recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Nye Hjemme Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Nye Hjemme Bio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brander9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2012
Sted: Nørhalne
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brander9400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min Nye Hjemme Bio
    Sendt: 17-November-2012 kl. 19:27
Hej.

Efter en tur i afghanistan, skulle jeg forkæle mig selv lidt..

Stuen blev malet og Chefen her hjemme fik købt nye dimser til at stille rundt omkring.

For mig blev det til:

Fjernsyn:

PANASONIC TX-P50VT50Y Plasma-tv

En receiver :

DENON AVR-2313

Højtalere:

DALI ZENSOR 5

DALI ZENSOR VOKAL

DALI ZENSOR 1


Sub:

DALI SUB E-12F

Til medie afspiller:

Boxee Box (Købt tidligere)

2 x 1 TB Western Digital HDD (Købt tidligere)

Blu-Ray:

DENON DBP-1611UD (Købt Billigt som Demo)

Kabler:

Front: VAN DEN HUL The SNOWLINE

Bag :ARGON White Edition SC1

Sub:QED Performance Miniature Subwoofer kabel

Et nyt tv bord fra www.tvbord.dk

Model DK 162 med sorte stof front






Hvad syntes i?





Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 19:51
Nydelig... Havde nok hængt tv-møblet og TV´et længere nede, så man se "direkte" ind i tv´et fra Sweet spot...
Kan dog godt se, at du vil komme lidt i karambolage med din sub....
Måske lidt mere bredde mellem fronterne...
Men alt i alt nydeligt :)
Til top
brander9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2012
Sted: Nørhalne
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brander9400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 19:57
Når jeg ligger på Sofaen med benene i vejret, syntes jeg vinklen er helt fin, krævede lige en dag at vende sig tilSmile

Havde anlæget oppe i et par uger inden den blev malet osv (dum som jeg var klippede jeg kablerne der inden jeg bestemte mig for at male) så kablerne er ikke længere end de kan nå nu.

Har overvejet at flytte dem, men vil det give noget lyd mæssigt?

Tænkte også på om det ville give noget at tage bag hjøtalerne ned og sætte dem ind mod sofane på evt disse:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler-tilbehor/vm-acoustics__gulvstander_sort-52cm.htm


Redigeret af brander9400 - 18-November-2012 kl. 10:09
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 19:57
der siger godt udThumbs Up  , er enig med Bravo at fronter kune kommer lidt væk fra tv møbel,, Tv sider lidt for høj op , du kune evt prøver at hønge tv møbler næsten hel ned til sub,, og så få TV tettere på tv møbel så vil du nok vinde 10-30 cm ,,,
 
PS: næste gang du skal have nyt TV så skal du går after 65 ,, du har messer af plads på den væg Wink
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 19:59
du få ikke ful udbytte af dine bag kanaler,, du kan prøver at have dem næsten ned på gulvet med front op af  ,, eller du kan hanger dem på loftet hvor de har front ned af
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

du få ikke ful udbytte af dine bag kanaler,, du kan prøver at have dem næsten ned på gulvet med front op af  ,, eller du kan hanger dem på loftet hvor de har front ned af
Eller kunne få dem vendt "indad"
Til top
brander9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2012
Sted: Nørhalne
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brander9400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 20:43
Vil disse kunne gå på hver side af sofaen i stedet (pegende ind mod sofaen)

Dog er har vi en 2 + 3 personers sofa, så begge skulle gerne have det bedste ud af det.

Har også fortrudt jeg ikke snuppede et større, men der er også 11000 til forskel fra 50" til 65"

Planen er en projektor på et tiduspunt, men ved ikke om vi sidder for tæt på.

Smider lige et billede af hele stuen op senere,






Redigeret af brander9400 - 17-November-2012 kl. 20:48
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 22:15
Flot setup. :)
Er dog enig i det hænger lidt højt, men ellers rigtig fedt. Super møbel. :)
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu