det her et eksempel på en total mangel på forståelse af hvad man skal/bør bruge patentsystemet til og hvorfor man i det hele taget har det.
At en firkant med runde hjørner ikke for længst er patenteret kan jeg kun forklare med at ingen tidligere, med rette, har fået den ide at det i det hele taget skulle kunne kaldes en opfindelse.
 
For pokker hvor er det dog tåbeligt.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:51
sæt formen sammen med en håndholdt touch computer så har du måske noget unikt, og som måske med rimelighed kan patenteres.
det er ikke altid formen i sig selv, men også i den sammenhæng det skal bruges der kan være afgørende for et patent.
 
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 14:01
marconi http://en.wikipedia.org/wiki/Guglielmo_Marconi som er ham der er krediteret som opfinder af den trådløse telegraf, er vel et godt eksempel, han præsenterede en lukket box hvor ingen kunne se hvad der var indeni og præsenterede for alle hvad den kunne, alle stumperne indeni er gængs elektronik uden de store ben, og flere havde udviklingsmæssigt været i den retning som han også var, men har var den første som fik patentet og retten såvidt jeg har forstået det.. og han havde jo også bare taget nogle gængse ting og fået til at virke på en bestemt måde.. også sådan er det også med design, man kan nogle gange tage gængse ting og sætte det sammen på en ny måde så det får en ny unik funktion som faktisk er patentberettiget.
og egentligt noget vi alle burde være lidt mere obs på, for de opfindelse der bliver lavet i hjemmet er ofte nogle som kan kaste kr af sig
Mvh

René
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

sæt formen sammen med en håndholdt touch computer så har du måske noget unikt, og som måske med rimelighed kan patenteres.
det er ikke altid formen i sig selv, men også i den sammenhæng det skal bruges der kan være afgørende for et patent.
 

 
Det er jeg generelt enig i. Man kan godt forstille sig at noget der er kendt i forvejen kan bruges på en ny måde som ingen havde tænkt på før og at det kan give anledning til at det kan patenteres. Det der så patenteres er så formen i sammenhæng med en specifikt beskrevet funktion. Sådan er det i hvert fald i de patenter jeg tidligere har læst i. Jeg kan dog ikke se koblingen til Apples nye patent i den forbindelse. Apple tilbyder ikke nogen nyt, ingen ny funktionalitet. Faktisk tilbyder det patent ingen ting andet end at forhindre andre i også at anvende helt basal geometri i deres designs.

-- Jeg kan se at du har skrevet et indlæg mere. Heller ikke her kan jeg se sammenhængen med apples patent. I dit eksempel er der givet patent på et apparat med en specifik funktion der ikke var kendt tidligere. Endda en, for den tid, utroligt nyttig og nyskabende funktion. Du tror da vel ikke at det var kassens facon der blev givet patent på... ?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 14:49
Min tanke går på, at det kun kan lade sig gøre, fordi Apple er et amerikansk firma og det giver dem flere muligheder end andre ville have. Havde det været Samsung, så var det patent aldrig blevet godkendt.

Det er så bare min konspirationsteori.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu